Γιατί η Γερμανία αποφάσισε να απαγορεύσει τη Θεία Κοινωνία

theia

«Είναι το πιο θλιβερό μέτρο που αναγκάστηκα να πάρω», λέει ο μητροπολίτης Γερμανίας Αυγουστίνος

Απαγόρευση της συμμετοχής των πιστών στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας αποφάσισε η Κυβέρνηση της Γερμανίας. Ενώ επιτρέπει την προσέλευση στη Θεία Λειτουργία, απαγορεύει την μετάδοση της Θείας Κοινωνίας με την λαβίδα. Την απαγόρευση αυτή ανακοίνωσε με εγκύκλιο του ο Μητροπολίτης Γερμανίας Αυγουστίνος, ο οποίος τονίζει ότι «ένώ μπορούμε όλοι να έκκλησιαζόμαστε, δεν μπορούμε όμως όλοι να μεταλαμβάνουμε, παρά μόνον οι λειτουργοί ιερείς».

Για να συμπληρώσει ότι «είναι το πιο θλιβερό καί όδυνηρό μέτρο πού άναγκάστηκα ποτέ νά λάβω στήν σαραντάχρονη έκκλησιαστική διακονία μου ώς Μητροπολίτης Γερμανίας».

Όπως ενημερώνει ο Μητροπολίτης Γερμανίας ενόψει του ανοίγματος των Ναών στην γερμανική επικράτεια εκδόθηκαν Νομοθετικά Διατάγματα «τα οποία ΄ήδη υιοθετήσαμεν» και «φθάνουν μέχρι του σημείου να ρυθμίζουν και τον τρόπο της Θείας Μεταλήψεως , να απαγορεύουν δηλαδή την Θεία Κοινωνία από το Αγιο Ποτήριο με την χρήση της αγίας Λαβίδος»

Όπως είπε στο protothema.gr ο Μητροπολίτης Γερμανίας Αυγουστίνος «απευθύνω παράκληση στον κόσμο να κάνει άσκηση και υπομονή. Θα περάσει και αυτή η δύσκολη συγκυρία», λέγοντας ότι με μεγάλη δυσκολία ανακοίνωσε αυτήν την εγκύκλιο, που ελπίζει σύντομα να ανακαλέσει. Και τονίζει ότι «όταν το κράτος λέει ότι δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω την Λαβίδα στην Θεία Κοινωνία ως ένας Επίσκοπος της Εκκλησίας δεν έχω το δικαίωμα να αλλάξω τον τρόπο της Θείας Κοινωνίας να εφεύρω έναν άλλο τρόπο». Για να εξηγήσει ότι αυτό αποφάσισε η γερμανική κυβέρνηση και αυτό θα πρέπει να ισχύσει παρόλο που είναι πολύ σκληρό, όπως επίσης και οι κλειστοί Ναοί . «Κάναμε Πάσχα με τρία άτομα κεκλεισμένων των θυρών», λέει ο Μητροπολίτης Αυγουστίνος.

Από τη στιγμή που τα μέτρα φθάνουν στο να ορίζουν και την Θεία Κοινωνία λέει ο Μητροπολίτης Γερμανίας δεν θέλουμε να υπάρχει σχετικοποίηση και να πούμε ότι θα βρούμε άλλον τρόπο , όπως με κουταλάκια που είπαν άλλοι , καθώς είναι σαν λέμε ότι με την Θεία κοινωνία μεταφέρεται ο ιός.

Ο Μητροπολίτης Γερμανίας λέει: «Η Α. Θ. Παναγιότης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, απαντώντας σε επίκαιρο ερώτημα γράφει τα εξής. «Η Εκκλησία του Χριστού, υπακούοντας στην προτροπή του Ιδρυτή της «άπόδοτε ουν τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ» (Ματθ. κβ’, 21), αναγνώριζε ανέκαθεν την υψηλή ευθύνη του Κράτους να διαχειρίζεται τα του οίκου του, διατηρούσε δε και για τον εαυτό της το ιερό και απαράγραπτο δικαίωμα να διαφυλάσσει αμετακίνητα όσα παρέλαβε, να οργανώνει την εκκλησιαστική ζωή και να τελεί τα άγια μυστήρια σύμφωνα με την κανονική και έκκλησιολογική της παράδοση και αύτοσυνειδησία.

Στο πνεύμα αυτό, η Εκκλησία δέχθηκε προς καιρόν τα περιοριστικά μέτρα, τα όποια επιβλήθηκαν από τα επί μέρους κράτη λόγω της σοβούσης πανδημίας του νέου κορωνοιού COVID – 19.

Το γεγονός όμως ότι η Εκκλησία μας αποδέχθηκε την προσωρινή απαγόρευση της τελέσεως των ιερών ακολουθιών στους ναούς με τη συμμετοχή των πιστών, δεν σημαίνει ότι μπορεί και επιθυμεί να διαπραγματεύεται για την Ορθόδοξη ευσέβεια και ιδίως για το μυστήριο των μυστηρίων της ζωής της, την Θεία Ευχαριστία, και για τον τρόπο μεταδόσεως της.

Στην εγκύκλιο τονίζεται: «Στην Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία έμμένει άκλόνητα στην θεόσδοτη Όρθόδοξη διδασκαλία για την Θεία Εύχαριστία».

Ο λόγος του Πατριάρχου μας είναι ξεκάθαρος και έκφράζει την αύτοσυνειδησία της Όρθόδοξης Έκκλησίας και όλων των μελών της άπανταχου της γης.Παρ’ όλα αύτά, εν όψει του άνοίγματος των ίερών ναών στην γερμανική έπικράτεια, έκδόθηκαν Νομοθετικά Διατάγματα, τα όποία, έκτός των ύπολοίπων μέτρων άσφαλείας που αύτονοήτως ήδη υίοθετήσαμε, φθάνουν μέχρι του σημείου να ρυθμίζουν και τον τρόπο της Θείας Μεταλήψεως, να άπαγορεύουν δηλαδή την Θεία Κοινωνία άπό το άγιο Ποτήριο με την χρήση της άγίας Λαβίδος.

‘Ως εκ τούτου, με βαθύ πόνο σας ένημερώνω ότι, μέχρι την παύση της ίσχύος των άνωτέρω Νομοθετικών Διαταγμάτων, ένώ μπορούμε όλοι να έκκλησιαζόμαστε, δεν μπορούμε όμως όλοι να μεταλαμβάνουμε, παρά μόνον οι λειτουργοί ίερείς.Έξυπακούεται ότι ίσχύουν στο άκέραιο και μέχρι νεωτέρας άποφάσεως τα Μέτρα για την Άποφυγή Διαδόσεως του Κορωνοιοϋ της 30ης Απριλίου 2020, οι πρακτικές οδηγίες προς τους Πιστούς μας της 1ης Μαίου 2020 και τα συμπληρωματικά μέτρα για την αποφυγή διαδόσεως τοϋ Κορωνοιού της 13ης Μαίου 2020».

Ειδήσεις σήμερα:

Νέα απαγόρευση κυκλοφορίας στη Νέα Σμύρνη Λάρισας: 35 κρούσματα σε 637 δείγματα

Ροζ αποκαλύψεις για τον Κιμ Γιονγκ Ουν: Έφυγε από ελβετικό σχολείο λόγω... περιοδικού για σαδομαζοχισμό

Εργαζόμενες στη Μύκονο: Φέτος ισχύει το «βλέπουμε, αλλά δεν αγγίζουμε»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (18)

Γιάννης

Σε θέματα υγείας του λαού ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ υπεύθυνη για να αποφασίζει είναι η Κυβέρνηση. Η οποία οφείλει να αποδέχεται πλήρως τις εισηγήσεις της αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής και ΜΟΝΟ.

Τον κοβεις

απο τη φατσα οτι κανει εκπτωσεις!!!

Χ.Π.

Πραγματικά τον λυπάμαι τον ψευτο μητροπολίτη Γερμανίας... Ας ετοιμάσει από τώρα την απολογία του στον Θεό.!

Αέναος

Μακαριώτατε καλό θα ήταν να αναφέρετε στήν εγκυκλιό σας ,ποίοι σας υποχρέωσαν στήν εκδοσή της καί με ποίο κόστος,διότι εγώ ως χριστιανός ορθόδοξος θα ήθελα να γνωρίζω τούς εχθρούς τής πίστεώς μου καί των μυστηρίων της ,ούτως όστε να δύναμαι να τήν προστατεύσω και να προστατευθώ .

Ο καθένας μπορεί

Να πιστεύει ή να μην πιστεύει. Αλλά αν πιστεύει δεν μπορεί να δεχθεί αυτή την απαγόρευση.

Εγώ πιστεύω...

...αλλά σε θέματα υγείας θα ακούσω τον γιατρό και όχι τον παπά. Καλή η πίστη, αλλά να βοηθάμε και μεις λίγο. Συν Αθηνά και χείρα κίνει.

MIK

Γνωρίζω αρκετούς που θέλουν να κοινωνήσουν, αλλά λόγω "υποκείμενων νοσημάτων" ή/και μεγάλης ηλικίας, φοβούνται. Θα μπορούσε ο ιερέας μεταξύ δύο μεταλήψεων να βυθίζει τη λαβίδα (το κουταλάκι) σε φιαλίδιο με καθαρή αλκοόλη για λίγα δευτερόλεπτα. Αυτό πιστεύω πως είναι αρκετό για να απαλλαγεί η λαβίδα από ιούς και μικρόβια. Δεν πιστεύω ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να θεωρηθεί ως "ανίερο". Αντίθετα, θεωρώ ανίερο και αντιχριστιανικό το να υποβάλλεται ο πιστός σε ένα είδος "δοκιμασίας πίστης".

Mpompiras Paliogerontas

Δεν είναι θέμα δοκιμής της πίστης μας αλλά απόδειξη της ολιγοπιστίας μας δυστυχώς. Είναι προτιμότερο να ομολογήσουμε ταπεινά στον Θεό την ολιγοπιστία μας, παρά να προσπαθήσουμε να φέρουμε την πίστη στα μέτρα μας. Κανείς δεν κοινωνεί επειδή το αξίζει, αλλά επειδή ομολογεί την αναξιότητά του. Όχι επειδή είναι ικανός αλλά επειδή πηγαίνει με φόβο Θεού, πίστη και αγάπη (που ούτε αυτά έχουμε). Όταν λοιπόν τις πραγματικές προϋποθέσεις της συμμετοχής στη θεία μετάλειψη δεν τις τηρούμε, τότε αρχίζουμε να βάζουμε τις κοσμικές προϋποθέσεις. Διολισθαίνοντας με συμπεριφορά φθοράς και θανάτου, απέναντι στο άφθαρτο και ζωοποιό. Τότε όμως δεν θα υπήρχε λόγος να κοινωνήσουμε.

Zagklos

Όλες οι θρησκείες, όλων των θρησκειών, αγαπούν τον λαό τους, εκτός από την ορθοδοξία της Ελλάδας! Το γιατί είναι μεγάλη ιστορία, η αλήθεια είναι ότι το ιερατείο της Ελλάδας μισεί τον Ελληνισμό. Και αυτό το έχουμε δει (όσοι έχουν μάτια) σε όλες τις εποχές ανά την ιστορία.

..

Σωστος !

Ηρθε η ωρα νομιζω

Να αλλαξει ο τροποσ που γινεται η θεια κοινωνια στην ορθοδοξη εκκλησια

ΟΧΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΈΝΕΙ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ...

ΟΙ ΟλΙΓΟΠΙΣΤΟΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΗΓΑΊΝΕΤΕ ...

Αμβροσιος

ΑΦΟΡΙΣΜΟΟΟΟΟΣΣΣΣ. ΣΤΗ ΚΟΛΑΣΗΗΗ

Άξιος !

Μπράβο στον Αμβρόσιο

Νικος

Ουδεν μονιμοτερο του προσωρινου.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης