Με δελτίο το ρύζι στις ΗΠΑ!
Οι χώρες του Τρίτου Κόσμου απειλούνται με λιμό. Στη Βρετανία μόλις προχθές οι «ειδικοί» έψαχναν λύσεις για το επισιτιστικό πρόβλημα που πλέον είναι πιο ορατό από ποτέ και ελλοχεύει ίσως και πρωτοφανείς κινδύνους ακόμα και για την… πολιτισμένη Ευρώπη, που αίφνης ίσως βρεθεί αντιμέτωπη με κύματα απελπισμένων και πεινασμένων μεταναστών.
Στις ΗΠΑ τώρα αρχίζουν να συνειδητοποιούν πως τα προβλήματ
Οι χώρες του Τρίτου Κόσμου απειλούνται με λιμό. Στη Βρετανία μόλις προχθές οι «ειδικοί» έψαχναν λύσεις για το επισιτιστικό πρόβλημα που πλέον είναι πιο ορατό από ποτέ και ελλοχεύει ίσως και πρωτοφανείς κινδύνους ακόμα και για την… πολιτισμένη Ευρώπη, που αίφνης ίσως βρεθεί αντιμέτωπη με κύματα απελπισμένων και πεινασμένων μεταναστών.
Στις ΗΠΑ τώρα αρχίζουν να συνειδητοποιούν πως τα προβλήματα δεν έχουν πατρίδα. Δεν καταλαβαίνουν από δολάρια ή ευρώ. Τώρα οι Αμερικανοί ίσως αρχίσουν να αντιλαμβάνονται πως δεν αγοράζονται όλα. Διότι δεν μπορείς να αγοράσεις κάτι που δεν υπάρχει!
Από το πρωί της Πέμπτης οι Αμερικανοί ενδεχομένως να παίρνουν μιαν ιδέα του τι σημαίνει πραγματική έλλειψη αγαθών. Γιατί πλέον αγοράζουν ρύζι με… δελτίο!
Η ραγδαία ανατίμηση του ρυζιού -αλλά και των δημητριακών και των μαγειρικών ελαίων από δημητριακά προϊόντα (καλαμπόκι, σόγια, κ.λπ.)- οδήγησε ήδη σε σοβαρές ελλείψεις και στην αμερικανική αγορά, μια και οι εισαγωγείς καλούνται να πληρώσουν διπλάσιες τιμές σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα! Στα καταστήματα γνωστών αλυσίδων εστιατορίων η προμήθεια ρυζιού αλλά και μαγειρικών ελαίων καθίσταται σταδιακά προβληματική, έστω και αν οι επιχειρηματίες δείχνουν πρόθυμοι να πληρώσουν την έξτρα επιβάρυνση. Μόνο που οι εισαγωγείς αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση, τουλάχιστον όχι σε αυτά τα επίπεδα τιμών. Και το κυριότερο; Μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ βρέθηκαν προ απροόπτου. Και πήραν μια πρωτοφανή απόφαση η οποία όμως καταδεικνύει το μέγεθος του προβλήματος…
Η αλυσίδα καταστημάτων Sam’s Club, θυγατρική της Wal-Mart, της μεγαλύτερης αλυσίδας καταστημάτων λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ (και στον κόσμο ολόκληρο για να λέμε την αλήθεια!), ανακοίνωσε πως εφεξής οι πελάτες της θα μπορούν να ψωνίζουν ρύζι μέχρι του ορίου των 9 κιλών ανά φορά!
Δελτίο κανονικό δηλαδή, και αν η ποσότητα σας φαντάζει τεράστια (τι να κάνει ένας άνθρωπος 9 κιλά ρύζι;), μάθετε πως αυτή είναι η στάνταρ ποσότητα (τσάντα) που πουλάει η συγκεκριμένη αλυσίδα η οποία λειτουργεί στη λογική cash and carry.
Με διαφορά λίγων ωρών η έτερη μεγάλη αλυσίδα λιανικής των ΗΠΑ, η Costco Wholesale Corp, έλαβε την ίδια απόφαση και γνωστοποίησε στους πελάτες της πως η «ποσόστωση» αυτή θα διαρκέσει έως ότου αποκλιμακωθούν οι τιμές των βρώσιμων αγαθών στις διεθνείς αγορές!
Και για να ολοκληρωθεί το παζλ, ήρθε η απόφαση των μεγαλύτερων online καταστημάτων να υιοθετήσουν αυτό το ιδιότυπο δελτίο στις ηλεκτρονικές παραγγελίες των πελατών τους.
Οπως δηλώνουν εκπρόσωποι των αλυσίδων αυτών, η απόφαση να διαθέτουν ρύζι με δελτίο οφείλεται στις ελλείψεις που ήδη παρατηρήθηκαν σε κάποια καταστήματά τους, ελλείψεις που απέδωσαν στο ότι πολλοί πελάτες τους -και πρωτίστως επαγγελματίες του χώρου της εστίασης- έσπευσαν να προμηθευτούν τεράστιες ποσότητες ρυζιού και δημητριακών, προφανώς φοβούμενοι ακόμα μεγαλύτερη ανατίμησή τους στο άμεσο μέλλον.
Και μπορεί ο μέσος Αμερικανός να μην απειλείται από… λιμό, αλλά τώρα έχει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να κατανοήσει πως η κρίση δεν γνωρίζει πατρίδα. Και δεν εξαγοράζεται με δολάρια…
Σχετικό θέμα: http://www.protothema.gr/content.php?id=7022
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr