ICTS: Πάνω από 150 εκατ. δολάρια η λεία των σύγχρονων «κουρσάρων»
ICTS: Πάνω από 150 εκατ. δολάρια η λεία των σύγχρονων «κουρσάρων»
Πάνω από 150 εκατομμύρια δολάρια ήταν η λεία των περατών το 2008 μόνο από τα λύτρα που καταβλήθηκαν προκειμένου να απελευθερωθούν...
UPD:
Πάνω από 150 εκατομμύρια δολάρια ήταν η λεία των περατών το 2008 μόνο από τα λύτρα που καταβλήθηκαν προκειμένου να απελευθερωθούν εμπορικά πλοία.
Σύμφωνα με στοιχεία εταιρειών που εξειδικεύονται στην ασφάλεια ναυσιπλοΐας που παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη διεθνή έκθεση EXPOSEC, εντός του 2009, πραγματοποιήθηκαν 406 επιθέσεις παγκοσμίως, 153 απόπειρες κατάληψης σκαφών, 49 πειρατείες, 120 σκάφη δέχτηκαν πυρά από επίδοξους πειρατές, 1052 άτομα κρατήθηκαν ως όμηροι, ενώ 8 άνθρωποι μέλη πληρωμάτων έχασαν τη ζωή τους.
Ένας σημαντικός παράγοντας για την αύξηση του φαινομένου παγκοσμίως είναι σαφέστατα η διεθνής οικονομική κρίση που έρχεται να χειροτερεύσει την κατάσταση των ήδη εξαθλιωμένων οικονομικά χωρών από τις οποίες προέρχονται οι πειρατές. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι στις περιοχές όπου λαμβάνουν χώρα τα περισσότερα κρούσματα πειρατείας, παρατηρείται πολύ κακή κατάσταση της τοπικής οικονομίας, αδυναμία επιβολής της τάξης και του νόμου, ανυπαρξία υποδομών και μεγάλος βαθμός πολιτικής αστάθειας.
Σημαντικά όμως είναι και τα «ποιοτικά» στοιχεία που αφορούν στις επιθέσεις πειρατών για την κατανόηση του φαινομένου. Συγκεκριμένα, οι αναφορές δείχνουν ότι στόχο των πειρατών δεν αποτελούν αποκλειστικά τα εμπορικά πλοία, αλλά και ιδιωτικά γιώτ, συνοδευτικά σκάφη ή ακόμη και μεγάλα τάνκερ, υπεράκτιοι σταθμοί και πλατφόρμες.
Παρά τις συντονισμένες προσπάθειες της διεθνούς κοινότητας ναυσιπλοΐας, του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ), αλλά και του ΟΗΕ (οδηγία 1838/2008 του Συμβουλίου Ασφαλείας), η σύσταση το 2008 της Συνασπισμένης Δύναμης Κρούσης 150 (CTF 150), το ΝΑΤΟ κλπ., η αντιμετώπιση του φαινομένου δε διαφαίνεται να είναι εύκολη υπόθεση.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας ICTS Hellas, μέλους του πολυεθνικού ομίλου ICTS Europe που μεταξύ άλλων εξειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών ασφάλειας ναυσιπλοΐας, το κόστος από τις πειρατικές επιθέσεις τους τελευταίους 18 μήνες δοκιμάζει πραγματικά τα όρια αντοχής της αγοράς.
1,5 – 3 εκ. δολάρια για λύτρα, 300 – 350 χιλιάδες δολάρια
Σύμφωνα με στοιχεία εταιρειών που εξειδικεύονται στην ασφάλεια ναυσιπλοΐας που παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη διεθνή έκθεση EXPOSEC, εντός του 2009, πραγματοποιήθηκαν 406 επιθέσεις παγκοσμίως, 153 απόπειρες κατάληψης σκαφών, 49 πειρατείες, 120 σκάφη δέχτηκαν πυρά από επίδοξους πειρατές, 1052 άτομα κρατήθηκαν ως όμηροι, ενώ 8 άνθρωποι μέλη πληρωμάτων έχασαν τη ζωή τους.
Ένας σημαντικός παράγοντας για την αύξηση του φαινομένου παγκοσμίως είναι σαφέστατα η διεθνής οικονομική κρίση που έρχεται να χειροτερεύσει την κατάσταση των ήδη εξαθλιωμένων οικονομικά χωρών από τις οποίες προέρχονται οι πειρατές. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι στις περιοχές όπου λαμβάνουν χώρα τα περισσότερα κρούσματα πειρατείας, παρατηρείται πολύ κακή κατάσταση της τοπικής οικονομίας, αδυναμία επιβολής της τάξης και του νόμου, ανυπαρξία υποδομών και μεγάλος βαθμός πολιτικής αστάθειας.
Σημαντικά όμως είναι και τα «ποιοτικά» στοιχεία που αφορούν στις επιθέσεις πειρατών για την κατανόηση του φαινομένου. Συγκεκριμένα, οι αναφορές δείχνουν ότι στόχο των πειρατών δεν αποτελούν αποκλειστικά τα εμπορικά πλοία, αλλά και ιδιωτικά γιώτ, συνοδευτικά σκάφη ή ακόμη και μεγάλα τάνκερ, υπεράκτιοι σταθμοί και πλατφόρμες.
Παρά τις συντονισμένες προσπάθειες της διεθνούς κοινότητας ναυσιπλοΐας, του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ), αλλά και του ΟΗΕ (οδηγία 1838/2008 του Συμβουλίου Ασφαλείας), η σύσταση το 2008 της Συνασπισμένης Δύναμης Κρούσης 150 (CTF 150), το ΝΑΤΟ κλπ., η αντιμετώπιση του φαινομένου δε διαφαίνεται να είναι εύκολη υπόθεση.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας ICTS Hellas, μέλους του πολυεθνικού ομίλου ICTS Europe που μεταξύ άλλων εξειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών ασφάλειας ναυσιπλοΐας, το κόστος από τις πειρατικές επιθέσεις τους τελευταίους 18 μήνες δοκιμάζει πραγματικά τα όρια αντοχής της αγοράς.
1,5 – 3 εκ. δολάρια για λύτρα, 300 – 350 χιλιάδες δολάρια
Σύμφωνα με την εταιρεία, το οικονομικό κόστος μιας πειρατικής επίθεσης αποτυπώνεται ως εξής: 1,5 – 3 εκ. δολάρια για λύτρα, 300 – 350 χιλιάδες δολάρια για ειδικούς στη διαχείριση κρίσεων, 350 χιλιάδες – 1 εκ. για παράδοση των λύτρων, 100 150 χιλιάδες για νομικές υπηρεσίες, 50 – 75 χιλιάδες σε μισθούς προσωπικού, 40 – 60 χιλιάδες για εξοπλισμό επικοινωνίας, 100 – 125 χιλιάδες για ειδικούς συμβούλους επικοινωνίας, καθώς και ιατρικά και άλλα κόστη. Συνεπώς, το συνολικό κόστος μιας πειρατικής επίθεσης κυμαίνεται από 2,5 έως 5 εκ. δολάρια κατά μέσο όρο.
Σύμφωνα με τον Δ/νοντα Σύμβουλο της ICTS Hellas, κ. Παναγιώτη Καμπούρογλου «οι ανάγκες της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς για την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας καλύπτονται σήμερα. Ήδη υπάρχει η τεχνογνωσία, οι μέθοδοι και η εξειδίκευση για την ουσιαστική καταπολέμηση του φαινομένου της πειρατείας. Και το όποιο κόστος των προσφερόμενων λύσεων είναι ασύγκριτα μικρότερο από τις οικονομικές και άλλες συνέπειες μιας πειρατικής επίθεσης».
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα