ΟΛΠ: Επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ σε τέσσερα χρόνια
Έργα ύψους 1 δισ. ευρώ περιλαμβάνει το νέο αναθεωρημένο πρόγραμμα επενδύσεων 2010-2014 του ΟΛΠ Α.Ε., το οποίο κατέθεσε ο Πρόεδρος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού και εγκρίθηκε κατά τη σημερινή συνεδρίαση.
Πιο συγκεκριμένα:
-Από τα έργα αυτά, 874,7 εκ. ευρώ αφορούν έργα τεχνικά επεξεργασμένα και χρονοπρογραμματισμένα, ενώ 10 από αυτά βρίσκονται στο στάδιο της σύνταξης των τελικών μελετών.
-Η υλοπο
Έργα ύψους 1 δισ. ευρώ περιλαμβάνει το νέο αναθεωρημένο πρόγραμμα επενδύσεων 2010-2014 του ΟΛΠ Α.Ε., το οποίο κατέθεσε ο Πρόεδρος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού και εγκρίθηκε κατά τη σημερινή συνεδρίαση.
Πιο συγκεκριμένα:
-Από τα έργα αυτά, 874,7 εκ. ευρώ αφορούν έργα τεχνικά επεξεργασμένα και χρονοπρογραμματισμένα, ενώ 10 από αυτά βρίσκονται στο στάδιο της σύνταξης των τελικών μελετών.
-Η υλοποίηση των έργων του αναπτυξιακού προγράμματος του λιμένα Πειραιά αναλόγως της φύσης τους θα κατανεμηθούν σε έργα:
(α) αυτοχρηματοδοτούμενα
(β) δανείων ΕΤΕΠ
(γ) ΕΣΠΑ
(δ) ΣΔΙΤ, παραχώρησης κ.λ.π. και
(ε) Χρηματοδοτική μίσθωση
- Για τα έτη 2010-2014 η κατανομή πόρων προβλέπεται να είναι όπως στο συνημμένο πίνακα.
Στόχος του αναθεωρημένου επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ είναι:
1. Η ενδυνάμωση της δραστηριότητάς του στον χώρο της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Μετά την παραχώρηση της Προβλήτας ΙΙ ΣΕΜΠΟ στην ΣΕΠ Α.Ε., οι δραστηριότητες αυτές θα μπορούν να ασκούνται μόνο στον υπο κατασκευή Προβλήτα Ι ΣΕΜΠΟ. Όπως είναι γνωστό το έργο αυτό εκτελείται και θα παραδοθεί έτοιμο για λειτουργία την 01.06.2010. Χωρίς τη λειτουργία του έργου αυτού ο ΟΛΠ αποστερείται της πιο κερδοφόρας αρμοδιότητάς του. Το ύψος των ποσών της επένδυσης για την κατασκευή του Προβλήτα Ι ήδη έχει καταστεί διπλάσιο της αρχικής εκτίμησης.
2. Η ενδυνάμωση της δραστηριότητάς του στον χώρο της κρουαζιέρας. Προτείνεται η επέκταση του νότιου λιμένα για τη δημιουργία νέων λιμενικών εγκαταστάσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, έργο το οποίο θα καταστήσει προοπτικά τον Πειραιά ως το σημαντικότερο λιμένα κρουαζιερόπλοιων. Παράλληλα (α) θα δημιουργηθούν νέοι χώροι υποδοχής στους ισόγειους χώρους του κτιρίου της “Παγόδας”, (β) θα επεκταθεί ο χώρος υποδοχής του κτιρίου “Κανέλου” και (γ) θα δημιουργηθεί νέος κρηπιδότοιχος μπροστά από τον χώρο του Κεντρικού Λιμεναρχείου.
3. Η κατασκευή του Συνεδριακού Κέντρου στον χώρο “Παλατάκι”, θα προχωρήσει κανονικά βάσει των συμφωνιών, οι οποίες έχουν υπογραφεί.
4. Η κατασκευή υπερυψωμένου monorail περιμετρικά του λιμένος. Είναι έργο αναγκαίο για τη μεταφορά των εκατομμυρίων επιβατών της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, αλλά και των πολιτών του Πειραιά. Το έργο θα κατασκευαστεί παράλληλα με το κιγκλίδωμα περίφραξης του λιμένος, είναι περιβαλλοντικά συμβατό και θα αναβαθμίσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΛΠ.
5. Η κατασκευή Θεματικού Πάρκου για την ιστορία του Πειραιά και της Ναυτιλίας στη θέση Καστράκι.
6. Η ανακατασκευή των Αποθηκών και του SILO
7. Αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΛΠ σε συνεργασία με τους λοιπούς ιδιοκτήτες (κυρίως την ΕΤΕ), τη Νομαρχία και τους λοιπούς φορείς του Πειραιά για την ανάδειξη και εκμετάλλευση της περιοχής Δραπετσώνας.
8. Δημιουργία Ξενοδοχείου 5* στην περιοχή Παγόδας και Λιμεναρχείου.
9. Κατασκευή νέου κρηπιδώματος σε λιμένα Αλων (Καλιμασιώτη).
10. Κατασκευή νέου SILO σε Κερατσίνι
α.- Μετατροπή της Πέτρινης Αποθήκης σε επιβατηγό σταθμό.
β.- Λειτουργία του Ελικοδρομίου λιμένος.
γ.- Νέο ενιαίο κτίριο Τελωνείων στην περιοχή ΟΔΔΥ (Κερατσίνι)
δ.- Κατασκευή υποδομών αποβλήτων κ.λ.π. στον επιβατηγό λιμένα
ε.- Δημιουργία οργανωμένου και φυλασσόμενου parking φορτηγών κάτω από το τμήμα της λεωφόρου Α. Παπανδρέου.
στ.- Έργα συντήρησης και μικρά έργα κατασκευών στο λιμένα.
ζ.- Έργα εκβάθυνσης Κεντρικού Λιμένα
η.- Προμήθειες μηχανολογικού εξοπλισμού για ΣΕΜΠΟ Προβλήτας Ι
θ.- Έργα βελτίωσης χώρων διακίνησης αυτοκινήτων (car terminal)
η.- Προμήθειες και εγκαταστάσεις βελτίωσης μηχανογραφικής υποστήριξης.
11. Προμήθειες φορτοεκφόρτησης
(Προσκρουστήρες, αυτοκίνητα, κλίμακες κ.λ.π)
α.- Υποδομές βελτίωσης ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης
β.- Έργα σιδηροδρομικής διασύνδεσης Θριάσιου με Ικόνιο
Τα έργα αυτά τα οποία συμβατικά έχουν ξεκινήσει από το 2001 και δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί αποτελούν έργα του ΟΣΕ. Εντός του 2010 υπολογίζεται να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα των παραλιμένιων σταθμών. Η διασύνδεση του εμπορευματικού σταθμού με τον χώρο του σταθμού του Θριάσιου Πεδίου είναι ένα από τα πλέον σημαντικά έργα για την ανάπτυξη των εργασιών μας.
γ.- Έργα περιβαλλοντικών παρεμβάσεων στο συνολικό χώρο του λιμανιού
δ.- Μεταφορά προβλήτας πετρελαιοειδών
ε.- Εγκατάσταση νέας δεξαμενής για δεξαμενισμό πλοίων και σταδιακή εγκατάλειψη των πέτρινων παλαιών δεξαμενών, οι οποίες θα διασυνδεθούν ως χρήση με την “Ακτή Πολιτισμού”.
στ.- Δημιουργία Main terminal στην περιοχή “Λεμονάδικα”.
ζ.- Συμμετοχή στην αναδιαμόρφωση της εισόδου των παραλιμένιων Δήμων και του Δήμου Πειραιά.
η.- Κυνόσουρα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr