Βαγγέλης Πατεράκης: Τα resorts του παραδείσου στον φακό του
paterakis-m

Βαγγέλης Πατεράκης: Τα resorts του παραδείσου στον φακό του

Ταξιδεύει στα μέρη όπου ονειρευόμαστε να πάμε, φωτογραφίζει ξενοδοχεία όπου ευχόμαστε να μείνουμε και μοιράζεται τις αξέχαστες στιγμές από τα ταξίδια του στον κόσμο παρέα με τη μηχανή του.

Είναι ένας από τους κορυφαίους φωτογράφους ξενοδοχείων, εκείνος που οι άνθρωποι της φιλοξενίας απ’ όλο τον κόσμο θα απευθυνθούν κάθε φορά που θέλουν να αναδείξουν την καλαισθησία ενός χώρου. «Η αγάπη μου για τη φωτογραφία ξεκίνησε από τη στιγμή που, μικρό παιδί, ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή με τη φωτογραφική μηχανή του αδερφού μου. Μετά από τόσα χρόνια δεν έχει υπάρξει μέρα που να μη με διακατέχει η ανάγκη να αποτυπώσω μια στιγμή καθημερινά, είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε από προσωπική επιθυμία. Η τέχνη και η αρχιτεκτονική τρέφουν τη σκέψη και την ψυχή μου, οι φωτογραφίες μου είναι ο τρόπος να αποτυπώνω την αισθητική των χώρων αλλά και να εκφράζομαι», αναφέρει.

Στην πολύχρονη καριέρα του ο Βαγγέλης Πατεράκης έχει φιλοξενηθεί στα πιο ειδυλλιακά resorts στην Ελλάδα και τον κόσμο προκειμένου να τους γνωστοποιήσει μέσα από τον φακό του στο ταξιδιωτικό κοινό.

Οι περισσότεροι διψάμε να ανακαλύπτουμε νέα ξενοδοχεία, όμως ο Βαγγέλης Πατεράκης βουτά πάντα πρώτος στην εμπειρία. Στην πολύχρονη καριέρα του έχει φιλοξενηθεί στους πιο ειδυλλιακούς χώρους προκειμένου να τους γνωστοποιήσει μέσα από τον φακό του στο ταξιδιωτικό κοινό. «Κάθε δουλειά την αντιμετωπίζω ως κάτι μοναδικό. Κάθε χώρος θέλει άλλη αντιμετώπιση, άλλο φως. Κάθε project γεννά διαφορετικά συναισθήματα και πολλές οπτικές. Ενα από τα πολλά όμως που ξεχωρίζω, λόγω της ιδιαιτερότητάς του, είναι το “Aman-i- Khas” στο Ράνθαμπορ της Ινδίας. Mια αυτόνομη όαση 10 στρεμμάτων μέσα στην παρθένα έρημο των λόφων Αραβάλι, στο αγροτικό Ρατζαστάν, με 10 πολυτελείς σκηνές. Ηταν ένας προορισμός και ένα είδος τουριστικού καταλύματος που μου έδωσε την ευκαιρία να αποτυπώσω, εκτός από τις εγκαταστάσεις του, και την όλη φιλοσοφία ζωής που προωθεί». Η αρχιτεκτονική φωτογραφία είναι αυτό που τον εκφράζει περισσότερο: «Προέρχομαι άλλωστε από τον χώρο των εκδοτικών οίκων και περιοδικών όπως τα “Maison Decoration”, “Vogue Casa”, “Maison Figaro”, “Βήμα Deco” κ.ά. Κυρίως με ικανοποιεί να καταγράφω συναισθήματα με τη μηχανή μου, όπου τα συναντώ». Υπάρχουν κάποια μυστικά για τη σωστή φωτογραφία; «Δεν υπάρχουν μυστικά, το βασικό για μένα είναι η εικόνα να δίνει τις αναγκαίες πληροφορίες χωρίς υπερβολές. Απλά κάδρα με καθαρές γραμμές. Ο χώρος ο ίδιος σε οδηγεί στο σωστό φως ανάλογα με τον προσανατολισμό, τα ανοίγματα, τις γωνίες του. Είναι πράγματα που τα μαθαίνει κανείς με το πέρασμα των χρόνων».


Γιατί ξενοδοχεία όμως; «Με το που βρέθηκα στο πρώτο ξενοδοχείο για δουλειά ένιωσα ότι αυτό είναι το είδος φωτογραφίας που μου ταιριάζει και από τότε είναι αυτό που κάνω συνέχεια και με πάθος. Ξενοδοχεία σημαίνει ταξίδια σε συγκλονιστικά μέρη, γνωριμίες με πολύ ενδιαφέροντες ανθρώπους, καταπληκτικό φαγητό. Πλέον, με αποκαλώ νομάδα - έχω ταξιδέψει από τη Νότια Αμερική ως την Ασία. Ενα από τα ωραιότερα ταξίδια μου για φωτογράφιση ήταν στη λιμνοθάλασσα των Φιλιππίνων, 300 χιλιόμετρα από τη Μανίλα, σε ένα συγκρότημα της αλυσίδας Aman Resorts. Ηταν ένα καταπράσινο νησί με φοινικόδεντρα και απίθανες αμμουδιές, η ρεσεψιόν βρισκόταν στο κέντρο του και τα διαμερίσματα διάσπαρτα τριγύρω. Κάθε βίλα είχε όχι μόνο ιδιωτική πισίνα, αλλά και ιδιωτική παραλία. Νομίζω ότι ήταν ο ορισμός του παραδείσου». Οσο για την Ελλάδα, «πιστεύω ότι το καλύτερο ξενοδοχείο που έχω φωτογραφίσει είναι το “Amanzoe” στο Πόρτο Χέλι, και συγκεκριμένα η Villa 20. Είναι όλα τόσο υπέροχα σε αυτή τη βίλα - όσο με φιλοξένησαν για να φωτογραφίσω είχα στη διάθεσή μου δύο σεφ, μία υπέροχη σουίτα με θερμαινόμενη πισίνα για μένα και άλλη μία για κάθε συνεργάτη μου».

Απλά κάδρα, καθαρές γραμμές και σωστό φως είναι τα στοιχεία που αναδεικνύουν την αισθητική των χώρων αλλά και το φυσικό περιβάλλον των πολυτελών ξενοδοχείων που φωτογραφίζει ο Βαγγέλης Πατεράκης



Υπάρχουν όμως και οι λιγότερο ευχάριστες εμπειρίες: «Ενα από τα χειρότερα επαγγελματικά ταξίδια μου ήταν στις Αζόρες, όπου πήγα για να φωτογραφίσω δύο ξενοδοχεία της ίδιας αλυσίδας. Φτάνω στο αεροδρόμιο, οι αποσκευές μου δεν είχαν έρθει, οπότε δεν είχα καθόλου εργαλεία για να δουλέψω ενώ υπήρχε αυστηρή προθεσμία για την ολοκλήρωση της φωτογράφισης. Τελικά τα κατάφερα - οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων ήταν φίλοι με τους ιδιοκτήτες της αεροπορικής εταιρείας που έκανε το λάθος και έτσι μέσα σε τρεις μέρες το πρόβλημα είχε λυθεί», θυμάται ο κοσμογυρισμένος Βαγγέλης Πατεράκης, που περιγράφει τον εαυτό του ως «φωτογράφο της λογικής». «Αν δεν δω ωραία πράγματα, δεν μπορώ να φωτογραφίσω ωραία πράγματα. Οπότε έχω μάθει να ξυπνάω από πολύ νωρίς, ίσως και πριν βγει το φως ακόμα, για να προλάβω τα χρώματα της ανατολής»

Ειδήσεις σήμερα:

Βρέθηκαν ίχνη πυρίτιδας στο χέρι του 18χρονου - Απολογείται σήμερα για τη φωτοβολίδα στον αστυνομικό στου Ρέντη


Μετά το «μπλόκο» στην Αλβανία έρχεται η μάχη για τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό - Η γραμμή Μητσοτάκη στις Βρυξέλλες


Βίντεο: Κάμερα κατέγραψε τον ήχο της έκρηξης στον Πειραιά - Σπάνε βιτρίνες, χτυπούν συναγερμοί
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ