Mέχρι και 80 δισ. ευρώ οι ζημιές στην Volkswagen
Mέχρι και 80 δισ. ευρώ οι ζημιές στην Volkswagen
Θα ανακαλέσει σε ολόκληρη την ΕΕ 8,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα για να αφαιρέσει το ηλεκτρονικό πρόγραμμα που παραποιούσε τους ρύπους των ντιζελοκινητήρων
Τουλάχιστον 8,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακοίνωσε ότι θα ανακαλέσει σε ολόκληρη την ΕΕ η Volkswagen, για να αφαιρέσει το ηλεκτρονικό πρόγραμμα που παραποιούσε τους ρύπους των ντιζελοκινητήρων.
Σύμφωνα με τη Deutsche Welle, οι ειδικοί θεωρούν σχεδόν σίγουρο ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα καταγράψει ζημιές δεκάδων δισεκατομμυρίων το επόμενο διάστημα, ενώ ουδείς γνωρίζει ποιες θα είναι τελικά οι επιπτώσεις του σκανδάλου που αμαυρώνει σε παγκόσμιο επίπεδο την φήμη των αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας.
Παρά τις πολλές αναμενόμενες αρνητικές επιπτώσεις του λεγόμενου diesel-gate, ο γερμανός συγκοινωνιολόγος και ειδικός σε ζητήματα αυτοκινήτου Στέφαν Ράμλερ βλέπει και μια σημαντική ευκαιρία τόσο για την Volkswagen όσο και για τη Γερμανία γενικότερα.
«Αν όλα πάνε καλά οι ζημιές θα περιοριστούν στα 20 με 30 δισεκατομμύρια ευρώ. Αν όχι τότε ενδέχεται να φθάσουν και τα 80 δισεκατομμύρια. Για το λόγο αυτό το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας θα πρέπει να αξιοποιήσει την ευκαιρία, μιας και διαθέτει δεσμεύουσα μειοψηφία, έτσι ώστε η Volkswagen να μην περιοριστεί στο ρόλο του κατασκευαστή οχημάτων, αλλά να μετατραπεί σε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών», αναφέρει και προσθέτει πως το κρίσιμο ερώτημα είναι πώς θα εξελιχθεί η μαζική αγορά αυτοκινήτου.
Υποκρισία και εκ μέρους των πελατών
Πάντως, κατά την άποψη του Στέφαν Ράμλερ το σκάνδαλο της Volkswagen αποκαλύπτει την υποκρισία με την οποία τόσο η αυτοκινητοβιομηχανία, όσο και οι πολιτικοί, αλλά και οι πελάτες αντιμετωπίζουν το ζήτημα των ρύπων τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τη Deutsche Welle, οι ειδικοί θεωρούν σχεδόν σίγουρο ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα καταγράψει ζημιές δεκάδων δισεκατομμυρίων το επόμενο διάστημα, ενώ ουδείς γνωρίζει ποιες θα είναι τελικά οι επιπτώσεις του σκανδάλου που αμαυρώνει σε παγκόσμιο επίπεδο την φήμη των αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας.
Παρά τις πολλές αναμενόμενες αρνητικές επιπτώσεις του λεγόμενου diesel-gate, ο γερμανός συγκοινωνιολόγος και ειδικός σε ζητήματα αυτοκινήτου Στέφαν Ράμλερ βλέπει και μια σημαντική ευκαιρία τόσο για την Volkswagen όσο και για τη Γερμανία γενικότερα.
«Αν όλα πάνε καλά οι ζημιές θα περιοριστούν στα 20 με 30 δισεκατομμύρια ευρώ. Αν όχι τότε ενδέχεται να φθάσουν και τα 80 δισεκατομμύρια. Για το λόγο αυτό το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας θα πρέπει να αξιοποιήσει την ευκαιρία, μιας και διαθέτει δεσμεύουσα μειοψηφία, έτσι ώστε η Volkswagen να μην περιοριστεί στο ρόλο του κατασκευαστή οχημάτων, αλλά να μετατραπεί σε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών», αναφέρει και προσθέτει πως το κρίσιμο ερώτημα είναι πώς θα εξελιχθεί η μαζική αγορά αυτοκινήτου.
Υποκρισία και εκ μέρους των πελατών
Πάντως, κατά την άποψη του Στέφαν Ράμλερ το σκάνδαλο της Volkswagen αποκαλύπτει την υποκρισία με την οποία τόσο η αυτοκινητοβιομηχανία, όσο και οι πολιτικοί, αλλά και οι πελάτες αντιμετωπίζουν το ζήτημα των ρύπων τα τελευταία χρόνια.
«Διαπιστώνω μια υποκρισία, εκ μέρους των πολιτικών, των υπηρεσιών ελέγχων, αλλά και των πελατών των οχημάτων. Αποτελεί, μεταξύ ειδικών, κοινό μυστικό ότι τα στοιχεία των αυτοκινητοβιομηχανιών ως προς τις τιμές των ρύπων απέχουν πολύ από την πραγματικότητα», λέει, σημειώνοντας πως τα πολιτικά κόμματα έκαναν ότι δεν άκουγαν τις προειδοποιήσεις για τις υπερβολικές τιμές των ρύπων παραπέμποντας στην μεγάλη σημασία της αυτοκινητοβιομηχανίας για την γερμανική οικονομία.
Όπως υπογραμμίζει, «οι πελάτες όμως θα γνώριζαν αν ήθελαν ότι από την εξάτμιση των οχημάτων τους δεν βγαίνει μόνο... γύρη λουλουδιών».
Πηγή: Deutsche Welle
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα