Αθανασόπουλος (Κωτσόβολος): Η οικονομία χρειάζεται νέες επενδύσεις για να ανακάμψει
Αθανασόπουλος (Κωτσόβολος): Η οικονομία χρειάζεται νέες επενδύσεις για να ανακάμψει
Η εταιρεία έχει αναλάβει το μερίδιο ευθύνης που της αναλογεί για τη βελτίωση της ελληνικής οικονομίας, έχοντας διαδραματίσει ρόλο στην ανάκαμψη της Κωτσόβολος μέσω της αύξησης των επενδύσεων και όχι μόνο της μείωσης των κοστών, δήλωσε σε συνέντευξή του στο Bloomberg ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, Aντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, που ανήκει στον Όμιλο Dixons Carphone Plc.
"Για να αντιστρέψουμε τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, έπρεπε είτε να συρρικνωθούμε σε όλες τις λειτουργίες μας και να τις κάνουμε μικρότερες με την ελπίδα να είναι πιο κερδοφόρες, είτε να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε τα βασικά μεγέθη, κερδίζοντας από οικονομίες κλίμακας και οικονομίες όπου μας δίνεται δυνατότητα", ανέφερε.
Η εταιρεία επέλεξε να εφαρμόσει τη δεύτερη στρατηγική και η επιλογή απέδωσε καρπούς. Για το οικονομικό έτος που λήγει τον Απρίλιο, η Κωτσόβολος αναμένει να καταγράψει κέρδη 13 εκατομμυρίων ευρώ ($16 εκατομμύρια), σε αντίθεση με τη ζημιά 5.2 εκατομμυρίων ευρώ που καταγράφηκε το 2013 όταν ανάλαβε τα καθήκοντά του ο κ. Αθανασόπουλος. Η τεράστια αλλαγή που έγινε στην εταιρεία, ανέδειξε την Κωτσόβολος ως τη μονάδα με το μεγαλύτερη αύξηση στα έσοδα της αγγλικής εταιρείας Dixons Carphone Plc.
Παρόλο που η ελληνική οικονομία βρίσκεται ακόμα σε ύφεση – με την εθνική παραγωγή να έχει μειωθεί 26% από το 2008 και τον κλάδο του λιανεμπορίου να έχει συρρικνωθεί 54%, εταιρείες όπως η Κωτσόβολος διαπιστώνουν ότι με τη σωστή στρατηγική, υπάρχουν περιθώρια κέρδους στην Ελλάδα. Η Κωτσόβολος έχει βελτιώσει την κερδοφορία της επενδύοντας σε προϊόντα και επιχειρήσεις που απευθύνονται σε μια αγορά που είναι ευαίσθητη απέναντι στο κόστος, δήλωσε ο κ.Αθανασόπουλος.
Καταναλωτές που δίνουν έμφαση στη σχέση ποιότητας - τιμής
Η εταιρεία έχει επιδιώξει «να αξιοποιήσει την παρουσία της στην αγορά και να αυξήσει τις πωλήσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες σε όλες τις κατηγορίες», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι έχει επίσης αξιοποιήσει την τεχνολογία για να βοηθήσει τους καταναλωτές να μειώσουν το κόστος που αφορά μεταξύ άλλων, σε πηγές ενέργειας. «Ένας άλλος βασικός παράγοντας που συνέβαλε στην επίτευξη των στόχων μας αυτών, ήταν και η ικανότητά μας να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής των περιουσιακών στοιχείων των ελληνικών οικογενειών», πρόσθεσε. «Η στρατηγική αυτή ήταν απόρροια της ανάγκης που υπήρχε στην αγορά για αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης επιδείνωση της ψυχολογίας των καταναλωτών και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πελατών» σημείωσε. Σημειώνεται ότι από την αρχή της ύφεσης της Ελλάδας το 2008, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών έχει μειωθεί κατά 33%.
Η εταιρεία επέλεξε να εφαρμόσει τη δεύτερη στρατηγική και η επιλογή απέδωσε καρπούς. Για το οικονομικό έτος που λήγει τον Απρίλιο, η Κωτσόβολος αναμένει να καταγράψει κέρδη 13 εκατομμυρίων ευρώ ($16 εκατομμύρια), σε αντίθεση με τη ζημιά 5.2 εκατομμυρίων ευρώ που καταγράφηκε το 2013 όταν ανάλαβε τα καθήκοντά του ο κ. Αθανασόπουλος. Η τεράστια αλλαγή που έγινε στην εταιρεία, ανέδειξε την Κωτσόβολος ως τη μονάδα με το μεγαλύτερη αύξηση στα έσοδα της αγγλικής εταιρείας Dixons Carphone Plc.
Παρόλο που η ελληνική οικονομία βρίσκεται ακόμα σε ύφεση – με την εθνική παραγωγή να έχει μειωθεί 26% από το 2008 και τον κλάδο του λιανεμπορίου να έχει συρρικνωθεί 54%, εταιρείες όπως η Κωτσόβολος διαπιστώνουν ότι με τη σωστή στρατηγική, υπάρχουν περιθώρια κέρδους στην Ελλάδα. Η Κωτσόβολος έχει βελτιώσει την κερδοφορία της επενδύοντας σε προϊόντα και επιχειρήσεις που απευθύνονται σε μια αγορά που είναι ευαίσθητη απέναντι στο κόστος, δήλωσε ο κ.Αθανασόπουλος.
Καταναλωτές που δίνουν έμφαση στη σχέση ποιότητας - τιμής
Η εταιρεία έχει επιδιώξει «να αξιοποιήσει την παρουσία της στην αγορά και να αυξήσει τις πωλήσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες σε όλες τις κατηγορίες», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι έχει επίσης αξιοποιήσει την τεχνολογία για να βοηθήσει τους καταναλωτές να μειώσουν το κόστος που αφορά μεταξύ άλλων, σε πηγές ενέργειας. «Ένας άλλος βασικός παράγοντας που συνέβαλε στην επίτευξη των στόχων μας αυτών, ήταν και η ικανότητά μας να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής των περιουσιακών στοιχείων των ελληνικών οικογενειών», πρόσθεσε. «Η στρατηγική αυτή ήταν απόρροια της ανάγκης που υπήρχε στην αγορά για αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης επιδείνωση της ψυχολογίας των καταναλωτών και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πελατών» σημείωσε. Σημειώνεται ότι από την αρχή της ύφεσης της Ελλάδας το 2008, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών έχει μειωθεί κατά 33%.
Επενδύσεις
Από το 2013 μέχρι τον Απρίλιο του 2017, ο Κωτσόβολος τετραπλασίασε τις επενδύσεις του ενώ μέσα στο 2018 ενδέχεται να εφαρμόσει ένα επιπλέον επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4 εκατομμυρίων ευρώ.
Παρόλο που η Κωτσόβολος μείωσε τον αριθμό των καταστημάτων από 99 σε 94, ο αριθμός των εργαζομένων αυξήθηκε από 1.700 το 2014, σε 2.100 στα μέσα του 2017. Η εταιρεία επένδυσε επίσης στην ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων ή στην μεταφορά ορισμένων σε μεγαλύτερους και πιο λειτουργικούς χώρους.
Όπως λέει ο ίδιος, επενδύσεις όπως αυτές της Κωτσόβολος είναι καθοριστικές για μια σταθερή ανάκαμψη στην Ελλάδα που ήταν το επίκεντρο της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπης πριν από περίπου μια δεκαετία. Για να αναβιώσει η οικονομία, θα χρειαστεί «ένα γενναιόδωρο και σταθερό επενδυτικό κύμα μέσα και έξω από τη χώρα», τόνισε, σημειώνοντας ότι «οι επενδύσεις αυτές θα μπορούσαν να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα της χώρας και να προωθήσουν τη δημιουργία πλούτου.».
Η μια δεκαετία κρίσης στη χώρα «πρέπει να αποτελέσει προειδοποίηση για το πώς να προχωρήσουμε από εδώ και μπρος και όχι κατευναστικός παράγοντας» δήλωσε ο κ. Αθανάσοπουλος, προσθέτοντας ότι η χώρα «πρέπει να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο και βιώσιμο σχέδιο καθώς κινείται προς την έξοδο από τα μνημόνια». Η Ελλάδα κατευθύνεται προς την ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος διάσωσης, το οποίο λήγει τον Αύγουστο.
Το επόμενο βήμα
Η στρατηγική της Κωτσόβολος συνέβαλε στην ανάδειξη της ελληνική μονάδα του Dixons Carphone ως νικητή της ομάδας. Στο τέλος του τρίτου τριμήνου του οικονομικού έτους, τα έσοδα της μονάδας αυξήθηκαν κατά 23% – σχεδόν τριπλάσια από τα κέρδη του ομίλου Nordics (8%) και σε σύγκριση με την αύξηση της τάξης του 1% στην Ιρλανδία και στην εγχώρια αγορά του Dixons.
Για τον CEO της εταιρείας, η ανάπτυξη, αν και ισχυρή, είναι «ανεπαρκής για το μέλλον», ενώ όπως σημειώνει ο ίδιος διερευνά νέους τρόπους επενδύσεων στην Ελλάδα, εστιάζοντας στη βελτίωση των δυνατοτήτων της εταιρείας στους τομείς της αυτοματοποίησης των σπιτιών, της εξυπηρέτησης πελατών, των χρόνων απόκρισης στις εγγυήσεις και γενικότερα «της ικανότητάς μας να είμαστε πιο κοντά στους πελάτες και τις ανάγκες τους πριν και μετά τις αγορές προϊόντων».
Πηγή: www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα