LIVE

Κορωνοϊός

Ναυτιλία: Νέο κύμα προβλημάτων με τα τραπεζικά δάνεια

Ναυτιλία: Νέο κύμα προβλημάτων  με τα τραπεζικά δάνεια

Είναι κοινός τόπος ότι όλες οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα άλλες μεγαλύτερα κι άλλες μικρότερα ανάλογα με την έκθεσή τους στις παραγγελίες των νεόκτιστων πλοίων και το ύψος των δανειακών τους υποχρεώσεων.

Κοινό σημείο είναι η προσπάθεια αναδιάρθρωσης  των δανείων των εταιρειών  προκειμένου να ανταπεξέλθουν τόσο στην αδυναμία κά

Είναι κοινός τόπος ότι όλες οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα άλλες μεγαλύτερα κι άλλες μικρότερα ανάλογα με την έκθεσή τους στις παραγγελίες των νεόκτιστων πλοίων και το ύψος των δανειακών τους υποχρεώσεων.

Κοινό σημείο είναι η προσπάθεια αναδιάρθρωσης  των δανείων των εταιρειών  προκειμένου να ανταπεξέλθουν τόσο στην αδυναμία κάλυψης των δανειακών  τους υποχρεώσεων όσο και να προχωρήσουν  στην αναστολή τήρησης όρων της δανειακής σύμβασής που δεν τηρούνται εξαιτίας της πτώσης των ναύλων και των αξιών των πλοίων.

Παρά  την έλλειψη ρευστότητας των  τραπεζών η οποία αποτελεί τροχοπέδη  για νέες χρηματοδοτήσεις βλέπουμε ότι κάποιες από τις εισηγμένες εταιρείες κατάφεραν να υπογράψουν νέες δανειακές συμβάσεις για την κάλυψη των κεφαλαιακών τους αναγκών στα υπό παραγγελία πλοία τους. 

Όμως η  απροθυμία  των τραπεζών για νέες χρηματοδοτήσεις  της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αυξήθηκε    μέσα στο 2009. 

Υπολογίζεται πως οι μισές προγραμματισμένες επεκτάσεις αλλά και εξαγορές ναυτιλιακών εταιρειών ακυρώθηκαν ή  θα ακυρωθούν ενώ  στην καλύτερη των περιπτώσεων θα αναβληθούν προσωρινά, λόγω της  πιστωτικής κρίσης και της κατακόρυφης μείωσης των αξιών των πλοίων. 

Μεγάλες τράπεζες με ιστορία στο Shipping Finance κλείνουν τις πόρτες τους στο οποιοδήποτε νέο χρηματοδοτικό αίτημα. Οι τράπεζες θέλουν να κάνουν νέες δουλειές και να επενδύσουν, αλλά τώρα  το κάνουν με μεγάλη προσοχή, και ανοίγουν τις πόρτες τους μόνο σε μεγάλους και παραδοσιακούς πελάτες τους. Οι νέοι παίκτες στον χώρο είναι αυτοί που θα επηρεαστούν περισσότερο από την κρίση και θα είναι πολύ δύσκολο να βρουν τραπεζικά δάνεια για την επέκταση των εταιρειών τους. 

Με τις αξίες  των bulk carriers να έχουν μειωθεί κατά 70%, και το 1/3 των ναυτιλιακών εταιρειών να «τρέχουν» χαμηλότερα του Brake Even-Point, οι τράπεζες είναι απρόθυμες για νέες χρηματοδοτήσεις , μια και ο κυρίως σκοπός τους είναι η προσπάθεια επανάκτησης των ήδη χορηγηθέντων δανείων.   

Πάντως πολλές ναυτιλιακές εταιρείες αναμένεται να προχωρήσουν  σε δεύτερο γύρο αναδιάρθρωσης των δανείων τους. Παράλληλα,  μέσα στους  επόμενους μήνες  λήγουν  οι πρώτες συμφωνίες αναδιάρθρωσης δανείων   που είχαν συμφωνηθεί με τις τράπεζες μετά την αρχή της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.  
 
Οι αναδιαρθρώσεις που συμφωνήθηκαν αρχικά ήταν διάρκειας από έξι μήνες έως έναν χρόνο. 
 
Οι τράπεζες αναγκάζονται  να αντιμετωπίσουν κάθε ένα δάνειό τους εξετάζοντας διαφορετικές παραμέτρους όπως

  • τη συνολική οικονομική κατάσταση του πελάτη τους,
  • την κατάσταση του χρηματοδοτούμενου πλοίου, και κυρίως την ηλικία του
  • Η διαχειριστικές δυνατότητες της χρηματοδοτούμενης εταιρείας
  • τις υπόλοιπες εξασφαλίσεις του δανείου τους
την ύπαρξη χρονοναύλωσης  η γενικώς ναύλωσης του πλοίου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης