Πιέζουν Βουλγαράκη για αυξήσεις έως 25% οι ακτοπλόοι
Δύο μόλις ημέρες μετά την ανακοίνωση από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ότι δίνονται αυξήσεις ύψους 8% στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις μέσω της ένωσής τους περνούν στην αντεπίθεση, πιέζοντας την κυβέρνηση και ζητώντας αυξήσεις ύψους 14% οι οποίες υπό προϋποθέσεις θα έφθαναν το 25%.
Για να γίνει πιο κατανοητό, το κράτος παρεμβαίνει στην «οικονομική θέση» στις γραμμές που είναι επιδοτούμενες και σε εκείνες που δεν έχουν απελευθερωθεί, είτε γιατί δεν εξυπηρετείτ
Δύο μόλις ημέρες μετά την ανακοίνωση από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ότι δίνονται αυξήσεις ύψους 8% στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις μέσω της ένωσής τους περνούν στην αντεπίθεση, πιέζοντας την κυβέρνηση και ζητώντας αυξήσεις ύψους 14% οι οποίες υπό προϋποθέσεις θα έφθαναν το 25%.
Για να γίνει πιο κατανοητό, το κράτος παρεμβαίνει στην «οικονομική θέση» στις γραμμές που είναι επιδοτούμενες και σε εκείνες που δεν έχουν απελευθερωθεί, είτε γιατί δεν εξυπηρετείται από τρεις εταιρείες, είτε γιατί δεν έχει συνολική ετήσια κίνηση επιβατών πάνω από 150.00 επιβάτες. Σε όλα τα άλλα δρομολόγια υπάρχει ελεύθερη διατίμηση.
Και όμως, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα θέλουν όλα δικά τους, αφού, όπως επισημαίνουν, η χώρα μας έχει υποχρεώσεις απέναντι στην Ε.Ε. για την ολική απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών της χώρας, αυτό δεν έχει ακόμα συμβεί.
Μέσω της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας επισημαίνουν ότι «ακόμη χειρότερα, για τις γραμμές αυτές οι ναύλοι ορίζονται από το ΥΕΝ και δεν έχουν αυξηθεί από το 2005, όπως σωστά επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ΥΕΝ».
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις τονίζουν ότι τα τελευταία δύο χρόνια υπήρξε μια πρωτοφανής αύξηση όλων των συντελεστών κόστους λειτουργίας των πλοίων, με κύρια αυτή του πετρελαίου και, κατά συνέπεια, των ναυτιλιακών καυσίμων. Επιπρόσθετα, τα ναυτιλιακά καύσιμα επιβαρύνθηκαν ακόμη περισσότερο και από την υποχρέωση χρήσης ακριβότερου καυσίμου με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο.
Αύξηση κόστους 15%
Συνέπεια όλων αυτών είναι οι τιμές των καυσίμων το πρώτο δίμηνο του 2008 να είναι αυξημένες κατά 69% σε σχέση με το 2007, ενώ και οι λοιποί συντελεστές κόστους έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 7 - 15%.
Οπως υπογραμμίζει η ΕΕΑ, «από την αύξηση αυτή έχουν επιβαρυνθεί κυρίως οι γραμμές δημόσιας υπηρεσίας και οι γραμμές χαμηλής εμπορικής ζήτησης. Προκειμένου οι γραμμές αυτές, αφενός, να είναι βιώσιμες και, αφετέρου, να προσελκύσουν περισσότερα και καλύτερα πλοία, ώστε να αναβαθμίζονται διαρκώς οι προσφερόμενες προς τους επιβάτες υπηρεσίες, οι ναύλοι θα έπρεπε να λάβουν αύξηση 25%» και προσθέτει:
«Παρά το αδιαμφισβήτητο αυτό γεγονός, δεν διεκδικήσαμε ποτέ αύξηση τέτοιου ύψους. Ζητήσαμε όμως επανειλημμένως από το ΥΕΝ να δοθεί τιμαριθμική τουλάχιστον αναπροσαρμογή από το 2005, που αναλογεί σε ποσοστό 14% για τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας και χαμηλής ζήτησης, οι οποίες επιτελούν κοινωνικό έργο και είναι απαραίτητες στη χώρα μας. Είναι άλλωστε ο μόνος μεταφορικός κλάδος που δεν έχει λάβει καμία αύξηση τα τελευταία χρόνια».
Διαμαρτυρία
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις διαμαρτύρονται με επιστολή τους προς το ΥΕΝ:
«Δυστυχώς για μία ακόμη φορά δεν εισακουστήκαμε και η αθροιστική αύξηση του 8% για δύο χρόνια, κατά τα οποία επιβαρύνθηκε πολλαπλασίως η λειτουργία του ακτοπλοϊκού πλοίου, προκαλεί μεγάλες ανησυχίες στον κλάδο.
Επιπλέον, διαμαρτυρόμεθα για την απόφαση της αναπροσαρμογής του κρατικού ναυλολογίου μόνο κατά το ποσοστό του πληθωρισμού. Για τη σωστή τιμολόγηση του κρατικού ναυλολογίου πρέπει οπωσδήποτε να λαμβάνεται υπόψη πέραν του πληθωρισμού και η αύξηση του κόστους των καυσίμων, που αποτελεί σήμερα το 60% του κόστους εκμετάλλευσης των πλοίων.
Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω, καλούμε τον ΥΕΝ να επανεξετάσει την απόφαση της 18/3 προς χάριν της βιωσιμότητας των Ακτοπλοϊκών Εταιρειών και της αποφυγής και άλλων δυσάρεστων επιπτώσεων».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr