Νέα τάση η επαγγελματική διαχείριση πλοίων στην κρίση
Νέα τάση η επαγγελματική διαχείριση πλοίων στην κρίση
Η οικονομική κρίση που εξελίχθηκε σε πιστωτική κρίση εν μέσω ύφεσης δημιούργησε πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις στον επιχειρηματικό κόσμο και ανέτρεψε κάθε προγραμματισμό. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, όλο και περισσότερες ναυτιλιακές τράπεζες αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της ανάθεσης ...
Η οικονομική κρίση που εξελίχθηκε σε πιστωτική κρίση εν μέσω ύφεσης δημιούργησε πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις στον επιχειρηματικό κόσμο και ανέτρεψε κάθε προγραμματισμό.
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, όλο και περισσότερες ναυτιλιακές τράπεζες αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της ανάθεσης διαχείρισης κατασχεμένων ή μη πλοίων σε πρότυπους ship managers.
Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι περισσότερο επιβαρημένη από τη συμπεριφορά τραπεζών οι οποίες προς το παρόν δεν δίνουν τη απαραίτητη στήριξη στις επιχειρήσεις και στους δανειολήπτες, δηλαδή την Ελληνική οικονομία και εν τέλει την Ελλάδα.
Οι ναυτιλιακές εταιρίες νιώθουν και άλλες υφίστανται, έντονα, την πίεση της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης και για αυτό τον λόγο προσπαθούν να κρατήσουν «πάση δυνάμει» σταθερά τα λειτουργικά τους έξοδα.
Αυτό βέβαια μόνο εύκολο δεν είναι αφού και η διαχείριση ενός πλοίου είναι περίπλοκη υπόθεση και απαιτεί φοβερή εξειδίκευση καθώς και εμπειρία από το προσωπικό του γραφείου.
Δεν τίθεται βέβαια θέμα για τις μεγάλες εταιρίες που έτσι κι αλλιώς διαθέτουν το προσωπικό αλλά κυρίως την ψυχραιμία να αντιμετωπίσουν τέτοιες κρίσεις.
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, όλο και περισσότερες ναυτιλιακές τράπεζες αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της ανάθεσης διαχείρισης κατασχεμένων ή μη πλοίων σε πρότυπους ship managers.
Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι περισσότερο επιβαρημένη από τη συμπεριφορά τραπεζών οι οποίες προς το παρόν δεν δίνουν τη απαραίτητη στήριξη στις επιχειρήσεις και στους δανειολήπτες, δηλαδή την Ελληνική οικονομία και εν τέλει την Ελλάδα.
Οι ναυτιλιακές εταιρίες νιώθουν και άλλες υφίστανται, έντονα, την πίεση της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης και για αυτό τον λόγο προσπαθούν να κρατήσουν «πάση δυνάμει» σταθερά τα λειτουργικά τους έξοδα.
Αυτό βέβαια μόνο εύκολο δεν είναι αφού και η διαχείριση ενός πλοίου είναι περίπλοκη υπόθεση και απαιτεί φοβερή εξειδίκευση καθώς και εμπειρία από το προσωπικό του γραφείου.
Δεν τίθεται βέβαια θέμα για τις μεγάλες εταιρίες που έτσι κι αλλιώς διαθέτουν το προσωπικό αλλά κυρίως την ψυχραιμία να αντιμετωπίσουν τέτοιες κρίσεις.
Το ζητούμενο είναι πως θα ανταπεξέλθουν οι μικρότερες εταιρείες ελληνικές και ξένες, και ποιο ειδικά αυτές που έχουν ανοίγματα σε νέες κατασκευές.
Προκείμενου να αποφευχθεί οποιαδήποτε πιθανή σύγκρουση μεταξύ πλοιοκτητών και τραπεζιτών, εφόσον οι μεν δεν θα επενδύσουν τα κέρδη τους ενώ οι τράπεζες δεν θα συμφωνούν σε μια βελτίωση των όρων αποπληρωμής προχωρώντας σε εκτέλεση υποθηκών, διεθνείς ναυτιλιακοί κύκλοι υπογραμμίζουν ότι «και οι δυο πλευρές, σε μία τέτοια κατάσταση θα αναζητήσουν προσωρινή λύση στην ανάθεση διαχείρισης των πλοίων τους σε επαγγελματίες διαχειριστές πλοίων, τις εταιρείες διαχείρισης πλοίων- Ship Management Companies- όπως είναι για παράδειγμα οι V-ships, Wilhelmsen, Berhard Schulte, Wallem, κα. που έχουν στόλους μεταξύ 250 - 600 πλοίων και ένα διεθνές δίκτυο εξειδικευμένων ναυτιλιακών υπηρεσιών και μπορούν να βελτιώσουν αισθητά τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου, για παράδειγμα κατά 20-30%».
Οι επαγγελματίες διαχειριστές πλοίων ( π.χ third-party ship managers ) είναι εταιρείες που έχουν ειδικευτεί αποκλειστικά στη διαχείριση ενός μεγάλου αριθμού και διαφορετικών τύπων πλοίων ( π.χ tankers, bulkers, container ships, chemicals, LPGs, LNGs, Drill ships, car carriers, etc ) με αποτέλεσμα να απολαμβάνουν τα προνομία της οικονομίας κλίμακος και να χαίρουν αναγνώρισης και εμπιστοσύνης των τραπεζών, ναυλωτών, ασφαλιστών, νηογνωμόνων, κα.
Στο κλίμα αυτό ήρθε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος να ταράξει «τα νερά» της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, όπως έγραψε το www.protothema.gr.
Eιδικότερα, υπεγράφη συμφωνία για σύσταση της Tsakos Columbia ShipManagement (TCM) με έδρα την Ελλάδα και αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης πλοίων.
Η εταιρεία σε πρώτη φάση θα διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από 435 πλοία!
Προκείμενου να αποφευχθεί οποιαδήποτε πιθανή σύγκρουση μεταξύ πλοιοκτητών και τραπεζιτών, εφόσον οι μεν δεν θα επενδύσουν τα κέρδη τους ενώ οι τράπεζες δεν θα συμφωνούν σε μια βελτίωση των όρων αποπληρωμής προχωρώντας σε εκτέλεση υποθηκών, διεθνείς ναυτιλιακοί κύκλοι υπογραμμίζουν ότι «και οι δυο πλευρές, σε μία τέτοια κατάσταση θα αναζητήσουν προσωρινή λύση στην ανάθεση διαχείρισης των πλοίων τους σε επαγγελματίες διαχειριστές πλοίων, τις εταιρείες διαχείρισης πλοίων- Ship Management Companies- όπως είναι για παράδειγμα οι V-ships, Wilhelmsen, Berhard Schulte, Wallem, κα. που έχουν στόλους μεταξύ 250 - 600 πλοίων και ένα διεθνές δίκτυο εξειδικευμένων ναυτιλιακών υπηρεσιών και μπορούν να βελτιώσουν αισθητά τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου, για παράδειγμα κατά 20-30%».
Οι επαγγελματίες διαχειριστές πλοίων ( π.χ third-party ship managers ) είναι εταιρείες που έχουν ειδικευτεί αποκλειστικά στη διαχείριση ενός μεγάλου αριθμού και διαφορετικών τύπων πλοίων ( π.χ tankers, bulkers, container ships, chemicals, LPGs, LNGs, Drill ships, car carriers, etc ) με αποτέλεσμα να απολαμβάνουν τα προνομία της οικονομίας κλίμακος και να χαίρουν αναγνώρισης και εμπιστοσύνης των τραπεζών, ναυλωτών, ασφαλιστών, νηογνωμόνων, κα.
Στο κλίμα αυτό ήρθε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος να ταράξει «τα νερά» της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, όπως έγραψε το www.protothema.gr.
Eιδικότερα, υπεγράφη συμφωνία για σύσταση της Tsakos Columbia ShipManagement (TCM) με έδρα την Ελλάδα και αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης πλοίων.
Η εταιρεία σε πρώτη φάση θα διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από 435 πλοία!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα