Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με τις «ευλογίες» του ΟΟΣΑ
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με τις «ευλογίες» του ΟΟΣΑ
Την προηγούμενη εβδομάδα, πραγματοποιήθηκε σειρά συναντήσεων μεταξύ κλιμακίου του διεθνούς οργανισμού και εκπροσώπων του υπουργείου, με στόχο την χαλάρωση της μνημονιακής υποχρέωσης για αξιολόγηση της έκθεσης του ΟΟΣΑ
Νέα δεδομένα στην πορεία της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που προωθεί η κυβέρνηση, φέρνει η συμφωνία μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και ΟΟΣΑ . Την προηγούμενη εβδομάδα, πραγματοποιήθηκε σειρά συναντήσεων μεταξύ κλιμακίου του διεθνούς οργανισμού και εκπροσώπων του υπουργείου, με στόχο την χαλάρωση της μνημονιακής υποχρέωσης για αξιολόγηση της έκθεσης του ΟΟΣΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στις συναντήσεις κυριάρχησε μεν ένα κλίμα «αμοιβαίας κατανόησης», ήταν δε εξουθενωτικές, καθώς έπρεπε να συζητηθούν όλες οι λεπτομέρειες της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Το αποτέλεσμα των διαπραγμετεύσεων, που διήρκεσαν όλη την προηγούμενη εβδομάδα, τελικά μπορεί να αποτιμηθεί θετικά, καθώς συμφωνήθηκε αφ' ενός να «μπει στην άκρη» η παρούσα έκθεση του ΟΟΣΑ (που συντάχθηκε το 2011), κρατώντας μόνο κάποια σημεία που ανταποκρίνονται στο σήμερα και αφ' ετέρου, να συνταχθεί μία νέα, επικαιροποιημένη έκθεση από τον ΟΟΣΑ.
Ειδικότερα, το νέο χρονοδιάγραμμα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, μετά από τις διαπραγματεύσεις, θα κινηθεί στο εξής πλαίσιο: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, θα προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις εκείνες που υποδεικνύονταν μεν από την υπάρχουσα έκθεση του ΟΟΣΑ, συμφωνήθηκε δε ότι είναι αναγκαίο να προχωρήσουν. Πρόκειται για έξι σημεία: Την ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου, τη διασύνδεση ερευνητικών ινστιτούτων, πανεπιστημίων και ΤΕΙ (η οργάνωση δηλαδή του ενιαίου χώρου Έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης), τις διαδικασίες για την κατάρτιση των πρϋπολογισμών της Παιδείας (με έμφαση στον κεντρικό ρόλο του υπουργείου, ώστε να γνωρίζει την πορεία όλων των χρημάτων που καταλήγουν στην εκπαίδευση), τον τρόπο παρακολούθησης των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, την αυτονομία των ΑΕΙ, καθώς και την ανάπτυξη και την εκπαίδευση της σχολικής ηγεσίας.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα σημεία αυτά δεν αποτελούν περιορισμό για νομοθετική δράση από πλευράς υπουργείου, καθώς σε περιπτώσεις που θα κρίνονται «αναγκαίες» κάποιες νομοθετικές ρυθμίσεις, αυτές θα προχωρούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στις συναντήσεις κυριάρχησε μεν ένα κλίμα «αμοιβαίας κατανόησης», ήταν δε εξουθενωτικές, καθώς έπρεπε να συζητηθούν όλες οι λεπτομέρειες της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Το αποτέλεσμα των διαπραγμετεύσεων, που διήρκεσαν όλη την προηγούμενη εβδομάδα, τελικά μπορεί να αποτιμηθεί θετικά, καθώς συμφωνήθηκε αφ' ενός να «μπει στην άκρη» η παρούσα έκθεση του ΟΟΣΑ (που συντάχθηκε το 2011), κρατώντας μόνο κάποια σημεία που ανταποκρίνονται στο σήμερα και αφ' ετέρου, να συνταχθεί μία νέα, επικαιροποιημένη έκθεση από τον ΟΟΣΑ.
Ειδικότερα, το νέο χρονοδιάγραμμα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, μετά από τις διαπραγματεύσεις, θα κινηθεί στο εξής πλαίσιο: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, θα προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις εκείνες που υποδεικνύονταν μεν από την υπάρχουσα έκθεση του ΟΟΣΑ, συμφωνήθηκε δε ότι είναι αναγκαίο να προχωρήσουν. Πρόκειται για έξι σημεία: Την ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου, τη διασύνδεση ερευνητικών ινστιτούτων, πανεπιστημίων και ΤΕΙ (η οργάνωση δηλαδή του ενιαίου χώρου Έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης), τις διαδικασίες για την κατάρτιση των πρϋπολογισμών της Παιδείας (με έμφαση στον κεντρικό ρόλο του υπουργείου, ώστε να γνωρίζει την πορεία όλων των χρημάτων που καταλήγουν στην εκπαίδευση), τον τρόπο παρακολούθησης των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, την αυτονομία των ΑΕΙ, καθώς και την ανάπτυξη και την εκπαίδευση της σχολικής ηγεσίας.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα σημεία αυτά δεν αποτελούν περιορισμό για νομοθετική δράση από πλευράς υπουργείου, καθώς σε περιπτώσεις που θα κρίνονται «αναγκαίες» κάποιες νομοθετικές ρυθμίσεις, αυτές θα προχωρούν.
Στη συνέχεια, από τον Ιούνιο του 2016 και για έναν χρόνο, θα πραγματοποιηθούν οι διαδικασίες για τη σύνταξη της νέας έκθεσης του ΟΟΣΑ, η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τα εκπαιδευτικά δεδομένα της παρούσας συγκυρίας και όχι τους δείκτες και τα νούμερα του 2009, στα οποία βασίστηκε η έκθεση του 2011. Στόχος, η σύνταξη της νέας έκθεσης να έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιο, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τη διαμόρφωση ενός «νέου εκπαιδευτικού παραδείγματος» για τη χώρα, όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, με βάση τα ευρωπαϊκά και διεθνή δεδομένα για την εκπαίδευση, την έρευνα και την ανάπτυξη, αλλά και με πρόταγμα την κοινωνική δικαιοσύνη.
Το παραπάνω χρονοδιάγραμμα, είναι σαφές ότι θα προχωρά παράλληλα με τον Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο για την Παιδεία, που έχει ξεκινήσει από πλευράς υπουργείου και μένει να φανεί στην πράξη πώς θα αξιοποιηθούν νομοθετικά τα αποτελέσματα του διαλόγου, η πρώτη φάση του οποίου έχει χρονικό όριο τον ερχόμενο Μάρτιο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα