Η εγκύκλιος που ξέχασε να στείλει ο Δ. Ρέππας για τα καύσιμα!
Η εγκύκλιος που ξέχασε να στείλει ο Δ. Ρέππας για τα καύσιμα!
Από τον Απρίλιο το Σ. τ. Ε. έχει κρίνει ως αντισυνταγματικούς τους περιορισμούς στα ιδιωτικά φορτηγά αλλά στο υπ. Μεταφορών προτίμησαν να ταλαιπωρούνται οι πολίτες
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας εμφανίστηκε την Δευτέρα να μην διακρίνει και ιδιαίτερο πρόβλημα στον εφοδιασμό της αγοράς με καύσιμα καθώς, όπως είπε, υπάρχουν και τα φορτηγά των ιδιωτικών εταιρειών που μπορούν να κάνουν εκφορτώσεις από τα διυλιστήρια.
Ο κ. Ρέππας προφανώς “ξέχασε” δύο βασικά πράγματα: πρώτον, το ότι στα διυλιστήρια των Ελληνικών Πετρελαίων σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη οι απεργοί ιδιοκτήτες φορτηγών έχουν προχωρήσει σε αποκλεισμούς των ιδιωτικών βυτιοφόρων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υπάρξει τροφοδοσία της αγοράς.
Το δεύτερο που έχουν ξεχάσει στο υπουργείο Μεταφορών – γιατί και ο υπουργός άνθρωπος είναι, κάποιος συνεργάτης προφανώς θα μπορούσε να του το έχει θυμίσει – είναι ότι από τον Απρίλιο δεν έχει σταλεί η απαιτούμενη εγκύκλιος η οποία θα προχωρούσε στην άρση των περιορισμών για την λειτουργία των ιδιωτικών φορτηγών!
Μια άρση, υπέρ της οποίας είχε αποφανθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας εκείνη την περίοδο, κρίνοντας ακριβώς ως αντισυνταγματικούς τους περιορισμούς που επέβαλε στη δυνατότητα ανάπτυξης των ιδιωτικών στόλων βυτιοφόρων η ελληνική νομοθεσία.
Τι είχε αποφασίσει το Σ.τ.Ε.;
Το Δ’ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας υπό την προεδρία του κ. Μιχαήλ Βροντάκη, αντιπροέδρου του ΣτΕ, και με εισηγήτρια τη σύμβουλο επικρατείας κ. Ειρήνη Σάρπ είχε λάβει τέσσερις ιστορικές αποφάσεις (σ.σ. υπ’ αριθμ. 3536, 3537, 3538, 3539/2009) για θέματα εμπορίας και μεταφοράς υγρών καυσίμων, στις οποίες γινόταν αναφορά και στο ζήτημα της χορήγησης νέων αδειών φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ.
Ο κ. Ρέππας προφανώς “ξέχασε” δύο βασικά πράγματα: πρώτον, το ότι στα διυλιστήρια των Ελληνικών Πετρελαίων σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη οι απεργοί ιδιοκτήτες φορτηγών έχουν προχωρήσει σε αποκλεισμούς των ιδιωτικών βυτιοφόρων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υπάρξει τροφοδοσία της αγοράς.
Το δεύτερο που έχουν ξεχάσει στο υπουργείο Μεταφορών – γιατί και ο υπουργός άνθρωπος είναι, κάποιος συνεργάτης προφανώς θα μπορούσε να του το έχει θυμίσει – είναι ότι από τον Απρίλιο δεν έχει σταλεί η απαιτούμενη εγκύκλιος η οποία θα προχωρούσε στην άρση των περιορισμών για την λειτουργία των ιδιωτικών φορτηγών!
Μια άρση, υπέρ της οποίας είχε αποφανθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας εκείνη την περίοδο, κρίνοντας ακριβώς ως αντισυνταγματικούς τους περιορισμούς που επέβαλε στη δυνατότητα ανάπτυξης των ιδιωτικών στόλων βυτιοφόρων η ελληνική νομοθεσία.
Τι είχε αποφασίσει το Σ.τ.Ε.;
Το Δ’ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας υπό την προεδρία του κ. Μιχαήλ Βροντάκη, αντιπροέδρου του ΣτΕ, και με εισηγήτρια τη σύμβουλο επικρατείας κ. Ειρήνη Σάρπ είχε λάβει τέσσερις ιστορικές αποφάσεις (σ.σ. υπ’ αριθμ. 3536, 3537, 3538, 3539/2009) για θέματα εμπορίας και μεταφοράς υγρών καυσίμων, στις οποίες γινόταν αναφορά και στο ζήτημα της χορήγησης νέων αδειών φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ.
Συγκεκριμένα:
- Ακυρώνονταν οι διατάξεις υπουργικής απόφασης (η σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση κρίθηκε αντισυνταγματική) που καθορίζουν μέγιστο αριθμό αυτοκινήτων Ι.Χ. τα οποία δικαιούται να έχει μία εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών, επιβάλλοντας έτσι σ’ αυτήν να χρησιμοποιεί για τη μεταφορά καυσίμων, τα οποία εμπορεύεται, φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως.
- Κρίνονταν αντισυνταγματικές διατάξεις που εξαρτούν τη χορήγηση νέων αδειών φορτηγών Δ.Χ. από τη μη επαρκή εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών με τα ήδη κυκλοφορούντα φορτηγά της κατηγορίας αυτής, περιορίζοντας τον ανταγωνισμό αλλά και την είσοδο νέων επιχειρήσεων στον κλάδο.
- Κρινόταν αντισυνταγματική η απαγόρευση μετατροπής φορτηγών αυτοκινήτων άλλων κατηγοριών σε βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων
Προφανώς, εάν τα ιδιωτικά βυτιοφόρα ήταν περισσότερα, δεν θα ήταν το ίδιο “αποτελεσματικοί” οι αποκλεισμοί των φορτηγών από τους ιδιοκτήτες των παλαιών αδειών και οι πολίτες δεν θα υπέφεραν στους ουρές χιλιομέτρων που έχουν στόχο να καταλήξουν στον …παράδεισο του γεμίσματος ενός ρεζερβουάρ!
Πλέον στην Αττική, μόλις ένας στα πέντε πρατήρια διαθέτει καύσιμα και είναι ζήτημα χρόνου να στεγνώσουν και αυτά, αφού μέσα σε λίγες ώρες οι ουρές “υποχρεώνουν” τους πρατηριούχους να εφοδιάσουν τους οδηγούς με καταναλώσεις που αντιστοιχούν σε τρεις και τέσσερις ημέρες.
Όλα αυτά με φόντο ΜΟΝΟ την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών, η οποία έχει ως αποτέλεσμα να επικαλούνται ήδη κάποιοι επιτήδειοι ελλείψεις και άλλων βασικών προϊόντων στην αγορά και να εκδηλώνονται, έτσι και φαινόμενα αισχροκέρδειας.
- Ακυρώνονταν οι διατάξεις υπουργικής απόφασης (η σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση κρίθηκε αντισυνταγματική) που καθορίζουν μέγιστο αριθμό αυτοκινήτων Ι.Χ. τα οποία δικαιούται να έχει μία εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών, επιβάλλοντας έτσι σ’ αυτήν να χρησιμοποιεί για τη μεταφορά καυσίμων, τα οποία εμπορεύεται, φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως.
- Κρίνονταν αντισυνταγματικές διατάξεις που εξαρτούν τη χορήγηση νέων αδειών φορτηγών Δ.Χ. από τη μη επαρκή εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών με τα ήδη κυκλοφορούντα φορτηγά της κατηγορίας αυτής, περιορίζοντας τον ανταγωνισμό αλλά και την είσοδο νέων επιχειρήσεων στον κλάδο.
- Κρινόταν αντισυνταγματική η απαγόρευση μετατροπής φορτηγών αυτοκινήτων άλλων κατηγοριών σε βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων
Προφανώς, εάν τα ιδιωτικά βυτιοφόρα ήταν περισσότερα, δεν θα ήταν το ίδιο “αποτελεσματικοί” οι αποκλεισμοί των φορτηγών από τους ιδιοκτήτες των παλαιών αδειών και οι πολίτες δεν θα υπέφεραν στους ουρές χιλιομέτρων που έχουν στόχο να καταλήξουν στον …παράδεισο του γεμίσματος ενός ρεζερβουάρ!
Πλέον στην Αττική, μόλις ένας στα πέντε πρατήρια διαθέτει καύσιμα και είναι ζήτημα χρόνου να στεγνώσουν και αυτά, αφού μέσα σε λίγες ώρες οι ουρές “υποχρεώνουν” τους πρατηριούχους να εφοδιάσουν τους οδηγούς με καταναλώσεις που αντιστοιχούν σε τρεις και τέσσερις ημέρες.
Όλα αυτά με φόντο ΜΟΝΟ την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών, η οποία έχει ως αποτέλεσμα να επικαλούνται ήδη κάποιοι επιτήδειοι ελλείψεις και άλλων βασικών προϊόντων στην αγορά και να εκδηλώνονται, έτσι και φαινόμενα αισχροκέρδειας.
Άργα το απόγευμα της Τρίτης, οι ιδιοκτήτες Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, αποφάσισαν κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης των προέδρων των Ενώσεων, τη συνέχιση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων. Το ευχάριστο είναι ότι οι βενζινοπώλες αποφάσισαν να μην προχωρήσουν στη 48ωρη απεργία που θα ξεκινούσε την Τετάρτη, τηρώντας στάση αναμονής σε σχέση με την απόφαση του υπουργείου να καταργήσει την απόσταση ασφαλείας των 200 μέτρων από πρατήριο σε πρατήριο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα