Συγκλονιστική έρευνα του ΙΟΒΕ: Μισθοί πείνας και ανεργία διώχνουν τους νέους από την Ελλάδα

ellines_epistimones_arthro

Ποια η κατάσταση πριν το ξέσπασμα της κρίσης και πώς διαμορφώθηκε μετά την επιβολή των μνημονίων - Οι διαχρονικές στρεβλώσεις και οι επιπτώσεις μετά το 2009

Οι στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας αποτελούν προϊόν της κρίσης που ξέσπασε από το 2009 και ιδιαίτερα από το 2010 με την είσοδο στην καθημερινότητά μας του μνημονίου; Όσοι πιστεύουν ότι η κρίση προκάλεσε τα πολλά ζητήματα στην αγορά εργασίας της Ελλάδας, κάνουν λάθος. Το ξέσπασμα της κρίσης ενίσχυσαν τις στρεβλώσεις και επέτειναν την αρνητική κατάσταση, αλλά σε καμία περίπτωση δεν «γέννησαν» τα προβλήματα. Πρόκειται για μία διαχρονική κατάσταση, που στηρίζεται κυρίως σε τρία στοιχεία. Στους μισθούς πείνας, στην ανεργία και στην έλλειψη κινήτρου,. Το αυτό επιβεβαιώθηκε από μεγάλη έρευνα του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το οποίο παρουσίασε στοιχεία τόσο κατά την προ κρίσης περίοδο, 2000-2009, όσο και τις μεταβολές μετά το ξέσπασμα της κρίσης και την επιβολή των μνημονίων από τους θεσμούς.

Η μελέτη παρουσιάζει τις επιπτώσεις της κρίσης στη σχέση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική εκπαίδευση, με τίτλο «Εκπαίδευση και αγορά εργασίας στην Ελλάδα: Επιπτώσεις της κρίσης και προκλήσεις». Η μελέτη καταγράφει τη διαχρονικά προβληματική σχέση εκπαίδευσης – αγοράς εργασίας και την περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης μετά το ξέσπασμα της κρίσης το 2009. Στη μελέτη διατυπώνονται προτάσεις για την επανασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και της απόδοσης της δημόσιας δαπάνης στην εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η πολιτική της διεύρυνσης της ανώτατης εκπαίδευσης που ακολουθήθηκε από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 και μετά, με μεγάλη αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, των φοιτητών και των πτυχιούχων ανώτατης εκπαίδευσης (ο αριθμός πτυχιούχων ανήλθε το 2017 σε 2,12 εκατ. έναντι 1,18 εκατ. το 2001), δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει την προβληματική σχέση εκπαίδευσης – αγοράς εργασίας, ιδιαίτερα του πανεπιστημιακού τομέα, που παραδοσιακά παραμένει προσανατολισμένος στην εκπαίδευση στελεχών της δημόσιας διοίκησης και, κυρίως, του κλάδου της εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα η αύξηση του επιπέδου εκπαίδευσης δεν συνέβαλε στη μείωση της ανεργίας.

Όπως προκύπτει από τη μελέτη, μεταξύ 2000-2009:

- Στον ιδιωτικό τομέα αυξήθηκε το μερίδιο των αποφοίτων ανώτατης εκπαίδευσης στους απασχολούμενους (από 14% σε 18%) και των αποφοίτων Λυκείου (από 29% σε 34%), ενώ στον δημόσιο τομέα αυξήθηκε το μερίδιο των αποφοίτων ανώτατης εκπαίδευσης (από 57% σε 64%) και των κατόχων μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών (από 1% σε 4%), ενώ μειώθηκαν τα μερίδια του Λυκείου (από 26% σε 21%), του Δημοτικού (από 8% σε 3%) και του Γυμνασίου (από 3% σε 2%), δείχνοντας ότι η πολιτική της διεύρυνσης της ανώτατης εκπαίδευσης οδήγησε σε αύξηση της απασχόλησης πτυχιούχων, πρωτίστως, στο δημόσιο τομέα.

- Οι σημαντικότεροι κλάδοι απασχόλησης των αποφοίτων του πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, ήταν στην Ελλάδα η εκπαίδευση και η δημόσια διοίκηση,
2 τομείς στους οποίους απασχολούνται αναλογικά περισσότεροι πτυχιούχοι σε σύγκριση
με τις χώρες της ΕΕ-28.

- Ενώ τα ποσοστά ανέργων μειώθηκαν σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, με εξαίρεση το Δημοτικό, το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας διατηρήθηκε μεταξύ των αποφοίτων μεταδευτεροβάθμιας και μέσης εκπαίδευσης (Γυμνάσιο ή Λύκειο). Σε αντίθεση με άλλες αναπτυγμένες χώρες όπου γενικά ισχύει ότι, όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο εκπαίδευσης των ατόμων, τόσο μικρότερο είναι το ποσοστό ανεργίας, στην Ελλάδα οι απόφοιτοι ανώτατης εκπαίδευσης είχαν περίπου ίσο ποσοστό ανέργων με τους αποφοίτους χαμηλής εκπαίδευσης στο Δημοτικό.

- Το μερίδιο των αποφοίτων ανώτατης εκπαίδευσης μεταξύ των ανέργων αυξήθηκε σε 19%, ενώ μειώθηκαν εκείνα των χαμηλότερων επιπέδων εκπαίδευσης (16% Δημοτικού και 36% Λυκείου), και παράλληλα άρχισαν να καταγράφονται μεταξύ των ανέργων οι απόφοιτοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών (με 1,7%).

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ, κατά την περίοδο πριν την έναρξη της κρίσης, στη διαχρονικά προβληματική σύνδεση της μέσης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα προστέθηκαν σταδιακά οι επιπτώσεις της πολιτικής της διεύρυνσης της ανώτατης εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα την αύξηση και του μεριδίου των πτυχιούχων ανώτατης εκπαίδευσης μεταξύ των ανέργων, μεγεθύνοντας σταδιακά την αναντιστοιχία εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας και σε αυτό το επίπεδο.

Η εξέλιξη αυτή συνέβαλε σημαντικά και στην τάση φυγής πτυχιούχων στο εξωτερικό, την περίοδο αυτή. Μια αναντιστοιχία που θα ήταν πολύ μεγαλύτερη αν δεν λειτουργούσε «διορθωτικά» το κράτος ως εργοδότης του αυξανόμενου αριθμού πτυχιούχων ανώτατης εκπαίδευσης και κατόχων μεταπτυχιακών ή διδακτορικών σπουδών.

Το σοκ της κρίσης

Η έναρξη της κρίσης και η δημοσιονομική προσαρμογή που ακολούθησε είχαν σημαντικές επιπτώσεις στη σύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας. Η μεγάλη μείωση της απασχόλησης και η αύξηση της ανεργίας που σημειώθηκαν, προκάλεσαν βαθιά ρήξη στην ήδη προβληματική σχέση μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας που είχε διαμορφωθεί και ενισχυθεί πριν την κρίση. Ειδικότερα, μετά το 2009:

- Η μεγαλύτερη μείωση της απασχόλησης ως προς το επίπεδο εκπαίδευσης, σημειώθηκε στους απασχολούμενους με χαμηλότερη εκπαίδευση στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, σε αντίθεση με τους απασχολούμενους που είναι πτυχιούχοι ανώτατης εκπαίδευσης. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των πτυχιούχων ανώτατης εκπαίδευσης στο σύνολο της απασχόλησης αυξήθηκε κατά 10 περίπου μονάδες (από 21,4% το 2009 σε 30,9% το 2017), των κατόχων μεταπτυχιακών/διδακτορικών κατά 4 μονάδες (από 0,7% σε 4,8%) και των αποφοίτων Λυκείου κατά 3 μονάδες (από 31,7% σε 34,7%), εξέλιξη που αντανακλά την συνεχιζόμενη αύξηση του εκπαιδευτικού επιπέδου των απασχολούμενων και μετά την έναρξη της κρίσης.

- Το ποσοστό απασχόλησης μειώθηκε σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να είναι το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών της ΕΕ-28 για τη μέση και την ανώτατη εκπαίδευση, και κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ-28 για τους αποφοίτους χαμηλής
3 εκπαίδευσης. Ενδεικτικά, το ποσοστό απασχόλησης στην ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα διαμορφώνεται στο 66% έναντι μ.ο. 78% στην ΕΕ-28, ενώ τη δεύτερη χειρότερη επίδοση εμφανίζει η Κροατία με 73%.

- Η μεγαλύτερη αύξηση του αριθμού των ανέργων σημειώθηκε μεταξύ των αποφοίτων ανώτατης εκπαίδευσης (179,1%) και ακολούθησαν εκείνοι με εκπαίδευση στο Λύκειο (138,4%), ενώ η μικρότερη στους ανέργους με εκπαίδευση Δημοτικού (55,6%).

- Παρά το γεγονός ότι στο σύνολο των ανέργων το υψηλότερο μερίδιο καταλαμβάνουν οι απόφοιτοι μέσης εκπαίδευσης στο Λύκειο -παραμένοντας σχεδόν αμετάβλητο τις τελευταίες 2 δεκαετίες-, η μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου, κατά 5 μονάδες, μετά την έναρξη της κρίσης, σημειώθηκε στους αποφοίτους ανώτατης εκπαίδευσης (από 19% σε 24%).

- Οι απασχολούμενοι στον ιδιωτικό τομέα με ανώτατη εκπαίδευση και με μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές αυξήθηκαν (με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 1,8% και 8,2% αντίστοιχα), ενώ οι απασχολούμενοι με χαμηλό ή μεσαίο επίπεδο εκπαίδευσης μειώθηκαν. Οι απασχολούμενοι, όμως, στον δημόσιο τομέα με ανώτατη εκπαίδευση μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 4,3%.

- Παρά την αύξηση των ανέργων πτυχιούχων μετά την έναρξη της κρίσης, τα ποσοστά ανεργίας τους, αν και υπερδιπλασιάστηκαν (από 7% σε 17,1% το 2017), παραμένουν τα χαμηλότερα μεταξύ των επιπέδων εκπαίδευσης, λόγω και της φυγής πολλών στο εξωτερικό. Από την άλλη, η πρόσβαση στην αγορά εργασίας είναι πιο εύκολη στα άτομα με μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές, καθώς το ποσοστό ανεργίας έχει
διαμορφωθεί στο 10% περίπου το 2017, έναντι 7% το 2009.

- Τα ποσοστά απασχόλησης και ανεργίας επιδεινώνονται για όσους αποφοίτησαν πιο πρόσφατα από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, δείχνοντας τις μεγαλύτερες δυσκολίες εύρεσης εργασίας που αντιμετωπίζουν όσοι ολοκληρώνουν τις σπουδές τους.

- Τα ποσοστά των νέων ανέργων -όσοι δηλ. δεν έχουν εργαστεί στο παρελθόν- είναι, σταθερά τις τελευταίες 2 δεκαετίες, υψηλότερα μεταξύ των αποφοίτων μέσης εκπαίδευσης στο Λύκειο (43% το 2017, έναντι 39% το 2009 και 43% το 2001), ενώ ακολουθούν οι απόφοιτοι ανώτατης εκπαίδευσης (29% το 2017 και το 2009 από 17% το 2001).

- Ο βαθμός συνάφειας της εκπαίδευσης με την εργασία που εκτελούν οι απασχολούμενοι μέσης εκπαίδευσης κατατάσσει την Ελλάδα στην 25η θέση μεταξύ των 28 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρότι οι απόφοιτοι μέσης τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα δηλώνουν μεγαλύτερη συνάφεια από τους απόφοιτους μέσης γενικής εκπαίδευσης στο Λύκειο.

- Η εκπαίδευση έχει θετική επίδραση στις προοπτικές απασχόλησης καθώς π.χ. σε σύγκριση με τους αποφοίτους λυκείου, οι πτυχιούχοι πανεπιστημίων και ΤΕΙ έχουν υψηλότερες πιθανότητες να εργάζονται (κατά 65% και 41% αντίστοιχα). Η επίδραση, ειδικότερα, της ανώτατης εκπαίδευσης στην πρόσβαση στην απασχόληση, ενισχύθηκε την περίοδο της κρίσης.

- Οι πιθανότητες απασχόλησης των αποφοίτων πανεπιστημίων στον δημόσιο τομέα μεταξύ 2008-2016 μειώθηκαν σημαντικά, ενώ αντίθετα, τα ΤΕΙ αύξησαν σημαντικά τις πιθανότητες απασχόλησής τους στον ιδιωτικό τομέα, καλύπτοντας σημαντικό μέρος της απόστασής τους από τους αποφοίτους πανεπιστημίων πριν την έναρξη της κρίσης (από 44,3% το 2008 σε μόλις 7,7% το 2016). Σημαντική αύξηση των πιθανοτήτων απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα σημειώθηκε και για τους κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών, δείχνοντας την αυξανόμενη στροφή της απασχόλησης αποφοίτων ανώτατης εκπαίδευσης προς τον ιδιωτικό τομέα.

- Ο μισθός των εργαζομένων, παρότι είναι μειωμένος το 2016 σε σχέση με το 2008, έχει θετική συσχέτιση με το επίπεδο εκπαίδευσης. Η επίδραση του επιπέδου εκπαίδευσης στις αποδοχές από την εργασία διατηρείται, στη διάρκεια της κρίσης, αλλά με μικρότερη ένταση μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης.

- Αν και στις γυναίκες ο μισθός είναι χαμηλότερος σε σχέση με τους άνδρες, η αξία των σπουδών – βάσει των αποδοχών από την εργασία – είναι υψηλότερη από τους άνδρες.

- Σημαντικές διαφορές στις αμοιβές εργαζομένων στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα αμείβουν τους εργαζόμενους με μισθό χαμηλότερο από ό,τι ο στενός ή ευρύτερος δημόσιος τομέας, και το επίπεδο εκπαίδευσης, ως προσδιοριστικός παράγοντας των αποδοχών, έχει μικρότερη επίδραση στον ιδιωτικό σε σχέση με το δημόσιο τομέα.

Οι προκλήσεις για την εκπαίδευση

Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί περιορίζουν σημαντικά την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και την απόδοση της δημόσιας επένδυσης στην εκπαίδευση. Απαιτούν, επομένως, παρέμβαση για τη βελτίωση
τους. Η οικοδόμηση ενός νέου παραγωγικού προτύπου, διεθνώς ανταγωνιστικού, με εξαγωγικό προσανατολισμό ειδικότερα σε συνθήκες έντονων τεχνολογικών μετασχηματισμών, δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς ριζικές αλλαγές και στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην μεριά δηλαδή της προσφοράς δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας. Με τις παλιές γνώσεις και δεξιότητες δεν μπορεί να οικοδομηθεί ένα νέο παραγωγικό πρότυπο.

Χρειάζεται να αντιμετωπιστούν οι εξής επιμέρους προκλήσεις:
- Ο αναπροσανατολισμός της ανώτατης εκπαίδευσης από την προετοιμασία των αποφοίτων για την απασχόληση στον δημόσιο τομέα στην απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα, και ιδιαίτερα στους τομείς με εξωστρεφή εξαγωγικό προσανατολισμό.
- Ο αναπροσανατολισμός της μέσης λυκειακής εκπαίδευσης από τη γενική εκπαίδευση στην τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, με αύξηση της ελκυστικότητάς της και της συμμετοχής των μαθητών σε αυτήν, συνδεδεμένης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
- Η επανεκπαίδευση των ανέργων αποφοίτων για την επανένταξη τους στην αγορά εργασίας.

Η πρόκληση της αποκατάστασης της βαθιάς ρήξης και της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και τις ανάγκες της οικοδόμησης ενός νέου βιώσιμου παραγωγικού
5 προτύπου συνδέεται στενά με την πρόκληση της οικοδόμησης ενός εξωστρεφούς και ευέλικτου εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες, που αλληλεπιδρά λιγότερο με το κεντρικό κράτος και περισσότερο με το οικονομικό, κοινωνικό και τοπικό του περιβάλλον, και μπορεί ευκολότερα να αλλάζει και να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Η πρόκληση της σύνδεσης της ελληνικής εκπαίδευσης με την απασχόληση συνδέεται με την πρόκληση της οικοδόμησης, αφενός, ενός συστήματος αυτόνομων ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης με ευέλικτη οργάνωση και αποτελεσματική διοίκηση. Αφετέρου, συνδέεται με την οικοδόμηση ενός αποκεντρωμένου συστήματος μέσης εκπαίδευσης συνδεδεμένου σχετικά περισσότερο με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Η αυτονομία όμως των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης, η αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, και η αλλαγή των μαθητικών και φοιτητικών ροών εντός του συστήματος απαιτούν την ριζική αλλαγή της διακυβέρνησης, με αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης, διοίκησης και εποπτείας, και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δομών.

ΣΧΟΛΙΑ (32)

οκ

και βέβαια υπάρχει ανεργία στους κατόχους πανεπιστημιακών πτυχίων. Ειδικά οι 30 με 35 τραβάνε τα μαλλιά τους γιατί έχουν και πτυχία και γλώσσες και πολύ καλύτερα ενημερωμένοι τεχνολογικά από τις προηγούμενες γενιές αλλά δεν μπορούν να βρουν δουλειά γιατί όλοι ζητάνε να έχεις ως δια μαγείας προυπηρεσίες 2 και 3 χρόνων για Junior θέσεις. Τώρα το πως περιμένουν οι εταιρείες ο άλλος να έχει και 2 με 3 χρόνια προυπηρεσία όταν καμία δεν προσλαμβάνει άτομα χωρίς προυπηρεσία να τα βάλει στην δουλειά μόνοι οι φωστήρες των τμημάτων HR τους ξέρουν. Γι'αυτο φευγουν πολλοί έξω σε αυτές τις ηλικίες και θα φύγουν και άλλοι όσο συνεχίζεται αυτή η αντιμετώπιση.

Ο καθένας

Εδώ λέει για πως είναι αδύνατον να υπάρξουν επενδύσεις λόγω φόρων και κλαίγονται συνέχεια και ψηφίζουν όποιον λέει θα μειώσει τους φόρους! Αλλά αγνοούν οι Γραικοί το πρόβλημα της γραφειοκρατίας γιατί κερδίζουν από αυτό

Μια Ελλάδα

χωρίς Έλληνες αλλά και χωρίς μείωση του πληθυσμού διότι θα υπάρχουν οι εγκλωβισμένοι λαθρομετανάστες.

Τα Ελληνικά πανεπιστήμια

θέλουν ξήλωμα. Εγώ πολιτικός μηχανικός σπούδασα σε πολυτεχνική σχολή και οι μισοί μου καθηγητές δεν ήταν καν μηχανικοί. Ο τεχνολογικός τομέας της ανώτατης εκπαίδευσης κοιμάται όρθιος με προγράμματα σπουδών από το 95.... Ξήλωμα και ιδιωτικοποίηση άμεσα!!!

κοινος νους

αραγε ποια κυβερνηση μας χρεωκοπησε και αναγκασε τα παιδια μας σε μεταναστευση?......κουλη ακους?

Απάντηση

Η μόνιμη κυβέρνηση της αριστεράς από το 81 και μετά. Η μοναδική παγκόσμια διαχρονική σταθερά - αριστερά = φτώχεια και εξαθλίωση

@Απάντηση

ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟΣ!!!!!!!

@

Ο κουλης δεν πρωθυπουργευσε, ουτε κυβερνησε παρά μονο εκανε δυο έτη υπουργός στη κυβερνηση Σαμαρα που εσωσε την Ελλαδα: από υφεση -7 κι ελλειμα σε αναπτυξη και πλεονασμα από 1% εκαστο. Μετά ηρθαν οι συριζομπολσεβικοι κι επεφεραν άχρηστη ζημιά 200 δις. Είναι οι ένοχοι. Υπάρχουν κι άλλοι! Γαπ, πασο.κ, κωστακης. Αλλα με σειρά. Προεχει να φυγουν οι αριστεροφασιστες.

B52

Σωστότατος - αν και πιστεύω πως ο ΓAΠ φταίει πολύ λιγότερο από ότι του καταλογίζουν (παρά το "λεφτά υπάρχουν").

Άτροπος

Να μην ξεχάσουμε και την περίοδο της πρωθυπουργίας του συριζολάγνου και νυν "αφανούς" κυβερνητικού εταίρου Κ. Καραμανλή, κατά τη διάρκεια της οποίας το δημόσιο χρέος αυξήθηκε από τα 184 στα 300 δις ευρώ.

Μπόκα !

Όσοι ηρθαν Αγγλία γυρισαν πίσω . Πίστευαν ότι με ένα πτυχίου τύπου ΑΠΘ θα κατακτούσαν τον κόσμο. Κούνια που τους κούναγε. Όσοι έμειναν ειναι αυτοί που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Επομένως κόψτε τις έρευνες του .... !!!!

Άτροπος

Αλλού αυτά. Πίσω γύρισαν μόνο οι αεριτζήδες, αυτοί που πήραν πτυχίο με κομματικές διασυνδέσεις ("πολιτικό 5"), οι ακαμάτες και τα wannabe βύσματα. Κανένας πραγματικά ικανός και παραγωγικός άνθρωπος, με αληθινά - και όχι πλαστά ή εξαγορασμένα - πτυχία, μεταπτυχιακά, όραμα και δημιουργικότητα δεν επέστρεψε στη χώρα των αμόρφωτων χουντοσυριζαίων, όπου κάνουν καριέρα μόνο οι χολερικοί Καρανίκες (ούτε πρόκειται να επιστρέψει).

Χαχαχαχαχα

Ευτυχώς που έκανε την έρευνα ο ΙΟΒΕ γιατί νόμιζα ότι οι νέοι φεύγουν επειδή δεν αντέχουν τήν ζέστη

Κομνηνος

Φταιει το ευρω γιατι δεν μπορεις να ανταγωνιστεις χωρες οπως η Γερμανια.Ετσι χωρες με παραγωγη αποροφουν τους επιστημονες.Η χωρα μας ειναι καταδικασμενη να σερβιρει τουριστες.

ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Με 400 ευρω μισθο θα επρεπε να γινονται οι επενδύσεις στην Ελλαδα η μια μετα την άλλη.Απο την άλλη υπαρχουν κατηγοριες δημοσιων υπαλληλων που (ΧΡΥΣΟ)πληρωνονται (οι δικαστες κυριως) με τα παλαια δεδομενα.Ταυτοχρονα η δημοσια υγεια εχει προσανατολιστεί στην εξυπηρετηση ανασφαλιστων λαθροεποικων κανοντας ακομη και την ασφαλιστικη καλυψη του Ελληνα ένα μακρινο ονειρο.

Και τώρα που η ΝΔ της Αυστρίας

και η ΧΑ της, έφεραν το δωδεκάωρο, γυρίζοντας τον κόσμο πίσω στον 18 αιώνα που περιγράφει ο Μαρξ στο "Κεφάλαιο", προφανώς για όταν θα αναγκαστείτε να το διαβάσετε να μην λέτε "κοίτα τι τραβάγαν οι κακόμοιροι" αλλά "250 χρόνια δεν άλλαξε τίποτα", να δείτε τι μας περιμένει... Όποιος περιμένει να δει χαΐρι στον καπιταλισμό, που 27 χρόνια μετά την ανατροπή της ΕΣΣΔ, μας γύρισε πίσω στον 18αιώνα, κόβοντας μισθούς, συντάξεις, επιδόματα, υγεία, παιδία, κατοικία, αυξάνοντας τα συνταξιοδοτικά όρια, απολύοντας κόσμο και κοσμάκη, ανατρέποντας το δικαίωμα στην μόνη απάντηση που καταλαβαίνουν οι καπιταλιστές, την απεργία, πρέπει να τον δει ψυχίατρος επειγόντως. Οι καπιταλιστές και τα τσιράκια τους είναι κανίβαλοι, αυτή είναι η ΕΕ που τρέμετε μην τη χάσετε... προσεχώς σπίτι σας 12 ώρες και ακολουθεί "ήλιο μ' ήλιο" και να πληρώνετε κι από πάνω για να σας πίνουν το αίμα. Ξυπνήστε, μας πάτε στον γκρεμό 10.000.000 για να κονομάνε τ' άντερά τους 10.000 Έλληνες. Αυτό θα πει "πατριωτισμός"... ο λαός να πάει να ξέρετε τι και οι ολιγάρχες να μην ξέρουν τι να κάνουν το αίμα μας... κότερα ή αεροπλάνα. Δεξιά και Ναζί από τη μία, Σοσιαλδημοκράτες και Οπορτουνιστές από την άλλη... τα πολυβόλα των καπιταλιστών. Συνέλθετε, ΚΚΕ ή θα σας πάρουν και τα πιάτα από το σπίτι αυτοί οι τυραννόσαυροι.-

AN_NE

το ΚΚΕ δεν παρουσιάστηκε τα τελευταία χρονια στην Ελλάδα και αναφορά στην πολιτική του κόμματος όσο και των αδελφών κομματων είναι επιβεβλημένη. άμα τη εμφανίση του αμφισβήτησε την εδαφική ακεραιότητα της χώρας με τα συνθήματα για ελεύθερη Μακεδονία και Θράκη, υπονόμευσε την μικρασιατική εκστρατεία αφού ο Κεμάλ υποστηρίχτηκε από την Σοβιετική Ένωση σαν προοδευτικός και εχθρός του αγγλικού ιμπεριαλισμού. το ΚΚΕ εναντιώθηκε στην προέλαση του ελληνικού στρατού στην βόρειο Ήπειρο διότι ο πόλεμος αυτός ήταν "φασιστικός, καταχτητικός", "για λογαριασμό όχι του λαού της Ελλάδας μα της πλουτοκρατίας και του αγγλικού ιμπεριαλισμού". ο στρατός του ΚΚΕ επετέθηκε κατά των Άγγλων συμμαχων. ενώ συνεχιζόταν ο πόλεμος κατά της ναζιστικής Γερμανίας και αιματοκύλισε την χωρα με τους συμμορίτες του, τους Τσάμηδες, τους Σλαβομακεδόνες για να επιβληθεί ένα καθεστώς κομμουνιστών δοσιλογων που θα καθιστούσαν την Ελλάδα σοβιετικό δορυφόρο. το ΑΚΕΛ σαμποτάρισε τον αγώνα της "εγκληματικής" ΕΟΚΑ, που οδήγησε στην ανεξαρτησία της Κύπρου. τα αδελφά κόμματα του ΚΚΕ στα κράτη του σοσιαλιστικού στρατοπέδου διατηρήθηκαν στην εξουσία με ρουφιανιά, αστυνόμευση, καταπίεση, φτώχεια, στέρηση στοιχειωδών ελευθεριων, γραφειοκρατία και με πρωτοφανή σπαταλη πόρων οδήγησαν τα κράτη αυτά στην πτώχευση αποτελώντας θλιβερή ανάμνηση για τους λαούς που τα βίωσαν. το καθεστώς που στείλαν τόσο ο ελληνικός λαός στον συμμοριτοπόλεμο και οι άλλοι λαοί στα άχρηστα τι έχει να προσφέρει στον Έλληνα. τι καλο μπορεί  να περιμένει κάποιος σήμερα από τις μπούρδες των Lenin/Stalin και από αυτούς που αποσιωπούν αν όχι δικαιολογούν τα εγκλήματα τους;

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

gsee

«Η Έφη Αχτσιόγλου αποκάλυψε την προειλημμένη κυβερνητική απόφαση, «συμμετέχουσας της ΓΣΕΕ ή μη, να προχωρήσει σε (κάποια) αύξηση του κατώτατου μισθού», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας

yperg12

Το πρόγραμμα υποστηρίζει απολυμένους του κλάδου με ολοκληρωμένο πλέγμα δράσεων συμβουλευτικής, εκπαίδευσης και κατάρτισης, προώθησης στην απασχόληση και υποστήριξης για τη σύσταση νέων επιχειρήσεων