«Καυτή» εβδομάδα για τα «κόκκινα» δάνεια και τον νέο νόμο Κατσέλη

tsakalwtos_ar

«Περιμένουμε το σχέδιο της κυβέρνησης έως την Παρασκευή» το μήνυμα των Ευρωπαίων στον Τσακαλώτο στο περιθώριο του σημερινού Eurogroup - Σύσκεψη με τους τραπεζίτες στο Μαξίμου το απόγευμα

Στενεύουν ασφυκτικά τα χρονικά περιθώρια για την οριστικοποίηση του σχεδιασμού που αφορά το νέο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας από πλειστηριασμούς και τη μείωση των «κόκκινων» δανείων στις ελληνικές τράπεζες.

Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί περιμένουν να λάβουν τις προτάσεις της κυβέρνησης έως την Παρασκευή, κάτι που αναμένεται να υπενθυμίσουν οι αξιωματούχοι τους στον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο στο περιθώριο του σημερινού Eurogroup, το οποίο δεν περιλαμβάνει στην επίσημη ατζέντα του συζήτηση για την Ελλάδα.

Ενώ οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης θα συνεδριάζουν στις Βρυξέλλες, στην Αθήνα αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 6.00 το απόγευμα στο Μέγαρο Μαξίμου σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα με τους επικεφαλής των ελληνικών τραπεζών. Μέχρι χθες αργά το βράδυ παρέμενε αδιευκρίνιστο εάν στη σύσκεψη θα συμμετάσχει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, ενώ βέβαιη θεωρείτο η συμμετοχή του υπουργού Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη και του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ Δημήτρη Λιάκου.

Τις προηγούμενες ημέρες στελέχη τόσο των ευρωπαϊκών θεσμών όσο και των ελληνικών τραπεζών εξέφραζαν έντονη ανησυχία όχι μόνο για τη μεγάλη καθυστέρηση στη διευθέτηση των δύο βασικών προβλημάτων του τραπεζικού τομέα, αλλά και για τις αλληλοσυγκρουόμενες διαρροές από το κυβερνητικό στρατόπεδο σχετικά με το διάδοχο πλαίσιο του νόμου Κατσέλη. Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες ημέρες ορισμένα σενάρια ανέβαζαν το όριο προστασίας της πρώτης κατοικίας από πλειστηριασμούς το οποίο θα προτείνει η κυβέρνηση ακόμα και στις 250.000 ευρώ (εμπορική αξία ακινήτου) για όλους τους δανειολήπτες. Βεβαίως, μια τέτοια πρόταση θα συναντούσε την έντονη αντίδραση τόσο των ευρωπαϊκών θεσμών όσο και των τραπεζών, που ζητούν να μπει ο πήχης στην περιοχή των 100.000 ευρώ. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, η κυβέρνηση έχει ρίξει στο τραπέζι και όριο προστασίας ύψους 150.000 ευρώ, ενώ θα μπορούσε ενδεχομένως να υπάρξει συμβιβασμός κοντά στις 120.000 ευρώ.

Δεύτερο μεγάλο «αγκάθι» είναι το εάν θα ενταχθούν στο διάδοχο πλαίσιο του νόμου Κατσέλη δάνεια επιχειρήσεων και επαγγελματιών που έχουν ως εγγύηση πρώτη κατοικία. Η κυβέρνηση πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά οι τράπεζες, τουλάχιστον μέχρι πρότινος, ήταν αρνητικές.

Το τρίτο κρίσιμο ζήτημα είναι το ύψος και οι προϋποθέσεις «κουρέματος» του δανείου από τις τράπεζες. Η κυβέρνηση θέλει να θεσπιστεί «κούρεμα», εφόσον το ανεξόφλητο κεφάλαιο του στεγαστικού δανείου ξεπερνά την εμπορική αξία του ακινήτου κατά 1,2 ή 1,3 φορές (χωρίς, όμως, η αναλογία αυτή να έχει «κλεδιώσει» μέχρι στιγμής), αλλά οι τράπεζες διαφωνούν με τη θέσπιση οριζόντιου «κουρέματος».

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η παράταση του νόμου Κατσέλη λήγει στις 28 Φεβρουαρίου και κανείς από τους εμπλεκόμενους δεν συζητά την πιθανότητα νέας παράτασης. Επιπλέον, το τοπίο θα πρέπει να ξεκαθαρίσει πολύ νωρίτερα, ώστε οι ευρωπαϊκοί θεσμοί να αξιολογήσουν το νέο πλαίσιο, που θα σχολιαστεί εκτενώς στη δεύτερη έκθεση ενισχυμένης μεταμνημονιακής εποπτείας. Η έκθεση θα δημοσιοποιηθεί στις 27 Φεβρουαρίου και θα κρίνει το εάν η Ελλάδα εκπλήρωσε τις εκκρεμείς μεταμνημονιακές δεσμεύσεις της, ώστε το Eurogroup να εγκρίνει στις 11 Μαρτίου την επιστροφή 750 εκατ. ευρώ από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που κατέχουν η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και οι εθνικές κεντρικές τράπεζες της ευρωζώνης.

Όσον αφορά στο σχέδιο μείωσης των «κόκκινων» δανείων μέσω τιτλοποιήσεων, η Τράπεζα της Ελλάδος θα παρουσιάσει σήμερα και αύριο την πρότασή της σε επενδυτές στη Νέα Υόρκη και την Ουάσιγκτον.

ΣΧΟΛΙΑ (22)

Φτωχομπάμπης

Η ΕΕΤ έκανε δειγματολογική έρευνα που απέδειξε πως το 70% όσων έχουν κόκκινα δάνεια είναι στρατηγικοί κακοπληρωτές κοινώς μπαταχτσήδες. Μάντεψε τι ψήφισαν όλοι αυτοί το '15.

Νέος ορισμός στο λεξικό Μπαμπινιώτη.

Βλαξ = αυτός που πιστεύει ότι ο ελληνικός λαός θα αποδεχθεί κάποτε να αποκαλεί "Βόρεια Μακεδονία" μια χώρα στα βόρεια σύνορά του, "Μακεδόνες" τον λαό της και "μακεδονικό" ό,τι προέρχεται από εκεί.

Demo

Για τόσο λαμακες τους έχεις τους ξένους ? Εσύ φαίνεται είσαι ο έξυπνος και αυτοί οι βλακες! Πλειστηριασμοί σε όλα και για όλους. Όποιος δεν μπορεί να εξοφληση το δάνειο, είτε στεγαστικό είτε επαγγελματικό πλειστηριασμο για να καθαρίσει η αγορά και φτου απ' την αρχή.

Μάνος2016

Ελλάδα η μόνη χώρα που έχει αυτιστικό υπουργό οικονομικών…!!!

Τομάρια

Προεκλογικά δώρα. Πάτε να χαρίσετε τα σπίτια στα μπατακια που έτσι κι αλλιώς δεν έχουν σκοπό να πληρώσουν.Κανενα τομάρι από σας δεν ενδιαφέρθηκε για την προστασία των συνεπων νοικοκυρεων.Παγκοσμιως όποιος δεν πληρώνει δόσεις του περνουν το σπίτι εδώ είμαστε χαβαλεδες ανάλογα πότε θα γίνουν οι εκλογές.Ντροπη ρε αισχος.

νομος ΜΠΑΤΑΧτσελη...πισω εχει η αχλάδα την ουρά

ει τζαμπατζη...ελπιζω να μην εχεις τπτ στο ονομα σου...ετοιμάζεται ολικό ξεβράκωμα.

Βπ

Μπράβο σε αυτούς που κατάφεραν να πάρουν την πρώτη κατοικία με δανεικά και αγύριστα και συνεχίζουν να μένουν στο σπίτι τους ανενόχλητοι και όχι όπως εμείς τα κορόιδα που μένουμε στο ενοίκιο

Τακης

Τι χαζος που ημουν τοτε δεν αγορασα το ρετιρέ στο κεντρο με 200χιλ, δεν θα πληρωνα μετα θα μπαινα στο νομο Κατσελη αντε να πληρωνα κανα 100αρη τον μηνα και θα ημουν αρχοντας.

Αγύριγο κεφάλι

Το τυχόν "κούρεμα" των καταθέσεων θα οδηγήσει σε τουλάχιστον 20χρονη ΥΦΕΣΗ.___________Μόνη ΛΥΣΗ είναι η μετά από άδεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας (αφού κεφάλαια νέα ΔΕΝ δίνει στην Ελλάδα η ΕΕ) ΑΥΞΗΣΗ των ΕΠΙΤΟΚΙΩΝ των Τραπεζών, περισσότερο από κάθε άλλη Χώρα της ΕΕ, δηλαδή ένα ΕΠΙΤΟΚΙΟ κοντά στο 3% προκειμένου να ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΤΟΥΝ Κεφάλαια από το Εξωτερικό._____Έτσι κι αλλιώς και με τα σημερινά χαμηλά επιτόκια ΑΝΑΠΤΥΞΗ δεν προδιαγράφεται ότι θα υπάρξει. _______Τουλάχιστον να υπάρξει ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ των Τραπεζών.__________Το κούρεμα των καταθέσεων είναι ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΣΜΟΣ των υποστάντων τα πάνδεινα έως τώρα εκ της ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ και θα οδηγήσει σε ... ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΕΣ κακές καταστάσεις!..

φωτης πραμαντα

να πας να πνιγεις χαχα που θες και σχολιο...κανε το απαραιτηο μηνιαιο περασμα απο τον ψυχιατρο σου και ασε τα σχολια βλακα .

Αλέξη Τσίπρα

Τσιπρα... Πρόδοσες την ιδεολογια σου . Προδοσες αχάριστε τον μέντορα σου που σε πήρε απο την αφάνεια και σε έχρισε αρχηγό κόμματος. Πρόδοσες με ψεμματα και ψευτικες ελπίδες το λαό που σε εμπιστεύτηκε για πρωθυπουργό Πρόδοσες τους κομματικούς σου συντρόφους. Πρόδοσες τον συναιτερο σου στην κυβέρνηση τον καμμένο. Πρόδοσες την ελπίδα κάθε νέου για αξιοκρατία και ισότητα δίνοντας παχυλούς μισθούς θέσεις σε υπουργεία σε ανικανους κομματικούς φίλους και γκομενίτσες. Πρόδοσες τον μοχθο του λαού σου που ενώ τον αφαίμαξες με φόρους και υποχρεώσεις, τα κατασπαλάς σε πούρα, ταξίδια με αεροπλάνα, δεξιώσεις και διακοπές σε Παρίσι ,Μαλδίβες χωρίς ντροπή. Πρόδοσες την πατρίδα σου στους Τούρκους και τους Σκοπιανούς. Πρόδοσες Πρόδοσες Πρόδοσες..... Η εξουσία σε τυφλώνει τόσο πολύ που δεν μπορείς να αντιληφθείς ότι τους προδότες τους περιμένει η Θεία Δίκη που στην περίπτωση σου θα είναι ΑΜΕΙΛΙΚΤΗ

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

kin_5

«Η Ελλάδα έχει εξελιχθεί κατά τα τελευταία χρόνια σε έναν αγαπητό προορισμό για ξένες επενδύσεις» αναφέρει η γερμανική υπηρεσία που φιλοξενεί δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου του οργανισμού Enterprise Greece

5
3fa9d1f6d17c9b1ecfe58b52fb588169_XL

Μειωμένη κατά 1,3 εκατ. θέσεις εμφανίζεται η ζήτηση στα περιφερειακά αεροδρόμια για τη θερινή σεζόν με βάση τον προγραμματισμό των αεροπορικών θέσεων από πλευράς των εταιρειών γεγονός το οποίο αποτυπώνει κι ένα πρώτο σημάδι για την τάση της αγοράς, μετά το θετικό σερί των τελευταίων ετών για τον ελληνικό τουρισμό. 

ee1b877e4ccd9ec89cd3513db26077d0_XL

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών με δύο σταθμούς, το έτος 2037 και ενδιάμεσο το 2027, ολοκληρώνει μέσα στο Μάρτιο το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνοντας σημαντικές τομές στο σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών, τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα, τις σιδηροδρομικές υποδομές, τις διεθνείς συνδέσεις και τις οδικές μεταφορές.