Κρατούν 3.800 εργαζόμενους από 6.300 σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Κρατούν 3.800 εργαζόμενους από 6.300 σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Μετατάξεις εξπρές σε 25 μέρες με υπογραφή Τρόικας – Χρέη, ακίνητα περνούν στο δημόσιο...
Με 2.800 από 6.300 εργαζόμενους καλείται να πορευτεί στο μέλλον ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ ενώ στους 1.000 θα φτάσει το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κόβοντας 750 θέσεις εργασίας. Τις μεγάλες ανατροπές στο χώρο του σιδηροδρόμου φέρνει το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ που παρουσίασε την Παρασκευή στην Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας, προαναγγέλοντας τέλος στις δευτερεύουσες απολαβές και τα πλουσιοπάροχα επιδόματα, ψαλίδι στα ζημιογόνα δρομολόγια, νέους κανονισμούς προσωπικού και αύξηση των τιμολογίων ώστε να καταστεί ανταγωνιστικός ο ΟΣΕ.
Συνολικά ο κ. Ρέππας εκτίμησε ότι από τον Οργανισμό και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα φύγουν με την διαδικασία των μετατάξεων περί τους 2.300 εργαζόμενους. Αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, το πλεονάζον προσωπικό θα ενταχθεί σε ειδικό φορέα υποδοχής, ο οποίος θα καθορίσει τον νέο εργασιακό χάρτη.
Πρόκειται για το φορέα ο οποίος θα υποδεχτεί τις αιτήσεις όσων …περισσεύουν από τον ΟΣΕ και θα αναζητήσει τις υπηρεσίες και τους οργανισμούς που θα μεταταγούν. Η διαδικασία προβλέπει πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα που καθορίζεται ενός 25 ημερών (!) από την ψήφιση του νόμου αλλά και νέες συλλογικές συμβάσεις που αποτελούν αιτία πολέμου για τους συνδικαλιστές που απειλούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, περίπου 3.500 εργαζόμενοι θα αναζητήσουν στέγη. Ωστόσο, στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν ότι μετά την περικοπή επιδομάτων και δευτερευουσών απολαβών, θα αναζητήσουν την έξοδο πολλοί. Περίπου 1.000 θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα έως τα τέλη του χρόνου και εκτιμάται ότι θα αποχωρήσουν ενώ ήδη περί τα 400 άτομα έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης.
Ο κ. Ρέππας διαβεβαιώνει πάντως ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση όπως επίσης ότι δεν θα περικοπούν οι τακτικές αποδοχές. Έδωσε όμως αποκαλυπτικά στοιχεία για το πάρτι που γινόταν όλα αυτά τα χρόνια με τους μισθούς στον ΟΣΕ, εκτινάσσοντας το χρέος στα 10,7 δις. ετρώ και παράγοντας ετησίως έλλειμμα 1,2 δις. ευρώ. Αν και οι μέσες τακτικές ετήσιες αποδοχές στον ΟΣΕ ανέρχονται σε 33.000 ευρώ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε 35.000 ευρώ, οι δευτερεύουσες μαζί με επιδόματα και υπερωρίες ανέβαζαν τα νούμερα σε 56.000 ευρώ και 66.000 ευρώ αντίστοιχα!
Βάσει του νομοσχεδίου οι πλεονάζοντες εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα, να δηλώσουν τον νομό που επιθυμούν να μεταταγούν, δίνοντας επίσης τρεις επιλογές θέσης της αρεσκείας τους ενώ η μετακίνησή τους θα γίνει με βάση την προϋπηρεσία, την θέση τους στον Οργανισμό αλλά και κοινωνικά κριτήρια.
Δικαίωμα της κάθε διοίκησης είναι η εξαίρεση από την μετακίνηση εργαζομένων ή τομέων που είναι η απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου.
Συνολικά ο κ. Ρέππας εκτίμησε ότι από τον Οργανισμό και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα φύγουν με την διαδικασία των μετατάξεων περί τους 2.300 εργαζόμενους. Αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, το πλεονάζον προσωπικό θα ενταχθεί σε ειδικό φορέα υποδοχής, ο οποίος θα καθορίσει τον νέο εργασιακό χάρτη.
Πρόκειται για το φορέα ο οποίος θα υποδεχτεί τις αιτήσεις όσων …περισσεύουν από τον ΟΣΕ και θα αναζητήσει τις υπηρεσίες και τους οργανισμούς που θα μεταταγούν. Η διαδικασία προβλέπει πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα που καθορίζεται ενός 25 ημερών (!) από την ψήφιση του νόμου αλλά και νέες συλλογικές συμβάσεις που αποτελούν αιτία πολέμου για τους συνδικαλιστές που απειλούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, περίπου 3.500 εργαζόμενοι θα αναζητήσουν στέγη. Ωστόσο, στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν ότι μετά την περικοπή επιδομάτων και δευτερευουσών απολαβών, θα αναζητήσουν την έξοδο πολλοί. Περίπου 1.000 θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα έως τα τέλη του χρόνου και εκτιμάται ότι θα αποχωρήσουν ενώ ήδη περί τα 400 άτομα έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης.
Ο κ. Ρέππας διαβεβαιώνει πάντως ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση όπως επίσης ότι δεν θα περικοπούν οι τακτικές αποδοχές. Έδωσε όμως αποκαλυπτικά στοιχεία για το πάρτι που γινόταν όλα αυτά τα χρόνια με τους μισθούς στον ΟΣΕ, εκτινάσσοντας το χρέος στα 10,7 δις. ετρώ και παράγοντας ετησίως έλλειμμα 1,2 δις. ευρώ. Αν και οι μέσες τακτικές ετήσιες αποδοχές στον ΟΣΕ ανέρχονται σε 33.000 ευρώ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε 35.000 ευρώ, οι δευτερεύουσες μαζί με επιδόματα και υπερωρίες ανέβαζαν τα νούμερα σε 56.000 ευρώ και 66.000 ευρώ αντίστοιχα!
Βάσει του νομοσχεδίου οι πλεονάζοντες εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα, να δηλώσουν τον νομό που επιθυμούν να μεταταγούν, δίνοντας επίσης τρεις επιλογές θέσης της αρεσκείας τους ενώ η μετακίνησή τους θα γίνει με βάση την προϋπηρεσία, την θέση τους στον Οργανισμό αλλά και κοινωνικά κριτήρια.
Δικαίωμα της κάθε διοίκησης είναι η εξαίρεση από την μετακίνηση εργαζομένων ή τομέων που είναι η απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο την Παρασκευή στην Θεσσαλονίκη, η αναδιοργάνωση προβλέπει την διατήρηση τεσσάρων εταιρειών. Του ΟΣΕ που θα είναι ο κύριος της εθνικής σιδηροδρομικής γραμμής, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα εκτελεί το σιδηροδρομικό έργο και η οποία αποκτά την δικής της αυτοτέλεια με σκοπό την εξυγίανση και την ιδιωτικοποίησή της, της ΓΑΙΟΣΕ η οποία γίνεται ο real estate βραχίονας του Οργανισμού, αναλαμβάνοντας την αξιοποίηση των ακινήτων και της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα αναλάβει την δημοπράτηση και κατασκευή έργων σιδηροδρομικής υποδομής.
Με βάση το σχέδιο που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση για 15 μέρες και εν συνεχεία εντός Οκτωβρίου να ψηφιστεί από τη βουλή, τα χρέη του ΟΣΕ και των θυγατρικών του περνούν στο δημόσιο, το οποίο «αμοίβεται» με την εκχώρηση σε αυτό όλη της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού, η οποία έχει αποτιμηθεί στα 4,5 δισ. ευρώ.
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περιέλθει και το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ άνευ ανταλλάγματος ενός εντός ενός μηνός από την δημοσίευση του νόμου στην εφημερίδα της κυβέρνησης, προβλέπεται η εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου για το σύνολο της δραστηριότητάς της, στο πλαίσιο του οποίου εξετάζονται, οι παρεχόμενες υπηρεσίες, τα δρομολόγια τα οποία θα διενεργεί, οι όροι μεταφοράς και η τιμολογιακή της πολιτική με σκοπό την άμεση κερδοφορία της.
Από τις αρχές του 2011 καταργείται η υφιστάμενη τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς δεν θα υπολογίζονται κόμιστρα, εκπτώσεις και μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων που δεν καλύπτουν το κόστος μεταφοράς. Υπολογίζεται ότι μέχρι σήμερα 64.000 πολίτες μετακινούνται με τον σιδηρόδρομο δωρεάν.
Τέλος, συστήνεται Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ.) ως Ανεξάρτητη αρχή, η οποία αναλαμβάνει τις αρμοδιότητες του Ρυθμιστικού Φορέα σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία περί σιδηροδρομικών μεταφορών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα