Έκρηξη ακρίβειας στην αγορά

Έκρηξη ακρίβειας στην αγορά

Αυξήσεις σε όλες τις υπηρεσίες και τα είδη που χρειάζεται ένα νοικοκυριό στην καθημερινότητα - Δεν έπαιξαν ρόλο ούτε οι εκπτώσεις  

Έκρηξη ακρίβειας στην αγορά
Νέο χτύπημα για τα ελληνικά νοικοκυριά αυτή την φορά από το μέτωπο του πληθωρισμού . Την ώρα που οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων μειώνονται κατά περίπου 10% και όλα τα βασικά καταναλωτικά αγαθά εξαιτίας της αύξησης των φόρων αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία ανακοίνωσε σημαντική αύξηση του πληθωρισμού τον Φεβρουάριο στο 2,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009, έναντι αύξησης  1,6%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2009 προς το 2008.

Μάλιστα για τον μήνα Μάρτιο εξαιτίας της νέας αύξησης των φόρων στην βενζίνη και στους συντελεστές του ΦΠΑ εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε επίπεδα άνω του 3,5%.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΣΥΕ , ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Φεβρουάριο 2010, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2010, παρουσίασε μείωση 0,5%, έναντι μείωσης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.  

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 09 – Φεβρουαρίου 10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 08 – Φεβρουαρίου 09, παρουσίασε αύξηση 1,4%, έναντι αύξησης 3,7%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα

Σύγκριση Φεβρουαρίου 2010, με Φεβρουάριο 2009
Κλείσιμο

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,8% το μήνα Φεβρουάριο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 6,5% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’,  λόγω αύξησης  των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.

β) Κατά 5,2% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης-αποχέτευσης.

γ) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

δ) Κατά 2,9% της ομάδας  ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ε) Κατά 11,4% της ομάδας ‘’ Μεταφορές‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη:τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου, ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή  αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του αυτοκινήτου.

στ) Κατά 1,8% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης  των τιμών της κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της σταθερής τηλεφωνίας και της πρόσβασης στο διαδίκτυο.

ζ) Κατά 0,7% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

η) Κατά 3,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.

θ) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία.

ι) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τη μείωση του δείκτη:

Κατά 1,7% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη : ελαιόλαδο, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη : μοσχάρι νωπό, αρνί και κατσίκι (νωπά), ψάρια νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιανουαρίου καταγράφεται, λόγω των εκπτώσεων, μείωση 0,5% στον γενικό δείκτη τιμών καταναλωτή, η οποία ωστόσο είναι περίπου η μισή σε σχέση προς εκείνη που είχε καταγραφεί στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα της περσινής χρονιάς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης