Σε νέο αδιέξοδο η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας

Σε νέο αδιέξοδο η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας

Τα δορυφορικά διόδια νέο «αγκάθι» για τα εννέα επενδυτικά σχήματα-μιλούν για απώλειες εσόδων πάνω από 20%

Ακόμη και την εξαίρεση της Εγνατίας Οδού από την υποχρέωση για την εγκατάσταση αναλογικών διοδίων εξετάζουν στο ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους προβληματισμούς που διατυπώνουν τα εννέα επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Ανάμεσά τους κορυφαίες διεθνείς εταιρείες διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων, πανίσχυρα επενδυτικά funds αλλά και Έλληνες επιχειρηματίες όπως οι όμιλοι Μυτιληναίου, Κοπελούζου, Μπόμπολα, Ιωάννου αλλά και ο Ιβάν Σαββίδης μέσω της κοινοπραξίας που απέκτησε τον ΟΛΘ.

Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι οι υποψήφιοι επενδυτές, διατυπώνουν πολλές επιφυλάξεις και αμφιβολίες για την πορεία του δορυφορικού συστήματος και κυρίως για τις επιπτώσεις που θα έχει στην εισπραξιμότητα του αυτοκινητοδρόμου. Οι προβλέψεις τους μιλούν για απώλειες εσόδων που θα ξεπεράσουν το 20% όταν σήμερα με το σύστημα των δώδεκα συμβατικών σταθμών διοδίων σε όλο το μήκος και τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού δεν υπερβαίνουν το 5%.

Αρμόδιες πηγές που παρακολουθούν από κοντά την διαδικασία κάνουν λόγο για νέα σοβαρή εμπλοκή στο διαγωνισμό που κινδυνεύει να ατονήσει το ενδιαφέρον των επενδυτών και να παρατείνει επ΄ αόριστον την προσπάθεια παραχώρησης της εταιρείας που έχει μετατραπεί σε γόρδιο δεσμό για το ΤΑΙΠΕΔ. Από την μια γιατί οφείλει να κλείσει τα μεγάλα ανοικτά μέτωπα της παραχώρησης και να συντάξει τα τεύχη δημοπράτησης και από την άλλη γιατί καταλαβαίνει ότι είναι αδύνατο να εξαιρεθεί από την αναλογική χρέωση η Εγνατία, όταν ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης έχει εξαγγείλει ουκ ολίγες φορές ότι το δορυφορικό σύστημα για τα φορτηγά και η οπτική αναγνώριση πινακίδων στις εισόδους και εξόδους των αυτοκινητοδρόμων, θα εφαρμοστούν καταρχήν στην Εγνατία και μετά και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους.

Εταιρείες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό εκτιμούν ότι ακόμη και αν λυθούν όλα τα προβλήματα σύντομα, δεσμευτικές προσφορές δεν θα μπορούν να υποβληθούν για την Εγνατία πριν από το προσεχές Φθινόπωρο. Oι διαδικασίες του διαγωνισμού, προβλέπουν ότι μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος θα ακολουθήσει διαβούλευση με τις εταιρείες, θα αξιολογηθούν οι προτάσεις και στην συνέχεια θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

Συνεχίζουν να εγκαθιστούν διόδια


Μέχρι στιγμής ο σχεδιασμός των συμβατικών διοδίων προχωρεί με το ΤΑΙΠΕΔ να εμφανίζεται υπέρμαχος της εγκατάστασης 40 σταθμών. Την επόμενη εβδομάδα, με βάση το σχεδιασμό της Εγνατίας θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται ο σταθμός διοδίων Ασπροβάλτας και τον επόμενο μήνα οι σταθμοί του Στρυμονικού και της Καβάλας. Όμως το υπουργείο, το οποίο ζυγίζει το πολιτικό κόστος και τις τοπικές αντιδράσεις, προτάσσει την λύση των αναλογικών διοδίων. Στο πλαίσιο αυτό έχει προβλεφθεί η δέσμευση 100 εκατομμυρίων ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για την εγκατάσταση του συστήματος αναλογιών διοδίων στην Εγνατία Οδό μέχρι τα τέλη του έτους. Για το 2019 που προβλέπεται να εξαπλωθεί και στους άλλους αυτοκινητοδρόμους (πλην Αττικής Οδού και Γέφυρας Ρίο-Αντίρριο) θα διατεθούν 270 εκ. ευρώ. Από10 εκ. ευρώ ετησίως θα καταβάλλονται έως το 2022 για να καλύψει το σύστημα το σύνολο των οδικών αξόνων.

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr 

ΣΧΟΛΙΑ (1)

H

Για τον κοσμο που εγινε ο δρομος με δικά του χρηματα ουτε κουβεντα.μας νοιάζει μονο αν χασουν εσοδα οι δηθεν επενδυτές που θα παρουν με ενα ελάχιστο τίμημα την διαχείριση του δρόμου Πρωτη φορα Αριστερά (και δεν πληρωνω)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

χρεη

Μετά από ερώτηση του βουλευτή Δημήτρη Καμμένου η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έδωσε στοιχεία στα οποία αποκαλύπτεται ότι σχεδόν 3,6 εκατομμύρια Έλληνες χρωστούν μέχρι 10.000 ευρώ (συνολικά 3,7 δισ), ενώ οι μεγαλοοφειλέτες, μπορεί να είναι μόλις 41.232, όμως χρωστούν πάνω από 91 δισεκατομμύρια ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο

16