Ευκαιρία για ανάκαμψη οι εκπτώσεις που μόλις άρχισαν!

Ευκαιρία για ανάκαμψη οι εκπτώσεις που μόλις άρχισαν!

Αρχισαν σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις, που θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, και θα φτάσουν μέχρι και 80%...

Ευκαιρία για ανάκαμψη οι εκπτώσεις που μόλις άρχισαν!
Αρχίζουν σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις, που θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, και θα φτάσουν μέχρι και 80%.

Οι χειμερινές εκπτώσεις του 2011 αποτελούν την τελευταία ευκαιρία των καταστηματαρχών να αυξήσουν τον τζίρο τους, που τον είδαν να πέφτει σε ελεύθερη πτώση το 2010 ενώ οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας δηλώνουν σε θέση ''μάχης'' για εξονυχιστικούς ελέγχους στα καταστήματα προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο εξαπάτησης των καταναλωτών με πλασματικές αρχικές τιμές ή με πλασματικά ποσοστά εκπτώσεων.

Η ένωση σημειώνει ότι ''καλό θα ήταν οι καταναλωτές να μην παρασυρθούν από τις διαφημίσεις και τα εντυπωσιακά ποσοστά εκπτώσεων αλλά να συμπεριφερθούν με γνώμονα την υπεύθυνη καταναλωτική τους συνείδηση''.

Κλείσιμο
Όπως όμως λένε οι ίδιοι οι έμποροι, συνολικά σε ετήσια βάση οι πωλήσεις έκαναν βουτιά 25%-30%, η οποία έγινε μάλιστα ακόμη μεγαλύτερη το τελευταίο τρίμηνο του 2010.
 
Έτσι λοιπόν, σε μια περίοδο που καταγράφεται συνεχής επιδείνωση του οικονομικού κλίματος στη χώρα μας και οι Έλληνες εμφανίζονται ως οι πλέον απαισιόδοξοι ευρωπαίοι, τα καταστήματα δεν περίμεναν την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων για να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών. Ήδη από την εορταστική περίοδο πωλούσαν με μειωμένες τιμές μέχρι και 50% προκειμένου να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών ενώ όπως σχολιάζει μιλώντας με δημοσιογράφους το μέλος του Δ.Σ. Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Ν. Γιαννέτος, τα ποσοστά των εκπτώσεων, από την πρώτη κιόλας ημέρα έναρξης των εκπτώσεων φέτος θα είναι τόσο υψηλά, ώστε θα κάνουν τους καταναλωτές να αναρωτιούνται εάν είναι πραγματικά.

Λουκέτο έβαλαν 27.000 επιχειρήσεις το 2010
 

Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Β. Κορκίδης από την πλευρά του επανέλαβε σε συνομιλία του με δημοσιογράφους ότι τα στοιχεία είναι αδιάψευστος μάρτυρας για το μέγεθος της κρίσης που αντιμετωπίζει ο εμπορικός κόσμος, καθώς το 2010 έβαλαν λουκέτο πανελλαδικά 27.000 επιχειρήσεις (το 40% των οποίων ανήκουν στην ένδυση - υπόδηση), ενώ περίπου 11.000 άλλες βρίσκονται στο κόκκινο καθώς αδυνατούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους και υπενθύμισε την εκτίμησή του ότι μόνο από την αγορά των εορτών έλειψαν 3 δισ ευρώ και οι εκπτώσεις θα είναι η τελευταία ευκαιρία που πιθανόν έχουν αρκετοί έμποροι για να κλείσουν τα οικονομικά τους ανοίγματα. Παράλληλα, το 2010 για πρώτη φορά παρατηρήθηκε διψήφιο ποσοστό μείωσης της κατανάλωσης (ξεπέρασε το 10%) ακόμα και στα τρόφιμα, με τη συνολική μείωση του τζίρου να αγγίζει το 40% και η κατάσταση αυτή κατά μια έννοια διαγράφει το περιβάλλον μέσα στο οποίο πραγματοποιούνται οι χειμερινές εκπτώσεις.

Ο κ. Κορκίδης σημειώνει ότι η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί στην αγορά υποχρεώνει τους εμπόρους και τους εργαζόμενους στον κλάδο να επανεξετάσουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται και να συμφωνήσουν από κοινού σε ορισμένες αλλαγές - μεταξύ αυτών και το ενδεχόμενο ανοίγματος των καταστημάτων τρεις Κυριακές το χρόνο - μια και το εμπόριο είναι και αυτό ένα επάγγελμα που περιλαμβάνεται, κατά την τρόικα, στα κλειστά.

Κινητοποίηση για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές

Εν μέσω της εκπτωτικής περιόδου πάντως φαίνεται ότι θα ανέβει το θερμόμετρο της αντιπαράθεσης μεταξύ εμπόρων, μικρών και μεγάλων, και μεταξύ περιφέρειας και αστικών κέντρων, για το θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων παραπάνω από μια Κυριακή το χρόνο. Το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Βορειοδυτικής Ελλάδας και Νήσων αποφάσισε να προχωρήσει σε αγωνιστική συγκέντρωση την Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011 - ημέρα συνάντησης του Δ.Σ. της ΕΣΕΕ με μέλη του ΣΕΛΠΕ όπου αναμένεται να υπάρξει συζήτηση για το θέμα των Κυριακών - έξω από τα γραφεία της συνομοσπονδίας, και να δηλωθεί η αντίθεση στη λειτουργία των καταστημάτων για περισσότερες από μια Κυριακές το χρόνο.

Για περισσότερες πληροφορίες, για καταγγελίες κάθε μορφής πλασματικής έκπτωσης ή τυχόν προβλημάτων, μετά τις αγορές, απευθυνθείτε στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης των καταναλωτών 1520.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης