Οι Κινέζοι κρίνουν το μέλλον του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ

Οι Κινέζοι κρίνουν το μέλλον του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ

Εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων, άρχισε η αντίστροφη μέτρηση  για την υπόθεση της παραχώρησης σε ιδιώτες  του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ.

Οι συνδικαλιστικοί φορείς κήρυξαν νέες απεργιακές κινητοποιήσεις για τις 8 και 9 Μαΐου, δηλαδή για την προσεχή Πέμπτη και Παρασκευή, καθώς και στις 15 Μαΐου, με αίτημα αυτή τη φορά να αλλάξει το καθεστώς εργασίας αλλά και πρόσληψης των εργαζομένων.

Ομως στις 9 Μαΐου λήγει και η προθεσμία υποβολής προσφορών από

Οι Κινέζοι κρίνουν το μέλλον του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ

Εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων, άρχισε η αντίστροφη μέτρηση  για την υπόθεση της παραχώρησης σε ιδιώτες  του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ.

Οι συνδικαλιστικοί φορείς κήρυξαν νέες απεργιακές κινητοποιήσεις για τις 8 και 9 Μαΐου, δηλαδή για την προσεχή Πέμπτη και Παρασκευή, καθώς και στις 15 Μαΐου, με αίτημα αυτή τη φορά να αλλάξει το καθεστώς εργασίας αλλά και πρόσληψης των εργαζομένων.

Ομως στις 9 Μαΐου λήγει και η προθεσμία υποβολής προσφορών από τους ιδιώτες για τη διεκδίκηση μέρους του Σ.ΕΜΠΟ, δημιουργώντας ένα κλίμα ανησυχίας για τους επίδοξους επενδυτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για το λιμάνι του Πειραιά ενδιαφέρεται έντονα ο κινεζικός ναυτιλιακός κολοσσός, η Cosco. Ας μην ξεχνάμε ότι μία τέτοια εξέλιξη  θα την επιθυμούσε και ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής αφού ο αστικός μύθος τον θέλει να είχε τάξει το λιμάνι στους Κινέζους, πριν παρέμβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. και προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός. 

Επιπλέον, φίλα προσκείμενος και συνεργάτης με την Cosco είναι ένα από τα μεγαλύτερα εφοπλιστικά ονόματα παγκοσμίως, ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, με την εταιρεία Costamare, η οποία διαθέτει από τους μεγαλύτερους στόλους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, και πολλά πλοία του τα ναυλώνει στην Cosco. 

Η Cosco θα ήθελε να κατέβει σε κοινοπραξία μαζί με την MSC, που είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της ΟΛΠ ΑΕ. Ολα δείχνουν ότι οι δύο πλευρές μετά από πολλές συζητήσεις δεν συμφώνησαν να κατέβουν μαζί.

Ομως είναι σίγουρο ότι εάν κερδίσει η Cosco, τότε μπορούν οι δύο πλευρές να συνεργαστούν είτε επεκτείνοντας τη συμφωνία που έχει η MSC με την ΟΛΠ ΑΕ για τον προβλήτα που θα περάσει στη διαχείριση του ιδιώτη, είτε υπογράφοντας ιδιωτικό συμφωνητικό. Να υπενθυμίσουμε ότι οι δύο εταιρείες συνεργάζονται ήδη στο λιμάνι της Νάπολης.

Μαζί με την MSC φαίνεται ότι τάσσεται η ΖΙΜ, ισραηλινών συμφερόντων. Ούτως ή άλλως η MSC ακόμη και να μην καταθέσει προσφορά είναι ο μεγάλος πελάτης της προβλήτας ΙΙ, με τον οποίο θα πρέπει μετά τον διαγωνισμό να συζητήσει ο ιδιώτης. 

Η Maersk αποτελεί το μεγάλο ερωτηματικό για το αν θα κατέβει σε κοινοπρακτικό σχήμα ή όχι.

Κλείσιμο

Σε κάθε περίπτωση, στα κοινοπρακτικά σχήματα θα υπάρχει έντονο το ελληνικό στοιχείο αφού ελληνικοί όμιλοι θα αναλάβουν τη δανειοδότηση, κατασκευή και υποστήριξη των έργων που θα γίνουν στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων.

Οι άλλοι παίκτες
Οσο αφορά τους άλλους διεκδικητές του Σ.ΕΜΠΟ σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, η Dubai Ports World έχει κλείσει το κοινοπρακτικό σχήμα με το οποίο θα διεκδικήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ δεν αναμένεται να κατέβει στον Πειραιά. Στο σχήμα μετέχουν οι όμιλοι Τράπεζας Πειραιώς, Ελληνικής Τεχνοδομικής και Κοπελούζου

Η Hutchison παίζει δυνατά για να καταθέσει αυτόνομες προσφορές και για τα δύο λιμάνια.

Γρίφος παραμένει η στάση που θα κρατήσει η PSA, η οποία όμως έδειξε μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις ερωτήσεις στο Data Room για τον ΟΛΘ. Είναι χαρακτηριστικό ότι την προηγούμενη εβδομάδα είχε εγκατασταθεί στα γραφεία του ΟΛΘ κλιμάκιο που αποτελείτο από 10 στελέχη της εταιρείας.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης