Απελευθέρωση στα …χαρτιά για τις εμπορικές μεταφορές
Απελευθέρωση στα …χαρτιά για τις εμπορικές μεταφορές
Την άρση των περιορισμών που εμποδίζουν την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών ζητεί...
Την άρση των περιορισμών που εμποδίζουν την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών ζητεί ο ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών), ο οποίος και θεωρεί ότι το Σχέδιο Νόμου για το «νέο θεσμικό πλαίσιο Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών», το οποίο τέθηκε προσφάτως προς διβούλευση, κάθε άλλο παρά συμβάλλει στην απελευθέρωση του χώρου.
Όπως αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ, στο σχέδιο νόμου:
α. Δεν γίνεται καμία αναφορά στην απελευθέρωση των αδειών Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων ενώ, υπάρχει τελεσίδικη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας υπέρ της κατάργησης κάθε εμποδίου και περιορισμού για την απόκτηση αδειών Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων .
β. Μολονότι καταργείται ο καθορισμός κομίστρων για τα φορτηγά Δ.Χ. αυτοκίνητα κοινού φορτίου, δεν καταργείται για τα φορτηγά Δ.Χ. βυτιοφόρα αυτοκίνητα μεταφοράς πετρελαιοειδών.
Ο Σύνδεσμoς έχει ζητήσει από τη Πολιτεία την άμεση ανάκληση όλων των αποφάσεων οι οποίες απαγορεύουν ή θέτουν περιορισμούς στο νόμιμο και συνταγματικό δικαίωμα των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα:
Να προωθηθεί η άμεση και πλήρης απελευθέρωση έκδοσης αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων μεταφοράς υγρών καυσίμων που χορηγούνται στις Εταιρίες Εμπορίας Πετρελαιοειδών προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες τους.
Να ορισθεί ότι η άδεια κυκλοφορίας των Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων ισχύει για τις μεταφορές όλων των προϊόντων που διακινεί κάθε Εταιρία Εμπορίας ώστε, να μπορεί να αξιοποιεί τα βυτιοφόρα της ανάλογα με τις
Όπως αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ, στο σχέδιο νόμου:
α. Δεν γίνεται καμία αναφορά στην απελευθέρωση των αδειών Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων ενώ, υπάρχει τελεσίδικη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας υπέρ της κατάργησης κάθε εμποδίου και περιορισμού για την απόκτηση αδειών Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων .
β. Μολονότι καταργείται ο καθορισμός κομίστρων για τα φορτηγά Δ.Χ. αυτοκίνητα κοινού φορτίου, δεν καταργείται για τα φορτηγά Δ.Χ. βυτιοφόρα αυτοκίνητα μεταφοράς πετρελαιοειδών.
Ο Σύνδεσμoς έχει ζητήσει από τη Πολιτεία την άμεση ανάκληση όλων των αποφάσεων οι οποίες απαγορεύουν ή θέτουν περιορισμούς στο νόμιμο και συνταγματικό δικαίωμα των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα:
Να προωθηθεί η άμεση και πλήρης απελευθέρωση έκδοσης αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων μεταφοράς υγρών καυσίμων που χορηγούνται στις Εταιρίες Εμπορίας Πετρελαιοειδών προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες τους.
Να ορισθεί ότι η άδεια κυκλοφορίας των Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων ισχύει για τις μεταφορές όλων των προϊόντων που διακινεί κάθε Εταιρία Εμπορίας ώστε, να μπορεί να αξιοποιεί τα βυτιοφόρα της ανάλογα με τις
ανάγκες της. Δηλαδή να μπορεί με τα ίδια βυτιοφόρα να διακινεί θέρμανση το χειμώνα και το καλοκαίρι να διακινεί καύσιμα στα μικρά αεροδρόμια, τις μαρίνες, κλπ.
Υπενθυμίζουμε ότι κάθε άδεια κυκλοφορίας ανήκει στο Νομικό Πρόσωπο και όχι σε κάποια άδεια Εμπορίας.
Να προχωρήσει άμεσα η απελευθέρωση των κομίστρων ( δηλαδή , κατάργηση του
ορισμού ελάχιστων αγορανομικών κομίστρων) των Φορτηγών Δ.Χ. βυτιοφόρων
αυτοκινήτων.
«Η απελευθέρωση έκδοσης αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. Βυτιοφόρων αυτοκινήτων, η ελεύθερη χρήση και αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων κάθε Εταιρίας και η απελευθέρωση των κομίστρων θα ενισχύσουν τον εκσυγχρονισμό και την ανταγωνιστικότητα προς όφελος της οικονομίας και του καταναλωτικού κοινού», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που θέτει παρόμοιες απαγορεύσεις και περιορισμούς.
Και αυτό όταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού με την αριθμόν 418/V/2008 απόφασή της - για την ενίσχυση του ανταγωνισμού - προτείνει στη παράγραφο για τη Διακίνηση των πετρελαιοειδών «……..την πλήρη άρση των περιορισμών στην έκδοση νέων αδειών Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων, έτσι ώστε οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, αλλά και οι επιχειρήσεις λιανικής εμπορίας (πρατηριούχοι) ανεξαρτήτου μεγέθους και δυναμικότητας να έχουν στην κατοχή τους ικανό στόλο βυτιοφόρων με σκοπό την άμεση και αδιάλειπτη εξυπηρέτηση των πελατών τους ανά πάσα στιγμή ανεξάρτητα από τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν (απεργία Δ.Χ. βυτιοφόρα).»
Επιπλέον, το Συμβούλιο της Επικρατείας τον Νοέμβριο του 2009 με την αριθμόν 3536/2009 Απόφασή του (Δ΄ Τμήμα) έκρινε ότι, και οι διατάξεις που καθορίζουν το μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων που επιτρέπεται να διαθέτουν οι Εταιρείες Εμπορίας Πετρελαιοειδών για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους είναι αντισυνταγματικές, στο μέτρο που οι εταιρείες μας εμποδίζονται να αποκτήσουν, «... με βάση την επιχειρηματική τους κρίση και την οικονομική τους δυνατότητα, όσα βυτιοφόρα οι ίδιες κρίνουν ότι θα τους εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και αυτόνομη διακίνηση των προϊόντων τους ».
Τέλος, για το ίδιο θέμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε τον Ιανουάριο του 2009 αιτιολογημένη γνώμη προς την Ελληνική Κυβέρνηση για άρση όλων των ως άνω περιορισμών χωρίς να λάβει όμως απάντηση. Έτσι, τον Οκτώβριο του 2009 παρέπεμψε τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Υπενθυμίζουμε ότι κάθε άδεια κυκλοφορίας ανήκει στο Νομικό Πρόσωπο και όχι σε κάποια άδεια Εμπορίας.
Να προχωρήσει άμεσα η απελευθέρωση των κομίστρων ( δηλαδή , κατάργηση του
ορισμού ελάχιστων αγορανομικών κομίστρων) των Φορτηγών Δ.Χ. βυτιοφόρων
αυτοκινήτων.
«Η απελευθέρωση έκδοσης αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. Βυτιοφόρων αυτοκινήτων, η ελεύθερη χρήση και αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων κάθε Εταιρίας και η απελευθέρωση των κομίστρων θα ενισχύσουν τον εκσυγχρονισμό και την ανταγωνιστικότητα προς όφελος της οικονομίας και του καταναλωτικού κοινού», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που θέτει παρόμοιες απαγορεύσεις και περιορισμούς.
Και αυτό όταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού με την αριθμόν 418/V/2008 απόφασή της - για την ενίσχυση του ανταγωνισμού - προτείνει στη παράγραφο για τη Διακίνηση των πετρελαιοειδών «……..την πλήρη άρση των περιορισμών στην έκδοση νέων αδειών Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων, έτσι ώστε οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, αλλά και οι επιχειρήσεις λιανικής εμπορίας (πρατηριούχοι) ανεξαρτήτου μεγέθους και δυναμικότητας να έχουν στην κατοχή τους ικανό στόλο βυτιοφόρων με σκοπό την άμεση και αδιάλειπτη εξυπηρέτηση των πελατών τους ανά πάσα στιγμή ανεξάρτητα από τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν (απεργία Δ.Χ. βυτιοφόρα).»
Επιπλέον, το Συμβούλιο της Επικρατείας τον Νοέμβριο του 2009 με την αριθμόν 3536/2009 Απόφασή του (Δ΄ Τμήμα) έκρινε ότι, και οι διατάξεις που καθορίζουν το μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων που επιτρέπεται να διαθέτουν οι Εταιρείες Εμπορίας Πετρελαιοειδών για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους είναι αντισυνταγματικές, στο μέτρο που οι εταιρείες μας εμποδίζονται να αποκτήσουν, «... με βάση την επιχειρηματική τους κρίση και την οικονομική τους δυνατότητα, όσα βυτιοφόρα οι ίδιες κρίνουν ότι θα τους εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και αυτόνομη διακίνηση των προϊόντων τους ».
Τέλος, για το ίδιο θέμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε τον Ιανουάριο του 2009 αιτιολογημένη γνώμη προς την Ελληνική Κυβέρνηση για άρση όλων των ως άνω περιορισμών χωρίς να λάβει όμως απάντηση. Έτσι, τον Οκτώβριο του 2009 παρέπεμψε τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα