Χάος με τις ιδιοκτησίες στο Ελληνικό
Χάος με τις ιδιοκτησίες στο Ελληνικό
Μένουν μόνο 2.500 στρέμματα για πράσινο, ενώ φαίνεται ότι θα πρέπει να αλλάξουν και οι σχεδιασμοί για την Αττική Οδό
UPD:
Mόλις το 27% του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό θα μπορέσει να αξιοποιηθεί με βάση το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο από τους επίδοξους Άραβες μνηστήρες, καθώς όλη η υπόλοιπη έκταση μοιράζεται μεταξύ διαφορετικών ιδιοκτησιών όπως είναι τα μισθωμένα ολυμπιακά ακίνητα, υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών (αμαξοστάσια Τράμ, λεωφορείων, ΚΤΕΟ, ΥΠΑ), υπηρεσίες στρατού, ΕΚΑΒ, η πρώην Αμερικανική βάση κ.α.
Συνολικά 389 κτίρια έχει μετρήσει η ομάδα του εργαστηρίου αστικού περιβάλλοντος του ΕΜΠ στο χώρο του πρώην αεροδρομίου, τα οποία καταλαμβάνουν συνολική επιφάνεια 713.370 τ.μ ενώ σε 56.000 ανέρχεται το μήκος των περιφράξεων εντός της έκτασης για να «προστατευτούν» οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις.
Όπως αναφέρει ο επίκουρος καθηγητής κ. Νίκος Μπελαβίλας, ότι απομένει από τα περίπου 2.500 στρέμματα που είναι η καθαρή προς αξιοποίηση έκταση είναι κτιριακές υποδομές και μισθωμένες με μακροχρόνιες συμβάσεις ολυμπιακές εγκαταστάσεις που αποδεικνύουν ότι εάν υλοποιηθούν οι σχεδιασμοί των Αράβων για δόμηση έως 30% στο Ελληνικό, μπαίνει οριστική ταφόπλακα στο σχέδιο για δημιουργία πρασίνου.
«Θα γίνει ότι συνέβη με το μητροπολιτικό πάρκο στο Γουδί. Από τα 3.500 στρέμματα που ήταν η συνολική έκταση άρχισε η σαλαμοποίηση με την παραχώρηση εκτάσεων σε νοσοκομεία και υπουργεία με αποτέλεσμα να μείνουν για πάρκο μόνο τα 900 στρέμματα».
Μοντέλο Ντουμπάι
Ο κ. Μπελαβίλας που είναι επικεφαλής της ομάδας του ΕΜΠ που μελετά το μητροπολιτικό πάρκο στο Ελληνικό, υποστηρίζοντας ότι το κόστος του δεν θα ξεπεράσει τα 150 εκ. ευρώ χαρακτηρίζει «μοντέλο Ντουμπάι» τα όσα αποκαλύπτονται από το μνημόνιο με το Κατάρ που όπως λέει «εξευτελίζουν την παράδοση μιας γενιάς πολεοδόμων όπως ο Αντώνης Τρίτσης, οι οποίοι δίδαξαν ότι η περιβαλλοντική καταστροφή και το πολεοδομικό αδιέξοδο της Αθήνας οφείλονταν σε τυχάρπαστες και αντιεπιστημονικές πολιτικές και σε ευκαιριακές πολιτικές επιλογές».
Συνολικά 389 κτίρια έχει μετρήσει η ομάδα του εργαστηρίου αστικού περιβάλλοντος του ΕΜΠ στο χώρο του πρώην αεροδρομίου, τα οποία καταλαμβάνουν συνολική επιφάνεια 713.370 τ.μ ενώ σε 56.000 ανέρχεται το μήκος των περιφράξεων εντός της έκτασης για να «προστατευτούν» οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις.
Όπως αναφέρει ο επίκουρος καθηγητής κ. Νίκος Μπελαβίλας, ότι απομένει από τα περίπου 2.500 στρέμματα που είναι η καθαρή προς αξιοποίηση έκταση είναι κτιριακές υποδομές και μισθωμένες με μακροχρόνιες συμβάσεις ολυμπιακές εγκαταστάσεις που αποδεικνύουν ότι εάν υλοποιηθούν οι σχεδιασμοί των Αράβων για δόμηση έως 30% στο Ελληνικό, μπαίνει οριστική ταφόπλακα στο σχέδιο για δημιουργία πρασίνου.
«Θα γίνει ότι συνέβη με το μητροπολιτικό πάρκο στο Γουδί. Από τα 3.500 στρέμματα που ήταν η συνολική έκταση άρχισε η σαλαμοποίηση με την παραχώρηση εκτάσεων σε νοσοκομεία και υπουργεία με αποτέλεσμα να μείνουν για πάρκο μόνο τα 900 στρέμματα».
Μοντέλο Ντουμπάι
Ο κ. Μπελαβίλας που είναι επικεφαλής της ομάδας του ΕΜΠ που μελετά το μητροπολιτικό πάρκο στο Ελληνικό, υποστηρίζοντας ότι το κόστος του δεν θα ξεπεράσει τα 150 εκ. ευρώ χαρακτηρίζει «μοντέλο Ντουμπάι» τα όσα αποκαλύπτονται από το μνημόνιο με το Κατάρ που όπως λέει «εξευτελίζουν την παράδοση μιας γενιάς πολεοδόμων όπως ο Αντώνης Τρίτσης, οι οποίοι δίδαξαν ότι η περιβαλλοντική καταστροφή και το πολεοδομικό αδιέξοδο της Αθήνας οφείλονταν σε τυχάρπαστες και αντιεπιστημονικές πολιτικές και σε ευκαιριακές πολιτικές επιλογές».
Χθες η ομάδα του Πολυτεχνείου μαζί με την Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων και τους τέσσερις όμορους δήμους (Ελληνικού, Αλίμου, Αργυρούπολης, Γλυφάδας), παρουσίασαν σε προγραμματισμένη εκδήλωση, τα ευρήματα από το ερευνητικό πρόγραμμα για το Μητροπολιτικό Πάρκο.
Τα στοιχεία της μελέτης αποδεικνύουν ότι το σχέδιο που παρουσίασε το 2007 το ΥΠΕΧΩΔΕ είναι πλήρως ασύμφορο οικονομικά και περιβαλλοντικά, γιατί φούσκωσε το κόστος του μητροπολιτικού πάρκου για να δικαιολογηθεί η δόμηση 1.000 στρεμμάτων και η δημιουργία εντός του μίας μικρής πόλης. Το σχέδιο προέβλεπε κόστος έως και 16 φορές ακριβότερο από το μέσο Ευρωπαϊκό για αντίστοιχα έργα αναπλάσεων πρώην αεροδρομίων ή κατασκευής αντίστοιχων πάρκων.
Με βάση τη μελέτη του ΕΜΠ το κόστος δημιουργίας του πάρκου έχει υπολογιστεί από 5-10.000 ευρώ το στρέμμα και όχι με 76.000 ευρώ ανά στρέμμα που ήταν το κόστος που είχε βγάλει η προηγούμενη κυβέρνηση.
Οι δήμοι των νοτίων προαστίων πάντως δηλώνουν την σφοδρή αντίδρασή τους για το μνημόνιο με τους Αραβες και ετοιμάζονται να στείλουν επιστολή στον Πρωθυπουργό, ζητώντας συνάντηση μαζί του και θυμίζοντας τις προεκλογικές εξαγγελίες του για την «μετατροπή ολόκληρου του Ελληνικού σε ένα από τα μεγαλύτερα μητροπολιτικά πάρκα της Ευρώπης, με πράσινο και υποδομές που θα υποστηρίξουν το πάρκο, θα είναι περιβαλλοντικά και ενεργειακά φιλικές και, μόνο, όπως είπαμε, για την εξυπηρέτηση του κοινού συμφέροντος και όλων των πολιτών του λεκανοπεδίου».
Αλλάζει ο σχεδιασμός για την Αττική οδό
Την ίδια στιγμή, η αποκάλυψη ότι το Κατάρ πιάνει λιμάνι στο παράκτιο μέτωπο της Αττικής έχει αρχίσει να πυροδοτεί σενάρια για ανασχεδιασμό των επεκτάσεων της Αττικής Οδού ώστε τα νέα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου να εξυπηρετούν την περιοχή που θα φιλοξενηθεί η φιλόδοξη αραβική επένδυση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η έξοδος της Αττικής Οδού στα νότια προάστια είχε σχεδιαστεί να καταλήγει στην Βουλιαγμένης αλλά τώρα θα πρέπει να μετακινηθεί στο Ελληνικό προκειμένου να εξυπηρετήσει τα μεγαλεπίβολα σχέδια των Καταρινών και των υψηλών προσκεκλημένων τους.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα