«Καζάνι» που βράζει η υπόθεση των διοδίων στην Αττική

73dbb5fc6da2f3422bdedf2109380005_XL

Tρεις μήνες μετά την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης για τα διόδια στους κόμβους Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, κόβει την φόρα στην “Νέα Οδό” ανακοινώνοντας δωρεάν διελεύσεις για τους κατοίκους των δήμων που λειτουργούν διόδια αλλά και εκπτώσεις έως 50% για όσους μετακινούνται για επαγγελματικούς λόγους.

Ο κ. Σπίρτζης υλοποιεί τα όσα είχε ανακοινώσει από τις αρχές του χρόνου, σύμφωνα με τα οποία, οι νέοι σταθμοί δεν θα τοποθετηθούν ενόψει της εφαρμογής του συστήματος των αναλογικών διοδίων. Αυτό δηλαδή που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση κατόπιν πιέσεων των θεσμών για την Εγνατία, ο υπουργός Υποδομών επιδιώκει να μην εφαρμοστεί στο τμήμα της Εθνικής Οδού (από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια και Σχηματάρι -Χαλκίδα) που εκμεταλλεύεται η Νέα Οδός, υποστηρίζοντας ότι δεν εξυπηρετεί κανέναν να κατασκευστούν σταθμοί που σε κάποιους μήνες θα πρέπει να γκρεμιστούν. Το θέμα όμως που θα πρέπει να απαντήσει το υπουργείο είναι πως θα ξεπεραστούν οι όροι της σύμβασης του 2007 και μεταγενέστερα του 2013 με την επανακκίνηση των έργων που προβλέπουν έσοδα από την λειτουργία των σταθμών στις περιοχές Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου και Σχηματαρίου Χαλκίδας. Το πιθανότερο είναι ότι το δημόσιο θα συνεχίσει να καλύπτει τα ανείσπρακτα διόδια.

Το σχέδιό του, ο υπουργός επανέλαβε με σχετική ανακοίνωσή και χθες, στην οποία αναφέρει ότι έχει ζητήσει με επιστολή του προς την εταιρεία την μη κατασκευή των διοδίων. Ωστόσο, όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν χρέωση διοδίων θα υπάρξει για τις επίμαχες περιοχές με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων, από την οποία θα εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι και όσοι έχουν εξαρτημένη εργασία, οι οποίοι θα υπόκεινται σε εκπτωτική πολιτική. Η χρέωση αυτή έχει σχεδιαστεί με το νέο μοντέλο, το οποίο προβλέπει μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit - OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας των μεγάλων οχημάτων, με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS) και για τα ΙΧ αναγνώριση πινακίδων στην είσοδο και την έξοδο του οδικού δικτύου.

Υπενθυμίζεται ότι ο προγραμματισμός για τα διόδια εντός του αστικού ιστού έχει μεταβληθεί τα προηγούμενα χρόνια λόγω των μεγάλων αντιδράσεων από τις τοπικές κοινωνίες. Έτσι ενώ προχώρησαν τα πλευρικά διόδια σε Καπανδρίτι και Μαλακάσα, ακυρώθηκαν τα πλευρικά διόδια σε Λυκόβρυση και Καλυφτάκη, αφήνοντας ως μεγάλη εκκρεμότητα τα διόδια σε Βαρυμπόμπι και Άγιο Στέφανο.

Χθες, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε την δέσμη μέτρων για τους τοπικές κοινωνίες ξεκινώντας με την ηλεκτρονική καταγραφή των μόνιμων κατοίκων των δήμων Αχαρνών, Διονύσου και Κηφισιάς. Οι περιοχές αυτές θα έχουν ελεύθερες διελεύσεις με την έναρξη εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, όπως αντίστοιχα και οι μόνιμοι κατοίκοι του δήμου Ωρωπού, από τα υπάρχοντα πλευρικά διόδια. Για την σχετική καταγραφή, οι πολίτες θα πρέπει να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία τους σε ειδική φόρμα που υπάρχει στην ιστοσελίδα του υπουργείου. Το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί με εντατικούς ρυθμούς τις διαγωνιστικές διαδικασίες του Ηλεκτρονικού Συστήματος Αναλογικής Χρέωσης Διοδίων. Στις 4 Απριλίου ολοκληρώθηκε η Α Φάση του Διαγωνισμού και προχωρούν οι διαδικασίες για τη Β' Φάση.

Κόντρα πάντως στις ανακοινώσεις Σπίρτζη, πηγαίνουν οι δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου, οι οποίοι προγραμματίζουν κινητοποιήσεις την Κυριακή 22 Απριλίου αντιδρώντας στη λειτουργία σταθμών διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης. Οι δύο δήμοι, ζητούν να τροποποιηθεί η σχετική Σύμβαση Παραχώρησης ώστε να αποτραπεί η λειτιουργία διοδίων.

Οι δήμαρχοι Κηφισιάς, Γιώργος Θωμάκος και Διονύσου, Διονύσης Ζαμάνης έχουν καταθέσει αιτήσεις ακύρωσης και αναστολής της απόφασης έγκρισης της ΑΕΠΟ στο Συμβούλιο της Επικρατείας.


Πηγή: www.newmoney.gr

ΣΧΟΛΙΑ (18)

Αμήν και πότε

Τα καινούργια διόδια που θα υπάρχουν σε ΟΛΟΥΣ τους δρόμους των μεγάλων πόλεων, όπως είναι και η τάση διεθνώς, θα μειώσουν έως εξαλείψουν τα μποτιλιαρίσματα.

Το μόνο πράγμα

που προκαλεί μποτιλιάρισμα στην εθνική οδό είναι τα διόδια.

@

Γράφει για εσωτερικό ΠΟΛΕΩΝ, όχι για εθνική οδό ή Αττική οδό

Ξανασκέψου το

Βάσει νομοθεσίας όλα τα καινούργια αυτοκίνητα αναφέρουν ανά πάσα στιγμή το πού βρίσκονται, το πώς κινούνται κλπ. Παλαιού τύπου αυτοκίνητα θα έχουν μόνον οι κακοποιοί. Στην εποχή μας είναι εφαρμόσιμα "λογικά διόδια" σε κάθε δρόμο των μεγάλων πόλεων. Στην εποχή μας δεν μιλάμε για "φυσικά διόδια" όπου το αυτοκίνητο σταματά κάπου σε κάποια "φυσική κατασκευή". Το μποτιλιάρισμα στις πόλεις οφείλεται μεταξύ άλλων στο ότι η κουτσή Μαρία χρησιμοποιεί αυτοκίνητο για μη παραγωγικούς ή χρήσιμους σκοπούς. Δεν υπάρχουν διόδια τώρα που γίνεται μποτιλιάρισμα στις πόλεις. Τα παλιά αυτοκίνητα (όσα εκπέμπουν περισσότερο από 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, όσα δεν μπορούν να φρενάρουν από μόνα τους, όσα δεν αναφέρουν τη θέση τους) αποσύρονται, ξεχάστε τα!

Μηχανικός

Στις πόλεις πήξαμε στα αυτοκίνητα (τετράτροχα και δίτροχα). Απαραίτητο να μειωθεί η χρήση τους. Μόνο με διόδια μέσα στις πόλεις επιτυγχάνεται αυτό.

Μηχανικός

από τα lidl

Είμαι αριστερός; Δεν πληρώνω!

Για να περνάει λέει κανείς ελεύθερα από τα διόδια πλέον θα πρέπει να επιδεικνύει κομματική ταυτότητα του ΣΥΡΙΖΑ (ή και των υπολοίπων κομμάτων της φασιστεράς, όλοι αριστερά αδέρφια είμαστε εξάλλου) στους εκεί υπαλλήλους, οι οποίοι υπάλληλοι θα πρέπει να έχουν κολλήσει τουλάχιστον 30 στρέμματα αφίσες με τη μορφή του μεγάλου ηγέτη Αλεξέγιεβιτς και να έχουν μέσα σε διάστημα 30 δευτερολέπτων πει τη φράση "όποιος δε συμφωνεί με την αριστερά είναι φασίστας και χρυσαυγίτης" 123 φορές!

Ρίτα

Το φανταζόμασταν ποτέ ο,τι ο Τσίπρας θα ήταν, μετα τις εκλογές βέβαια, ο καλύτερος φίλος των εργολάβων ? Ο κ. δεν πληρώνω επέβαλε δυσθεόρατο ύψος στα διόδια σε σημείο που να μειωθεί η κυκλοφορία αυτοκινήτων ....

Μάριος

Σπίρτζη, τα πετρελαιοκίνητα Euro-5 και τα παλαιότερα πότε θα τα αποσύρεις επιτέλους; Καταστρέφεται η υγεία μας, τεράστιο το εξωτερικό κόστος χρήσης των.

Σπίρτζη προχώρα!

Στην Κηφισίας και στη Μεσογείων χρειάζονται διόδια. Συναρτήσει ημέρας, ώρας και κυκλοφοριακών συνθηκών.

GS

Είναι πολύ απλό... ο Σπίρτζης κάνει μικροπολιτική εν όψει εκλογών και η Νέα οδός θα πάει στα δικαστήρια και θα τα πάρει πίσω πολλαπλάσια από την κυβέρνηση Ιδηλαδή από εμάς!)... φάτε σανό και κοιμηθείτε ήσυχοι...

Φούφουτος

Ωραίος! Μόνο εσύ το έπιασες, ότι δηλαδή ο Υπουργός με αυτή την "στρατηγική" κίνηση, κατάφερε να περάσει το πρόβλημα στον επόμενο. Ταλαντούχος υπουργός.

Το κόμμα του παραμυθιού

Διόδια και στη Βαρυμπόμπη. Για ποιο λόγο σύντροφοι, έγινε κανένας καινούργιος δρόμος μέχρι τη Βαρυμπόμπη; Κάποτε έταζαν ότι θα καταργούσαν όλα τα διόδια γιατί τα λεφτά πήγαιναν σε διαπλεκόμενους μεγαλοεργολάβους, σε νταβατζήδες της διαπλοκής. Τώρα που πηγαίνουν τα λεφτά που πληρώνουμε στα διόδια σύντροφοι, στα ίδια πρόσωπα δεν πάνε πάλι; Τα προεκλογικά παραμύθια του Σύριζα το 2015 θα διδάσκονται για πολλά χρόνια σε σχολές προπαγάνδας

Ξεφτιλοσπιρτζης

Ρε κουφαλα Σπιρτζη στην υπολοιποπη ελλαδα που εχουν διοδια και περνανε αναγκαστικα τα αμαξια δεν λες τιποτα ε; ΠΟλλες μα παρα πολλες οι περιπτωσεις. Αντε τωρα κανε παρεα με τον Λυμπεροπουλο. ΑΧΡΗΣΤΕΕΕΕΕ

Μούφα αντιστασιακός λαός

Η Ελληνική κοινωνία με την αντιστασική δήθεν κουλτούρα - και την ΕΑΜογενή μήτρα - που είναι ?? Η μήπως οι χρόνιες αναφορές περί της αντιστασιακής κίνησης της Ελληνικής ιστορίας δεν είναι πσρά ανέξοδες καθηγητικοπανεπιστημιακές παρλαπιπιές?? Ο ξεσηκωμός -δήθεν- απέναντι στην Τουρκοκρατία 400 χρονών, η έξωση δήθεν στπν Όθωνα , η αντίσταση του 1941 -1944 , -μάλλον δήθεν και αυτή- η περίφημος αντίσταση στο στρατιωτικλο καθεστώς 1967-1974 -αλήθεια υπήρξε?? - , ο λαός δεν ξεχνά τι σημαίνει δεξιά - και αυτό δήθεν ώς αντιστασιακή πράξη- μήπως όλα αυτά τα παραπάνω ''αντιστασιακά- δεν είναι τίποτα άλλο παρά αποκοινωνικοποιημένα ευχολόγια και φενάκες από φύκια που τα πλασσάρουν σαν μεταξωτές κορδέλες.??? Εδώ ντόπια και ξένα συμφέροντα κυριολεκτικά αλιμουργιάσανε( λεηλατήσανε και λεηλατούν τους πολίτες ,υπο μορφή δανειστών πιστωτων συμβασιούχων παραχώρησης και κυβερνήσεων. Τι διαφορετικό έκανε η Τουρκοκρατία και οι κατακτητές το 1941.?? Και τώρα που θέλουν να εγκλωβίσουν τους πολίτες χωρικά και άρα κοινωνικά , μέχρι εξόντόδελως των?? Για τούτο θέλουν να τους κλείσουν ώς σε στρματοπλεγμέ τα και μέσω νεων διοδίων . Και ο αντιστασιακός λαός αυτός γιατί δεν αντιστέκεται ??? Μούφες και μαιμού αντιστασιακλες αναφορές χρλονια των επιτήδειων ανέξοδα σχολιαστών κουτσομπόληδων ''ιστορικών εγκεφάλων'' , που μη έχοντσς τι να κάνουν ( απ τηνανέξοδη ακαδημαική καλοπέραση) .

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

esm

Ο γενικός γραμματέας του ESM αναφέρει ότι η Ελλάδα πρέπει να ανακτήσει σε μόνιμη βάση την εμπιστοσύνη των επενδυτών, συνεχίζοντας να εκσυγχρονίζει την οικονομία της – Τι αναφέρει στο τριμηνιαίο μήνυμά του προς τους επενδυτές 

2
ypourgeio_main

Το πλεόνασμα ανήλθε στα 3,157 δισ. ευρώ τον Αύγουστο, ωστόσο μικρότερο σε σχέση με πέρυσι -  Πτώση στα έσοδα από το φόρο εισοδήματος λόγω υπερφορολόγησης και ρυθμίσεων παλαιών χρεών - Περικόπηκαν προνοιακές δαπάνες - Λιγότερες επιστροφές

1