Τα σημερινά diesel είναι πιο ρυπογόνα από ό,τι πριν 20 χρόνια

Τα σημερινά diesel είναι πιο ρυπογόνα από ό,τι πριν 20 χρόνια

Γι' αυτό προσπάθησαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες-κολοσσοί να κρύψουν τα πειράματα με εκπομπές αερίων σε πιθήκους και ανθρώπους - Ένας «σκαραβαίος» βρέθηκε πιο ρυπογόνος από ό,τι ένα Ford του 1997

Τα σημερινά diesel είναι πιο ρυπογόνα από ό,τι πριν 20 χρόνια
Νέες διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο με τη χρήση πιθήκων και ανθρώπων από αυτοκινητοβιομηχανίες ως πειραματόζωα προκειμένου να διαπιστωθούν οι συνέπειες από τις εκπομπές καυσαερίων των νέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων καθώς, όπως αποκαλύπτεται, τα αποτελέσματα των ερευνών έδειχναν ότι τα νέα μοντέλα ήταν πιο ρυπογόνα.

Συγκεκριμένα οι επιστήμονες της Ευρωπαϊκής Ομάδας Επιστημονικής Μελέτης Περιβάλλοντος, Υγείας και Μεταφορών (EUGT) που ανέλαβαν την έρευνα διαπίστωσαν ότι πετρελαιοκίνητα οχήματα που ελέγχθηκαν βρέθηκαν να είναι πιο ρυπογόνα σε σχέση με μοντέλα που κυκλοφόρησαν το 1997!

Η επιστημονική ομάδα της EUGT, στο διοικητικό συμβούλιο της οποίας βρίσκονταν στελέχη της Volkswagen, BMW και της Daimler, έβαλε μια ομάδα πιθήκων να εισπνεύσει καυσαέρια από έναν «σκαραβαίο» (VW Beetle) και μια άλλη ομάδα να κάνει το ίδιο με καυσαέρια από ένα Ford Pickup του 1997.

Κλείσιμο
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα όργανα της πρώτης ομάδας πιθήκων είχε υποστεί μεγαλύτερη φθορά. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι ο «σκαραβαίος» ήταν εξοπλισμένος με λογισμικό σχεδιασμένο να μειώνει τις εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με τον βρετανικό Telegraph μετά τα αποτελέσματα αυτά οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες κολλοσοί αρνήθηκαν να πληρώσουν για την έρευνα καθώς τα αποτελέσματα δεν ήταν αυτά που περίμεναν.

Μαζί με τα αποτελέσματα που έφερε στη δημοσιότητα η εφημερίδα Bild, δημοσιεύθηκαν και ορισμένα ηλεκτρονικά μηνύματα των μελών της επιστημονικής ομάδας στα οποία φαίνεται η ξεκάθαρη ανησυχία τους για το ενδεχόμενο δυσαρέσκειας των αυτοκινητοβιομηχανιών.

«Νοιώθω άβολα με αυτή την έρευνα που δεν έχει έγκριση. Τα ευρήματα δεν είναι τα αναμενόμενα και δεν είμαι σίγουρος πώς θα προχωρήσουμε» γράφει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Τζέικομπ Μακντόναλντ.

«Σας παρακαλώ δείτε τα συμπεράσματα πριν τα στείλετε. Προσπάθησα να κάνω πιο μαλακό το χτυπημα των αποτελεσμάτων χωρίς να γράψω ότι είναι μια κακή μελέτη» έγραψε ο Τζέρεμι Μπρόουερ, ένα δεύτερο μέλος της ομάδας.

Τα τεστ διεξήχθησαν το 2014 και η EUGT φέρεται να έχει προκαταβάλει ένα ποσό της τάξης των 649.000 δολαρίων, όχι όμως και ένα ποσό της τάξης των 71.000 δολαρίων καθώς δεν ήταν ικανοποιημένη με τα αποτελέσματα της έρευνας.

Την Τετάρτη οι γερμανικές αρχές πραγματοποίησαν έφοδο σε σπίτια μεσαίας τάξης στελεχών της Audi και της VW στο πλαίσιο των ερευνών για το σκάνδαλο με τα πειραγμένα αποτελέσματα των ελέγχων για τις εκπομπές αερίων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης