Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Σαντορίνη: Θέλουν στέγαστρο στο Ακρωτήρι αλλά χωρίς όρους δόμησης
Ως οικοδομή χωρίς όρους δόμησης περιγράφει η Πολεοδομία Θήρας τη νέα μελέτη για την κατασκευή του στεγάστρου της Σαντορίνης, ενός έργου που πριν από τρία χρόνια κατέρρευσε με θύμα έναν Βρετανό τουρίστα.
Σήμερα το περιβόητο έργο στον αρχαιολογικό χώρο του Ακρωτηρίου βρίσκεται καθηλωμένο στην αρμόδια πολεοδομία, καθώς οι υπηρεσίες της αρνούνται να εκδώσουν οικοδομική άδεια χωρίς να έχει προηγηθεί νομοθετική ρύθμιση που να άρει
Ως οικοδομή χωρίς όρους δόμησης περιγράφει η Πολεοδομία Θήρας τη νέα μελέτη για την κατασκευή του στεγάστρου της Σαντορίνης, ενός έργου που πριν από τρία χρόνια κατέρρευσε με θύμα έναν Βρετανό τουρίστα.
Σήμερα το περιβόητο έργο στον αρχαιολογικό χώρο του Ακρωτηρίου βρίσκεται καθηλωμένο στην αρμόδια πολεοδομία, καθώς οι υπηρεσίες της αρνούνται να εκδώσουν οικοδομική άδεια χωρίς να έχει προηγηθεί νομοθετική ρύθμιση που να άρει τους περιορισμούς του Προεδρικού Διατάγματος του 1990 που διέπουν την περιοχή λόγω της ιστορικής και αρχαιολογικής της σημασίας.
Την άποψη αυτή διατυπώνει ξεκάθαρα η Πολεοδομία Θήρας και σε πρόσφατο έγγραφό της, με ημερομηνία 23 Φεβρουαρίου (αριθ. Πρωτ. 263), με αποδέκτες τον έπαρχο Θήρας και τον νομάρχη Κυκλάδων.
Στο έγγραφο αυτό, το οποίο υπογράφει η προϊσταμένη του τμήματος κυρία Εφη Πασσαλή, αναφέρεται: «Για τη Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου Θήρας στην οποία υπάγεται η περιοχή δεν επιτρέπεται η δόμηση, γεγονός το οποίο έχω ήδη επισημάνει από τον Μάιο του 2008».
Η κυρία Πασσαλή ξεκαθαρίζει επίσης ότι για την τακτοποίηση του θέματος απαιτείται είτε διυπουργική απόφαση των συναρμοδίων υπουργών (Πολιτισμού, ΥΠΕΧΩΔΕ) είτε Προεδρικό Διάταγμα, καθώς στην περιοχή επιτρέπεται μόνο η κατασκευή υπόγειων υδατοδεξαμενών και αντλιοστάσιων συνολικού εμβαδού 15 τ.μ. και ύψους 2,30 μέτρων μόνο για γεωργική χρήση. Υπενθυμίζεται ότι η υπουργική απόφαση του 2000 με την οποία άνοιγε ο δρόμος για την κατασκευή του στεγάστρου σε αρχαιολογικό χώρο δεν είναι έγκυρη, καθώς δεν έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ.
Για την αποκατάσταση του στεγάστρου εκπονήθηκε νέα μελέτη από την βρετανική εταιρεία «Overup», η οποία θα πρέπει να εγκριθεί εκ νέου από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και να εκδοθεί νέα οικοδομική, καθώς η παλιά έχει λήξει.
Ολα αυτά δημιουργούν τεράστιες καθυστερήσεις που οι αρμόδιες αρχές της Σαντορίνης (Επαρχείο, Πολεοδομία κ.ά.) θα επιχειρήσουν να υπερπηδήσουν σε προγραμματισμένη για την επόμενη εβδομάδα συνάντηση με τον υπουργό Πολιτισμού κ. Αντώνη Σαμαρά.
Τις μεγάλες καθυστερήσεις επικρίνει και ο Σύλλογος Μηχανικών Θήρας με πρόσφατη επιστολή του στον νομάρχη Κυκλάδων, τον έπαρχο και τον δήμαρχο Σαντορίνης, υποστηρίζοντας: «Τίθεται θέμα αξιοπιστίας της χώρας, καθώς χιλιάδες επισκέπτες του νησιού εκδηλώνουν το ενδιαφέρον να επισκεφτούν τον αρχαιολογικό χώρο, τον οποίο βρίσκουν κλειστό εδώ και τέσσερα χρόνια».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα μελέτη του έργου προβλέπει επέκταση του χώρου κάλυψης του στεγάστρου στα 14 στρέμματα από 11,8 στρέμματα που ήταν στην αρχική μελέτη, επέκταση η οποία βαπτίζεται ως «ελαφριά αύξηση της επιφάνειας των κτιρίων».
Για τη χρηματοδότηση του έργου υπάρχει ένα κονδύλι ύψους 12 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση από την ασφαλιστική εταιρεία του στεγάστρου και τα υπόλοιπα θα δοθούν από την κατασκευάστρια κοινοπραξία, που είναι η «J&P Αβαξ».
Η αμαρτωλή ιστορία του στεγάστρου έχει αποδείξει τις αδυναμίες της από τη στιγμή που ξεκίνησε, αφού οι υπερτιμολογήσεις ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Το έργο είχε δημοπρατηθεί το 1999 με προϋπολογισμό 9,1 εκατ. ευρώ, η σύμβαση υπογράφτηκε για 20,6 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος έφτασε τα 40,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή 445% πάνω από την αρχική δημοπράτηση!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr