Βόμβα από Κομισιόν για τις παροχές Τσίπρα: Πάνω από 1% του ΑΕΠ το κόστος

tsak-mosc_main01

Στη δημοσιότητα  η τρίτη έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας - Το δημοσιονομικό κόστος του πακέτου Τσίπρα ξεπερνά το 1,9 δισ. ευρώ - «Σε κίνδυνο η επίτευξη του συμφωνηθέντος στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2019 και τα επόμενα χρόνια» - Ντομπρόβσκις: Με το ελληνικό χρέος στο 180% είναι πάρα πολύ σημαντικό η Ελλάδα να επιστρέψει στις αγορές

Δημοσιονομικό κόστος που μπορεί να φθάσει συνολικά τα 4,4-5,5 δισ. ευρώ τη διετία 2019-2020 έχουν οι έχουν οι παροχές Τσίπρα, όπως προκύπτει από αναλυτικό πίνακα που περιλαμβάνεται στην 3η έκθεση ενισχυμένης μεταμνημονιακής εποπτείας της Κομισιόν. Σύμφωνα με την έκθεση, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το συνολικό κόστος των μέτρων στη διετία θα είναι μόλις 2,3 δισ. ευρώ.

Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί επισημαίνουν στην εισαγωγή της έκθεσης ότι το δημοσιονομικό κόστος των παροχών και των ρυθμίσεων οφειλών σε έως 120 δόσεις ξεπερνά το 1% του ΑΕΠ (1,9 δισ. ευρώ) φέτος και τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, αναλυτικός πίνακας που ακολουθεί ανεβάζει τον λογαριασμό στα 4,4-5,5 δισ. ευρώ σε επίπεδο διετίας, καθώς βλέπει:

- Δημοσιονομικό κόστος 1,1%-1,4% του ΑΕΠ φέτος (2,1-2,6 δισ. ευρώ)

- Δημοσιονομικό κόστος 1,2%-1,5% του ΑΕΠ το 2020 (2,3 - 2,9 δισ. ευρώ).
metra01

Αναλυτικότερα:

- Οι ρυθμίσεις οφειλών εκτιμάται από τους θεσμούς ότι θα έχουν δημοσιονομικό κόστος 0,3%-0,6% του ΑΕΠ (570 εκατ. ευρώ - 1,14 δισ. ευρώ) φέτος και το 2020

- Οι μειώσεις ΦΠΑ θα κοστίσουν στον προϋπολογισμό 0,3% του ΑΕΠ (570 εκατ. ευρώ) φέτος και 0,4% του ΑΕΠ (760 εκατ. ευρώ) το 2020

- Η 13η σύνταξη και οι αλλαγές στις συντάξεις χηρείας θα έχουν δημοσιονομικό κόστος 0,5% του ΑΕΠ (950 εκατ. ευρώ) ετησίως.

Επιπλέον στην έκθεση τονίζεται ότι, σύμφωνα με τις προβολές των ευρωπαϊκών θεσμών, τα μέτρα αυτά «θέτουν σε κίνδυνο την επίτευξη του συμφωνηθέντος στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2019 και τα επόμενα χρόνια» και σημειώνεται ότι η έκταση της απόκλισης θα εξαρτηθεί από την πορεία των ρυθμίσεων οφειλών.

Όσον αφορά στις πρόσθετες παροχές που εξήγγειλε η κυβέρνηση για το 2020, οι θεσμοί σημειώνουν ότι η κυβέρνηση έχει δώσει μια μερική εκτίμηση για δημοσιονομικό αντίκτυπο ύψους 1,2 δισ. ευρώ ή 0,6% του ΑΕΠ, αλλά δεν έχει γίνει οριστική αποτίμηση των μέτρων αυτών, καθώς δεν έχουν νομοθετηθεί.

«Στις 15 Μαΐου, μετά την υποβολή του Προγράμματος Σταθερότητας, οι αρχές υιοθέτησαν ένα πακέτο μόνιμων δημοσιονομικών μέτρων τα οποία εκτιμάται από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ότι θα έχουν δημοσιονομικό κόστος άνω του 1% του ΑΕΠ το 2019 και εξής. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν νέες ρυθμίσεις για χρέη προς την εφορία, τα ασφαλιστικά ταμεία και τους δήμους, μειώσεις σε επιλεγμένους συντελεστές ΦΠΑ, την εισαγωγή 13ης σύνταξης και την ακύρωση της προηγούμενης μεταρρύθμισης στις συντάξεις χηρείας», υπογραμμίζεται στην έκθεση.

Οι θεσμοί διατυπώνουν επίσης την ένστασή τους για την «ποιότητα» των μέτρων που ανακοίνωσε η ελληνική κυβέρνηση, επισημαίνοντας ότι ακυρώνουν μνημονιακές μεταρρυθμίσεις στο πεδίο των συντάξεων και του ΦΠΑ. Οι βασικές ενστάσεις που διατυπώνονται στην έκθεση είναι οι εξής:

- «Η διάρκεια των νέων ρυθμίσεων οφειλών είναι πολύ μεγάλη (120 μηνιαίες δόσεις) και οι ρυθμίσεις περιλαμβάνουν περιορισμένες μόνο προβλέψεις για να αξιολογηθεί η δυνατότητα πληρωμής των οφειλετών»

- «Οι χαμηλότεροι συντελεστές ΦΠΑ για τρόφιμα, εστίαση, ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο έρχονται σε αντίθεση με ένα σημαντικό μέτρο που υιοθετήθηκε τον Ιούλιο του 2015, ενώ αφήνουν αμετάβλητο τον πολύ υψηλό βασικό συντελεστή 24% και αυξάνουν περαιτέρω το χάσμα στον ΦΠΑ, που είναι ήδη το δεύτερο υψηλότερο στην Ε.Ε.».

- Η 13η σύνταξη και οι αλλαγές στα κριτήρια χορήγησης των συντάξεων χηρείας αλλάζουν εν μέρει μέτρα που υιοθετήθηκαν το 2012 και το 2016 αντιστοίχως, θα αυξήσουν τη συνταξιοδοτική δαπάνη, που είναι ήδη η υψηλότερη στην Ε.Ε. ως ποσοστό του ΑΕΠ, και έρχονται σε αντίθεση με μέτρα που υιοθετήθηκαν στον προϋπολογισμό του 2019 ώστε να διατεθεί υψηλότερο μερίδιο δαπανών για κοινωνικά επιδόματα προς τους νέους και τους εργαζόμενους που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο φτώχειας.

- «Τα μέτρα που υιοθετήθηκαν για τις συντάξεις και τον ΦΠΑ στοχεύουν στην κατανάλωση και θα απορροφήσουν σημαντικό μέρος του δημοσιονομικού χώρου που προβλεπόταν στα νομοθετημένα μέτρα του 2017 να διατεθεί για μειώσεις ασφαλιστικών εισφορών και μειώσεις στη φορολογία των επιχειρήσεων οι οποίες θα ενίσχυαν την ανάπτυξη».


Δείτε ΕΔΩ την 3η έκθεση ενισχυμένης εποπτείας


Πιθανός αντίκτυπος από τις παροχές και στο χρέος


Οι παροχές ενδέχεται να προκαλέσουν παρενέργειες και στη μείωση του δημοσίου χρέους, όπως προειδοποιούν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί. «Δεν είναι ακόμα εφικτό να ενσωματωθούν πλήρως τα πρόσφατα δημοσιονομικά μέτρα στην ανάλυση βιωσιμότητας χρέους, καθώς απαιτείται περαιτέρω ανάλυση σχετικά με την επίδρασή τους στην ανάπτυξη και χρειάζεται μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με την κατεύθυνση των πολιτικών σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Ωστόσο, πολιτικές που επηρεάζουν αρνητικά το πρωτογενές πλεόνασμα και την αναπτυξιακή δυναμική θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην πορεία του χρέους», αναφέρεται στην 3η έκθεση ενισχυμένης εποπτείας. Σημειώνεται επίσης ότι το χρέος παραμένει σε πτωτική τροχιά στο βασικό σενάριο, αλλά εξακολουθεί να ξεπερνά το 100% του ΑΕΠ έως το 2048. Οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας θα κινούνται περί το 10% του ΑΕΠ έως το 2032.

Θέμα του Eurogroup η μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων

Σχετικά με το… bypass στους στόχους για το πρωτογενές πλεόνασμα που επιχείρησε η κυβέρνηση μεταφέροντας 5,5 δισ. ευρώ από το «μαξιλάρι» διαθεσίμων σε ειδικό λογαριασμό, η 3η έκθεση ενισχυμένης εποπτείας παραπέμπει το θέμα στο Eurogroup, το οποίο όμως έχει υπογραμμίσει ήδη την ανάγκη να τηρηθούν οι συμφωνημένοι στόχοι για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ.

«Οποιαδήποτε πρόταση τροποποιεί τη συμφωνία που επετεύχθη με τους Ευρωπαίους εταίρους τον Ιούνιο του 2018 θα πρέπει να συζητηθεί στο Eurogroup στο πλαίσιο μιας επικαιροποιημένες ανάλυσης βιωσιμότητας του χρέους».

Κίνδυνος από δικαστικές αποφάσεις - εξαιρέσεις από το Ενιαίο Μισθολόγιο

Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί τονίζουν για άλλη μια φορά ότι «τα δημόσια οικονομικά της Ελλάδας εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικούς δημοσιονομικούς κινδύνους σε σχέση με εν εξελίξει δικαστικές υποθέσεις και την πιθανή διεύρυνση των εξαιρέσεων από το Ενιαίο Μισθολόγιο στο Δημόσιο» και διαμηνύουν εκ νέου ότι «εάν υπάρξουν δικαστικές αποφάσεις που ανατρέπουν διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις-κλειδιά, οι οποίες είχαν συμφωνηθεί στη διάρκεια του προγράμματος, οι δημοσιονομικές επιπτώσεις τέτοιων αποφάσεων θα πρέπει να αντιμετωπιστούν σε μεγάλο βαθμό με δράσεις στον ίδιο τομέα πολιτικής».

Στην έκθεση σημειώνονται ακόμα τα εξής: «Δεν υπήρξαν νεότερες πληροφορίες για τις εκκρεμείς υποθέσεις για τις συντάξεις μετά την έκδοση της 2ης έκθεσης ενισχυμένης εποπτείας και η έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για τη συνταγματικότητα των περικοπών των δώρων στο Δημόσιο δεν έχει εκδοθεί ακόμα. Επιπλέον, έχουν αρχίσει ήδη να γίνονται πραγματικότητα οι κίνδυνοι για την ακεραιότητα του Ενιαίου Μισθολογίου και παραμένουν πηγή ανησυχίας. Οι κίνδυνοι αυτοί πηγάζουν κυρίως από την απόφαση να εξαιρεθούν ορισμένοι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών από το Ενιαίο Μισθολόγιο τον Οκτώβριο του 2018, απόφαση η οποία επεκτάθηκε στη συνέχεια και σε άλλους δημόσιους φορείς. Ενώ το κόστος του συγκεκριμένου μέτρου είναι σχετικά περιορισμένο, αυξάνει την πιθανότητα νομικών διεκδικήσεων από άλλες ομάδες δημοσίων υπαλλήλων ή/και άλλων εξαιρέσεων».

Κίτρινες και κόκκινες κάρτες για καθυστερήσεις

Η σημερινή έκθεση των θεσμών δείχνει πολλές κίτρινες και κόκκινες κάρτες στην κυβέρνηση για καθυστερήσεις στην υλοποίηση βασικών μεταμνημονιακών δεσμεύσεων, όπως ανέφερε το protothema.gr από το πρωί. Μεταξύ άλλων:

1. Χαρακτηρίζει «απογοητευτική» την πρόοδο σχετικά με τη μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου (στο τέλος Μαρτίου ήταν μειωμένα κατά 300 εκατ. ευρώ σε σχέση με το τέλος του 3ου Μνημονίου τον Αύγουστο, αλλά παρέμεναν στα 1,4 δισ. ευρώ, δηλαδή στα ίδια επίπεδα με τον Δεκέμβριο του 2018, υποδεικνύοντας συσσώρευση νέων υποχρεώσεων).

2. Διαπιστώνει ότι δεν έχει προχωρήσει το ενδιάμεσο βήμα του 2019 αναφορικά με την προσέγγιση αντικειμενικών – εμπορικών αξιών (εξομοίωση το 2020), ενώ η στελέχωση της ΑΑΔΕ προχωρά με αργούς ρυθμούς και η συλλογή των φορολογικών εσόδων είναι «ασθενέστερη» από τους στόχους.

3. Σημειώνει πως οι μεταρρυθμίσεις στην αγορά ενέργειας καθυστερούν.

4. Στο Δημόσιο καταγράφεται υπέρβαση των προσλήψεων συμβασιούχων κατά 1.550 άτομα και ζητείται ισάριθμη μείωση προσωπικού.

5. Τα «κόκκινα» δάνεια παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα και ζητείται από την κυβέρνηση να εντείνει τις προσπάθειες προώθησης και έγκρισης των σχεδίων που επεξεργάστηκαν το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) και η Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ).

6. Αποκαλύπτει ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την προστασία της Α΄ κατοικίας προβλέπεται να ενεργοποιηθεί έως το τέλος Ιουλίου (αντί για το τέλος Ιουνίου) και προειδοποιεί ότι η καθυστέρηση δεν πρέπει να οδηγήσει σε παράταση της ισχύος του νέου πλαισίου, που λήγει στο τέλος του έτους.

«Η Ελλάδα βρίσκεται σε μια σημαντική στιγμή όσον αφορά τις επιλογές πολιτικής που απαιτούνται για την επίτευξη μιας σταθερής και μόνιμης οικονομικής ανάκαμψης», τονίζει με νόημα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προσθέτει: «Ενώ υπάρχουν μερικοί τομείς πολιτικής όπου η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων συνεχίζεται (π.χ. ορισμένα ζητήματα που σχετίζονται με το Κτηματολόγιο, το Ελληνικό), υπάρχει ο κίνδυνος το μεγαλύτερο μέρος των 15 ειδικών δεσμεύσεων έως τα μέσα του 2019 να μην ολοκληρωθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως οι μεταρρυθμίσεις στον τομέα της κοινωνικής πρόνοιας (αξιολογήσεις αναπηριών), στη Δημόσια Διοίκηση (τοποθέτηση μόνιμων γενικών γραμματέων) και στην ενέργεια (εφαρμογή του target model), υπάρχει κίνδυνος οι καθυστερήσεις αυτές να διαρκέσουν αρκετούς μήνες».

Ντομπρόβσκις: Το πακέτο είναι κοστοβόρο - Μη χάσουμε την πρόοδο

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που είναι αρμόδιος για το ευρώ, Βάλντις Ντομπρόβσκις σημείωσε: «Το μομέντουμ των μεταρρυθμίσεων έχει επιβραδυνθεί τους τελευταίους μήνες. Η Ελλάδα υιοθέτησε μια σειρά δημοσιονομικών μέτρων και είπε ότι θα πάρει και άλλα αργότερα. Η σημερινή έκθεση τονίζει ότι το πακέτο είναι κοστοβόρο, υπάρχει ρίσκο να μην πιάσουμε το 3,5% πλεόνασμα του 2019. Σημαντικό να μη χάσουμε την πρόοδο που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια».

«Με το ελληνικό χρέος στο 180% είναι πάρα πολύ σημαντικό η Ελλάδα να επιστρέψει στις αγορές» επισήμανε ο κ. Ντομπρόβσκις.

Μοσκοβισί: Υπάρχουν κίνδυνοι σε σχέση με τα συμφωνηθέντα

Ο Επίτροπος Οικονομικών της Ε.Ε., Πιερ Μοσκοβισί υπογράμμισε ότι η κατάσταση είναι λεπτή για αρκετά κράτη μέλη: «Πρέπει να δράσουμε με ευφυή αλλά αυστηρό τρόπο. Η έκθεσή μας για την Ελλαδα δείχνει ότι ξεκίνησε το νέο κεφάλαιο με θετικό τρόπο, με δημοσιονομικά πλεονάσματα και σταδιακά επιστρέφει στις αγορές που είναι πολύ θετικό γι αυτήν. Αλλά η έκθεση σημειώνει καθυστερήσεις στην εφαρμογή μεταρρυθμίσεων, υπάρχουν κίνδυνοι σε σχέση με τα συμφωνηθέντα. Όποια και αν είναι η νέα κυβέρνηση η Κομισιόν θα στηρίζει την Ελλάδα».

ΣΧΟΛΙΑ (98)

Εκτιναξη χρεους 2014

. Αρχίζοντας από το 2009 το χρέος φτάνει τα 301 δις ευρώ και αντιστοιχεί στο 127% του ΑΕΠ, φτάνοντας το 2011 να έχει τηνυψηλότερη τιμή του σε απόλυτες τιμές και συγκεκριμένα 356 δις, όντας το 172%, ενώ σαν ποσοστό του ΑΕΠ μεγιστοποιείται το 2014 στο 179%, εξαιτίας κυρίως της μείωσης του ΑΕ.Παρα τις πολλαπλες μειωσεις σε μισθους ,συνταξεις,αυξηση φορολογιας και κουρεμα ομολογων...... Η σημερινη προβλεψη με τη σωστη διακυβερνηση Συριζα ειναι οτι το 2022 θα πεσει στο 166 τις εκατο του ΑΕΠ συμφωνα με τους ευρωπαιους αναλυτες που μας επιβλεπουν.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ

ΟΔΟΣ: Εξέλιξη του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων από το 1974 1974 112.896 1975 114.950 1980 139.966 1981 121.789< 1982 208.531 1983 217.666 1990 255.438 1995 256.466 1998 300.509 1999 386.144 2000 245.702< 2001 450.259 2004 447.520< 2007 503.170 2009 511.913 2010 768.009 ????????? επι Νεας Δημοκρατιας και διακυβερνησης Καραμανλη. Σημερα ο αριθμος των δημοσιων υπαλληλων ειναι 567..000 με το μικροτερο συνολικο κοστος διαχρονικα...

Μάκης

Η μέρα της Μαρμότας

Να το κοιταξουν το θεμα τους

Εκεί στην κομισιον. Γιατι το πολύ "κουνημα του δαχτυλου" και η ενοχοποίηση του συριζα, μπορεί να γυρίσουν μπουμερανγκ, και στην "ευρωπαϊκή ιδέα" αλλά κσι στον "εν αναμονή" π/θ, ονόματα δεν λέμε...

Μάνος

Μα και η ΝΔ ψήφισε τα μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ . Ακόμη και για τη μη μείωση του αφορολόγητου είχε φέρει νόμο

Ταλε κουαλε όλοι!

"Δεξιοί" και "αριστεροί", μας εμπαίζουν και κρατάνε τη χώρα όμηρο.

νταξ

νταξ μωρε, θα αυξησουμε το τελος επιτιδευματος στους ελ επαγγελματιες κ θα βρουμε λεφτα

Καλή τύχη

Άρα τί θα κάνει ο Μητσοτάκης; Θα κόψει και αυτά τα λίγα, τα "αμελητέα ποσά".

Εξυπνακιας

Τωρα Μητσοτακη, εσυ μονο μπορεις, σωσε τη χωρα απο ενα νεο μνημονιο. Δωσε αμεσως εντολη να επιστρεψουν στο κρατος τα παλιο-επιδοματα ολοι οσοι σε ψηφισαν.

Πατατα

Το προβλημα λυνεται ευκολα. Ολοι αυτοι που αρπαξαν επιδοματα απο τον Τσιπρα και μετα ψηφισαν το Μητσοτακη να τα επιστρεψουν αμεσως στο κρατος μιας και δεν μπορει να ειναι με τους αδυνατους αλλα με την αναπτυξη οπως διατυμπανιζει η ΝΔ. Η οποια αναπτυξη...ζησε Μαη να φας τριφυλι.

Λιμενάρχης Τριπόλεως

Όχι τέτοια, γιατί μπορεί να πηδηθουμε από το παράθυρο!!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

eam_Viewer

Η Τeam Viewer έχει ήδη επιλέξει τον χώρο που θα εγκατασταθεί, κάνει τις απαραίτητες εργασίες και αναμένεται να ξεκινήσει και επίσημα τον Νοέμβριο - Ήδη «τρέχουν» αγγελίες για πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού

europi

«Κλειδί» για το τελικό «ΟΚ» η βιωσιμότητα του υπερπλεονάσματος - Στοιχεία 9μήνου ανακοινώνει το ΓΛΚ - Δυσοίωνες προβλέψεις διεθνών οργανισμών για Ευρωζώνη και Ελλάδα – Στις ΗΠΑ αύριο ο Χρ. Σταϊκούρας

suntakseis_ar

Κομβικό σημείο ο προσδιορισμός του χρονικού διαστήματος για το οποίο δικαιούνται οι συνταξιούχοι επιστροφή των αναδρομικών - Προσεκτικές αλλαγές που θα αφήνουν δημοσιονομικά ουδέτερο «αποτύπωμα» ζητούν οι θεσμοί

3
house

Αλλάζει το σχέδιο για έκπτωση φόρου με δαπάνες ανακαίνισης - Τελικώς, το 40% θα αφαιρείται από το φορολογητέο εισόδημα - Η πληρωμή πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά και όχι με μετρητά - Μικρότερα εισοδήματα όμως δεν έχουν ουσιαστικό κίνητρο, για να ζητούν αποδείξεις

logo

Η Westnet, μέλος του ομίλου εταιρειών Olympia, ανακοινώνει την έναρξη της συνεργασίας της με την Check Point, τον κορυφαίο πάροχο λύσεων κυβερνοασφάλειας για κυβερνήσεις και επιχειρήσεις παγκοσμίως. Η νέα αυτή συνεργασία περιλαμβάνει τη διάθεση των διακεκριμένων λύσεων ασφαλείας της Check Point από την Westnet, προς μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις και άλλους οργανισμούς, με σκοπό την προστασία από τους διαδικτυακούς κινδύνους.