Επιχείρηση-«σκούπα» για τις παράνομες μαρκίζες

Επιχείρηση-«σκούπα» για τις παράνομες μαρκίζες

Παράνομες διαφημιστικές πινακίδες σε περιοχές, δρόμους αλλά και σε σημεία που θεωρούνται «διαφημιστικά φιλέτα» έχουν πνίξει τους πολίτες. Το πρόβλημα εντοπίζεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, αλλά η αρχή για την οριστική αποκαθήλωσή τους ξεκίνησε από μια «μικρή» περιοχή: τον Δήμο Πολίχνης του Νομού Θεσσαλονίκης

Το πρόβλημα των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων, ιδιαίτερα  των μαρκιζών, έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και νέες πινακίδες παντός τύπου και διαφημίσεων ξεφυ

Επιχείρηση-«σκούπα» για τις παράνομες μαρκίζες

Παράνομες διαφημιστικές πινακίδες σε περιοχές, δρόμους αλλά και σε σημεία που θεωρούνται «διαφημιστικά φιλέτα» έχουν πνίξει τους πολίτες. Το πρόβλημα εντοπίζεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, αλλά η αρχή για την οριστική αποκαθήλωσή τους ξεκίνησε από μια «μικρή» περιοχή: τον Δήμο Πολίχνης του Νομού Θεσσαλονίκης

Το πρόβλημα των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων, ιδιαίτερα  των μαρκιζών, έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και νέες πινακίδες παντός τύπου και διαφημίσεων ξεφυτρώνουν καθημερινά σαν τα μανιτάρια, σε πολυσύχναστα μέρη αλλά και δρόμους «φιλέτα». Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις διαφημιστικές μαρκίζες θεωρήθηκαν υπαίτιες για αυτοκινητιστικά δυστυχήματα και οι συγγενείς των θυμάτων αλλά και αγανακτισμένοι πολίτες έσπευσαν να ζητήσουν είτε αποζημίωση από την Πολιτεία είτε την απομάκρυνση των πινακίδων αυτών, ώστε στο μέλλον να αποφευχθούν παρόμοια δυστυχήματα.

Επανειλημμένα έχει τεθεί το σοβαρό ζήτημα των μεγάλων διαφημιστικών πινακίδων που βρίσκονται παραπλεύρως των οδικών αξόνων και οι οποίες αποτελούν την αιτία για πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, σε ποσοστό μάλιστα που φτάνει το 12%. Η Πολιτεία αδρανεί χαρακτηριστικά, παρά το γεγονός ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει κρίνει παράνομες τις διαφημιστικές πινακίδες παραπλεύρως των οδικών αξόνων. Οι δρόμοι όμως δεν είναι το μόνο μέρος όπου εμφανίζονται ως διά μαγείας παράνομες διαφημιστικές πινακίδες. Ταράτσες, οικόπεδα, πλατείες, πάρκα, σχολεία, ακόμη και εκκλησίες αποτελούν τα μέρη όπου διάφορες εταιρείες προσπαθούν να προσεγγίσουν το target group τους.

Διάφοροι δήμοι τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη έχουν προβεί ανά καιρούς σε επιχειρήσεις αποξήλωσης των παράνομων διαφημίσεων, χωρίς όμως να έχουν καταφέρει να τις κρατήσουν μακριά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με μελέτη του ΤΕΕ/ΤΚΜ, το ποσοστό των αυθαίρετων ή κατά οποιονδήποτε τρόπο παράνομων διαφημιστικών πλαισίων στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης ξεπερνά το 70% των υφιστάμενων, ενώ υπολογίζεται ότι στους δρόμους της Αθήνας και των όμορων δήμων υπάρχουν περίπου 15.000 θέσεις υπαίθριας διαφήμισης, καθεμία από τις οποίες ενοικιάζεται για χιλιάδες ευρώ.

Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις όπου η ίδια η Πολιτεία έχει χρησιμοποιήσει παράνομες διαφημιστικές μαρκίζες για δικές της καμπάνιες. Το «κρυφτό» μεταξύ των εμπλεκόμενων διαφημιστικών εταιρειών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης συνεχίζεται, καθώς τα συμφέροντα είναι τεράστια και για τις δύο πλευρές. Συγγενείς θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων έχουν αναφέρει ανά καιρούς απειλές από την πλευρά εταιρειών ή προσπάθειες δωροδοκίας προκειμένου να σταματήσουν να ζητούν το κατέβασμα των παράνομων πινακίδων.

Με εντολή του δημάρχου Πολίχνης κ. Κώστα Θεοδωρίδη, τα συνεργεία του δήμου «ξήλωσαν» μία προς μία όλες τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες στην περιοχή με κόστος που χρεώθηκε ο ίδιος ο δήμος, αφού οι πινακίδες αυτές δεν έφεραν χαρακτηριστικά κάποιας διαφημιστικής εταιρείας και δεν στάθηκε δυνατό να ενημερωθεί κάποιος αρμόδιος. Το υψηλό κόστος της αποκαθήλωσης των παράνομων διαφημιστικών ρακετών (μέχρι σήμερα ο δήμος έχει πληρώσει πάνω από 30.000 ευρώ) αποτέλεσε και το μεγαλύτερο πρόβλημα του Δήμου Πολίχνης, αφού υπολογίζεται ότι μια ώρα δουλειάς των αρμόδιων κλιμακίων αγγίζει τα 500 ευρώ.

Στην πρώτη καταγραφή που είχε γίνει πριν από μερικούς μήνες οι παράνομες διαφημιστικές πινακίδες στον Δήμο Πολίχνης ήταν περισσότερες από 120, εκ των οποίων οι 45 ήταν τύπου «πίζας» (μεγάλων διαστάσεων) ενώ οι σχετικές νόμιμες θέσεις που προβλέπονται για τοποθέτηση τέτοιου είδους πινακίδων είναι μόλις οκτώ. Μάλιστα, οι περισσότερες από αυτές βρίσκονται σε σημεία «φιλέτα» όπως κατά μήκος της περιφερειακής οδού και της οδού Λαγκαδά. Πέρα λοιπόν από το «αισθητικό» πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί στην περιοχή, υπάρχει και το ζήτημα των διαφυγόντων κερδών για το Δήμο Πολίχνης, τα οποία μόνο από τις προαναφερθείσες πινακίδες αγγίζουν το 1.000.000 ευρώ για τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τη στιγμή που τα έσοδα από τέτοιου είδους διαφημίσεις φτάνουν μετά βίας τα 6.000 ευρώ.

Ο δήμαρχος Πολίχνης, κ. Κώστας Θεοδωρίδης, δήλωσε στο ΘΕΜΑ online: «Ημασταν υποχρεωμένοι να κατεβάσουμε όλες τις παράνομες διαφημίσεις, όπως και πράξαμε, κι ας συγκρουστήκαμε με μεγάλα συμφέροντα, ακόμη και αθηναϊκά. Για το ξήλωμα μιας μαρκίζας μόνο δώσαμε 2.500 ευρώ. Στείλαμε βέβαια χρηματικούς καταλόγους στην Εφορία εις βάρος των διαφημιζομένων. Είναι περίπου 560.000 ευρώ, αλλά είναι πολύ δύσκολο να τα εισπράξουμε. Το υπουργείο Εσωτερικών έχει στείλει μια εγκύκλιο και μας παροτρύνει να αποξηλώσουμε τις πινακίδες. Καλή είναι η εγκύκλιος, αλλά καλούμε το υπουργείο να χρηματοδοτήσει την προσπάθεια που κάνουμε».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης