«Ομιλείτε ελληνικά» για τη ναυτιλία στο ΧΑ

«Ομιλείτε ελληνικά» για τη ναυτιλία στο ΧΑ

Πολύ μελάνι έχει χυθεί για το θέμα της εισόδου της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας στο ελληνικό χρηματιστήριο. Φως στο τούνελ δεν έχει φανεί ακόμη, όμως ο πρόεδρος του Χ.Α. Σπύρος Καπράλος δεν το βάζει κάτω, αφού είναι λάτρης του ρητού ο «επιμένων ελλη-νικά».

Τους τελευταίους μήνες έχει συναντήσει και μιλήσει με αρκετούς Ελληνες εφοπλιστές, προσπαθώντας να τους πείσει να εισάγουν μια από τις ναυτιλιακές τους εταιρείες στο ελληνικό χρηματιστήριο. Αποτέλεσμα είναι οι τροποποιήσεις στο νομο

«Ομιλείτε ελληνικά» για τη ναυτιλία στο ΧΑ

Πολύ μελάνι έχει χυθεί για το θέμα της εισόδου της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας στο ελληνικό χρηματιστήριο. Φως στο τούνελ δεν έχει φανεί ακόμη, όμως ο πρόεδρος του Χ.Α. Σπύρος Καπράλος δεν το βάζει κάτω, αφού είναι λάτρης του ρητού ο «επιμένων ελλη-νικά».

Τους τελευταίους μήνες έχει συναντήσει και μιλήσει με αρκετούς Ελληνες εφοπλιστές, προσπαθώντας να τους πείσει να εισάγουν μια από τις ναυτιλιακές τους εταιρείες στο ελληνικό χρηματιστήριο. Αποτέλεσμα είναι οι τροποποιήσεις στο νομοθετικό πλαίσιο το οποίο γίνεται πιο ελκυστικό για όσους εφοπλιστές θέλουν να εισάγουν την εταιρεία τους στο Χ.Α.

Τον τελευταίο καιρό η φιλοσοφία του Χ.Α. έχει αλλάξει. Δεν θέλει να μπουν στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά εταιρείες ελληνικών συμφερόντων η μετοχή των οποίων διαπραγματεύεται ήδη σε ξένα χρηματιστήρια. Επιθυμία του είναι με δημόσιες εγγραφές (IPO) να εισέλθουν εταιρείες που δεν έχουν διαβεί το κατώφλι των ξένων χρηματαγορών. Αλλωστε, οι μεγάλοι εφοπλιστές έχουν μικρότερες μη εισηγμένες εταιρείες ή κάλλιστα μπορούν να συστήσουν τέτοιες.

Θέμα πρεστίζ
«Η εισαγωγή μιας ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας στο ελληνικό χρηματιστήριο θα πρέπει να είναι θέμα πρεστίζ». Τα λόγια αυτά ανήκουν στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Τsakos Energy Navigation, Νίκο Τσάκο.

Υπάρχει βέβαια και η άποψη που λέει ότι στο ελληνικό χρηματιστήριο θα μπουν όσοι θέλουν να σηκώσουν 2 με 30 εκατ. δολάρια, γιατί περισσότερα δεν αντέχει το σύστημα.

Οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν βάλει κάτω από τον μεγεθυντικό τους φακό το ελληνικό χρηματιστήριο, αναλύοντας όλα τα δεδομένα και τις πιθανότητες. Ενδιαφέρον έχουν εκφράσει, εκτός από την ΤΕΝ, η οικογένεια Φράγκου, η οικογένεια Γουρδομιχάλη, ο Γιάννης Κούστας της Danaos, ο Γιώργος Οικονόμου αλλά και ο Ευάγγελος Μαρινάκης.

Στα θετικά είναι ο νέος χρηματιστηριακός κανονισμός που έχει… λύσει τα χέρια των εφοπλιστών όσον αφορά στην παράλληλη διαπραγμάτευση των ναυτιλιακών εταιρειών που διαπραγματεύονται τις μετοχές τους στα διεθνή χρηματιστήρια. Ομως, από μόνη της η ελληνική αγορά δεν μπορεί να σηκώσει το «βάρος» της κεφαλαιοποίησης των ναυτιλιακών εταιρειών, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορούν να το «αντέξουν» και οι αμερικάνικες αγορές.

Χαρακτηριστική είναι και η τοποθέτηση που έχει κάνει ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος: «Πρέπει να το σκεφθούμε καλά γιατί υπάρχει ο κίνδυνος σε μία ενδεχομένη μεγάλη πτώση ο κόσμος που μας εμπιστεύθηκε τα χρήματά του, γιατί πιστεύει στις ικανότητες του Ελληνα πλοιοκτήτη, να μας κατηγορεί ότι του φάγαμε τα λεφτά.»

Διστακτικότητα από τους μεγάλους
Η νέα πρόσκληση του κ. Καπράλου προς τις ποντοπόρες εταιρείες για να εισέλθουν στο Χ.Α. αντιμετωπίστηκε με διστακτικότητα. Ο λόγος είναι προφανής. «Ηδη αυτές οι εταιρείες λειτουργούν σε χρηματιστήρια του εξωτερικού και κατά τα φαινόμενα η άντληση χρημάτων δεν αποτελεί πρόβλημα γι’ αυτές. Συνεπώς, δεν υπάρχει και λόγος για να δείξουν ιδιαίτερη σπουδή για την είσοδό τους στο ελληνικό χρηματιστήριο, παρά τις σημαντικές απλοποιήσεις που έχει επιφέρει στο πλαίσιο του Χ.Α. ο κ. Καπράλος», επισημαίνουν ναυτιλιακοί και χρηματιστηριακοί κύκλοι.

Κλείσιμο

Τα Μεσογειακά
Αντίθετα, οι Ελληνες εφοπλιστές της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, που έχουν μικρομεσαίες εταιρείες σε σύγκριση με την ποντοπόρο ναυτιλία, επιθυμούν να δημιουργηθεί το κατάλληλο πλαίσιο για να γίνει ο «γάμος». Επιθυμούν να λειτουργήσουν στο Χρηματιστήριο όπως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά να ενταχθούν επίσης στη μικρή κεφαλαιοποίηση.

Το θέμα συζητήθηκε χθες, στη συνάντηση του Γιώργου Βουλγαράκη με τον πρόεδρο του Χ.Α. και τον πρόεδρο των Μεσογειακών, Νίκο Βαρβατέ. Εκτός των άλλων, οι εφοπλιστές τόνισαν ότι μια τέτοια εξέλιξη θα έλυνε και το χρόνιο πρόβλημα της ανανέωσης του στόλου των μεσογειακών φορτηγών πλοίων, ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος του Χ.Α. έδειξε θετικός για τη συγκεκριμένη προοπτική.

Στο Χρηματιστήριο ήδη βρίσκονται ακτοπλοϊκές εταιρείες και εταιρείες σκαφών αναψυχής. Επίσης το πλαίσιο για την εισαγωγή ναυτιλιακών εταιρειών της ποντοπόρου στο Χ.Α. υπάρχει ήδη, αλλά δεν καλύπτει τα μεσογειακά φορτηγά πλοία. Ζήτημα για την Ενωση Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων αποτελεί η αλλαγή των όρων εισαγωγής, ώστε να πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές και οι εταιρείες-μέλη της Ενωσης.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης