Έφοδος των Τούρκων σε Σάμο και Φούρνους για τον ερυθρό τόνο

Έφοδος των Τούρκων σε Σάμο και Φούρνους για τον ερυθρό τόνο

Ελάχιστες μέρες μετά την λήξη της αλιευτικής περιόδου του ερυθρού τόνου στη Μεσόγειο (15 Ιουνίου) για την ΕΕ και μία εβδομάδα μετά την «απελευθέρωση» από την οικολογική οργάνωση «Sea Shepherd» 800 κόκκινων τόνων που ρυμουλκούνταν από «λαθραλιείς» στα ανοικτά των λιβυκών ακτών, στο προσφιλές σπόρ ενέδωσαν Τούρκοι αλιείς στα ελληνικά χωρικά ύδατα μεταξύ Σάμου και Φούρνων.

Έφοδος των Τούρκων  σε Σάμο και Φούρνους για τον ερυθρό τόνο
Ελάχιστες μέρες μετά την λήξη της αλιευτικής περιόδου του ερυθρού τόνου στη Μεσόγειο (15 Ιουνίου) για την ΕΕ και μία εβδομάδα μετά την «απελευθέρωση» από την οικολογική οργάνωση «Sea Shepherd» 800 κόκκινων τόνων που ρυμουλκούνταν από «λαθραλιείς» στα ανοικτά των λιβυκών ακτών, στο προσφιλές σπόρ ενέδωσαν Τούρκοι αλιείς στα ελληνικά χωρικά ύδατα μεταξύ Σάμου και Φούρνων. .

 
Την αποκάλυψη έκαναν το Σάββατο 26 Ιουνίου μέλη της ερευνητικής ομάδας του Αρχιπελάγους, τα οποία παρατήρησαν δραστηριότητα μεγάλων αλιευτικών σκαφών με σημαία Τουρκίας μεταξύ Σάμου και Φούρνων. Τα σκάφη αυτά, τέσσερα μεγάλα αλιευτικά μήκους 20-45 μέτρων, διέπλεαν ελληνικά νησιά σε σχετικά μικρή απόσταση. Τρία εξ αυτών ρυμουλκούσαν μεγάλους κλωβούς με ζωντανούς τόνους, ενώ το τέταρτο ακολουθούσε σε μικρή απόσταση, επιτηρώντας τη διαδικασία μεταφοράς και κάνοντας συνεχείς ελιγμούς, παραβαίνοντας διαρκώς τους κανόνες ασφαλούς διέλευσης από τα ελληνικά χωρικά ύδατα.

Δύο από τα τέσσερα  μεγάλα αλιευτικά σκάφη έφεραν στο κατάστρωμά τους, παρανόμως και έτοιμα προς χρήση, τα αλιευτικά τους εργαλεία (δίχτυα γρι-γρι). Επίσης, ένα πέμπτο σκάφος παρόμοιου τύπου έκανε διέλευση από την ίδια περιοχή, το βράδυ του Σαββάτου, ρυμουλκώντας και τέταρτο ιχθυοκλωβό.

 
Το σκάφος του Αρχιπελάγους,  προσέγγισε άμεσα την περιοχή που έπλεαν τα τουρκικά αλιευτικά σκάφη, με στόχο την παρατήρηση των αλιευτικών δραστηριοτήτων και τη συλλογή πληροφοριών. Στην προσπάθεια εξακρίβωσης της προέλευσης των μεταφερόμενων τόνων, μέλη του πληρώματος δύο διαφορετικών αλιευτικών σκαφών, παρείχαν αντιφατικές πληροφορίες ως προς την περιοχή αλίευσης των τόνων. Το ένα σκάφος ανέφερε ότι ήταν η βόρεια Κύπρος, και το άλλο ότι ήταν η Αττάλεια της Τουρκίας.
Κλείσιμο
 

Σημειώνεται ότι λόγω της μείωσης των αποθεμάτων του ερυθρού τόνου κατά 80%, τόσο η αλιεία όσο και η μεταφορά του υπόκειται σε αυστηρό ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο, τόσο για τα κοινοτικά σκάφη, όσο και για αυτά τρίτων χωρών. Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ τα κράτη μέλη, υποχρεούνται να ελέγχουν τις αλιευτικές δραστηριότητες στην επικράτειά τους, συμπεριλαμβανομένης και της μεταφοράς ιχθύων σε κλωβούς.

Τα μέλη του Αρχιπελάγους ειδοποίησαν τις αρμόδιες λιμενικές αρχές, διότι σύμφωνα με τον κανονισμό, τα συγκεκριμένα σκάφη υποχρεούνται να φέρουν ηλεκτρονικές συσκευές που να επιτρέπουν τον αυτόματο εντοπισμό και την αναγνώριση τους από το Σύστημα Παρακολούθησης Σκαφών του Ελληνικού Κέντρου Παρακολούθησης Αλιείας.
 

Ο Διευθυντής του Αρχιπελάγους κ. Θοδωρής Τσιμπίδης, επισημαίνει ότι ο υπάρχων ελληνικός ελεγκτικός μηχανισμός είναι ανεπαρκής στο να ελέγξει παράνομες και καταστροφικές αλιευτικές δραστηριότητες. «Αυτή η ελλιπής εφαρμογή των κοινοτικών κανονισμών οφείλεται στην μη παροχή σαφών οδηγιών από τις αρμόδιες αρχές στις υπηρεσίες ελέγχου, στην απουσία εκπαιδευμένων κλιμακίων, στον ανεπαρκή τεχνικό εξοπλισμό (υπολογιστές και λογισμικό) του ΚΠΑ και στην έλλειψη σχετικών υποδομών ελέγχου (περιπολικά και αεροσκάφη)».
 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης