Το επικοινωνιακό τρικ του Γ. Βουλγαράκη για τα λιμάνια
«Στην αγορά δεν υπάρχουν αδιέξοδα», δηλώνει ο υπουργός Ε.Ν. Γιώργος Βουλγαράκης για την υπόθεση των λιμένων, θυμίζοντας έντονα τον Μανώλη Κεφαλογιάννη ο οποίος για το ίδιο θέμα, στην κρίση του 2006, δήλωσε: «Στη Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα».
Αν και τα στοιχεία για το α’ τρίμηνο της ΟΛΠ Α.Ε. ήταν απογοητευτικά, απόρροια των πολύμηνων κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, ο Γιώ
«Στην αγορά δεν υπάρχουν αδιέξοδα», δηλώνει ο υπουργός Ε.Ν. Γιώργος Βουλγαράκης για την υπόθεση των λιμένων, θυμίζοντας έντονα τον Μανώλη Κεφαλογιάννη ο οποίος για το ίδιο θέμα, στην κρίση του 2006, δήλωσε: «Στη Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα».
Αν και τα στοιχεία για το α’ τρίμηνο της ΟΛΠ Α.Ε. ήταν απογοητευτικά, απόρροια των πολύμηνων κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, ο Γιώργος Βουλγαράκης προσπαθεί να μετριάσει το πολιτικό κόστος του ίδιου και της κυβέρνησης.
Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ, που δημοσιεύσαμε την περασμένη εβδομάδα, ήταν καταλυτικά και για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
- Οι συνολικές κινήσεις των Ε/Κ στο τρίμηνο δεν ξεπερνούν τις 40.000 έναντι 193.000 στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2007, δηλαδή μείωση σχεδόν κατά 80%.
- Η ιδιαίτερα χαμηλή παραγωγικότητα, περίπου στο 50% της συνήθους, δημιούργησε καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων και στη διακίνηση των φορτίων και οδήγησε τις ναυτιλιακές γραμμές σε εκτροπή των δρομολογίων από τον Πειραιά.
- Ως αποτέλεσμα, τα Ε/Κ μεταφόρτωσης πρακτικά μηδενίστηκαν, μέρος των ΕΚ για την εγχώρια αγορά εξυπηρετήθηκαν από τον Αστακό ή το Λαύριο και ένα μέρος εκφορτώθηκε από τα πλοία κορμού σε γειτονικούς λιμένες της Μεσογείου.
Το επικοινωνιακό τρικ
Την ίδια ώρα ο Γ. Βουλγαράκης σε δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό προσπαθούσε να αποδείξει ότι ο βασιλιάς δεν είναι γυμνός. Γιατί, ενώ το ΣΕΜΠΟ αποτελεί το 70% του τζίρου του λιμανιού, που στο πρώτο τρίμηνο έχει πέσει κατά 50% σε σχέση με πέρσι, ο Γιώργος Βουλγαράκης προσπαθεί να καθησυχάσει και να αποπροσανατολίσει, λέγοντας ότι το λιμάνι δεν είναι μόνο το ΣΕΜΠΟ αλλά έχει και άλλες δραστηριότητες. Μόνο που ξεχνάει να πει ότι τα έσοδα έρχονται από το ΣΕΜΠΟ και όχι από τις άλλες δραστηριότητες.
«Το λιμάνι δεν έχει μόνο μία δραστηριότητα, το λιμάνι έχει πολλές δραστηριότητες. Είναι η ακτοπλοΐα, είναι η κρουαζιέρα, είναι το car terminal, είναι τα logistics και είναι και ο εμπορευματικός σταθμός. Εμείς μιλάμε τώρα μόνο για το κομμάτι το εμπορικό, γιατί όλα τα υπόλοιπα δουλεύουν κανονικά. Η ακτοπλοΐα δουλεύει κανονικά, υπάρχει μια αύξηση της κρουαζιέρας της τάξης του 150% από πέρυσι, το car terminal επίσης δουλεύει, όπως και τα logistics», επισημαίνει ο υπουργός και προσθέτει:
«Το κομμάτι το εμπορευματικό είναι αυτό στο οποίο οι εργαζόμενοι κάνουν το περίφημο slow down, δηλαδή απέχουν από την υπερωριακή εργασία και από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες. Αυτό έχει ως συνέπεια όλη η δραστηριότητα, η οποία ήταν προγραμματισμένη να γίνει, να μη γίνεται με τους ρυθμούς που γινόταν. Στην αγορά δεν υπάρχει αδιέξοδο, υπάρχουν όμως προβλήματα και δυσκολίες. Δεν υπάρχει όμως το αδιέξοδο του 2005. Τώρα δεν είναι η περίπτωση αυτή».Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr