Μεγάλα εμπόδια στο μετρό της Θεσσαλονίκης

Μεγάλα εμπόδια στο μετρό της Θεσσαλονίκης

Μετ΄ εμποδίων προχωρούν τα έργα του μετρό στη  Θεσσαλονίκη εξαιτίας των μεγάλων  καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις αλλά και στην παράδοση χώρων για την εγκατάσταση των εργοταξίων.  

Χαρακτηριστική  περίπτωση είναι η αντιπαλότητα με το Παπάφειο Ίδρυμα που διοικεί  ο Μητροπολίτης Άνθιμος, η οποία  για περισσότερα από δύο χρόνια κρατά σε ομηρία την Αττικό Με

Μεγάλα εμπόδια στο μετρό της Θεσσαλονίκης

Μετ΄ εμποδίων προχωρούν τα έργα του μετρό στη  Θεσσαλονίκη εξαιτίας των μεγάλων  καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις αλλά και στην παράδοση χώρων για την εγκατάσταση των εργοταξίων.  

Χαρακτηριστική  περίπτωση είναι η αντιπαλότητα με το Παπάφειο Ίδρυμα που διοικεί  ο Μητροπολίτης Άνθιμος, η οποία  για περισσότερα από δύο χρόνια κρατά σε ομηρία την Αττικό Μετρό. Η εταιρεία έχει σχεδιάσει την δημιουργία σταθμού έξω από το ορφανοτροφείο αλλά μέλη του διοικητικού συμβουλίου αντιδρούν και ο χώρος ακόμη δεν έχει παραδοθεί στην Αττικό Μετρό.  

Πριν από μερικούς μήνες η διοίκηση του Ιδρύματος  εμφανιζόταν να έχει αποφασίσει την  παράδοση τμήματος του προαύλιο χώρου έναντι ανταλλαγμάτων αλλά οι εργασίες δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.  

Πληροφορίες αναφέρουν  ότι αφορμή υπήρξε η καταγγελία αποφοίτων  του Ιδρύματος στο υπουργείο  Υγείας στο οποίο υπάγεται το ίδρυμα, το οποίο έκρινε παράνομη την διάθεση  του χώρου στην Αττικό Μετρό χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του.  

Ουδείς γνωρίζει προς το παρόν πώς θα επιλυθεί ο  γόρδιος δεσμός όταν μάλιστα ο  μετροπόντικας πλησιάζει στο  Παπάφειο αλλά ο εργολάβος αδυνατεί να ξεκινήσει τα έργα.  

Εμπόδιο και  οι απαλλοτριώσεις  

Σοβαρές εμπλοκές συναντά το μετρό της συμπρωτεύουσας στις απαλλοτριώσεις αλλά και στις αρχαιολογικές εκσκαφές, οι οποίες αυτό το διάστημα έχουν ξεκινήσει στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και το Συντριβάνι. Εδώ εκτιμάται ότι υπάρχει μεγάλος αρχαιολογικός θησαυρός και αυτό συνεπάγεται νέες καθυστερήσεις.  

Προβλήματα παρουσιάζει και ο ανατολικός τομέας του έργου, καθώς στην περιοχή του Πατρίκιου οι διαδικασίες των απαλλοτριώσεων δεν προβλέπεται να ολοκληρωθούν νωρίτερα από το επόμενο 18μηνο! Σε άλλους σταθμούς (π.χ Βούλγαρη, Νέα Ελβετία) οι απαλλοτριώσεις δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη.  

«Με αυτές τις  καθυστερήσεις κινδυνεύουμε να φτιάξουμε  τη σήραγγα αλλά δεν θα έχουμε τους σταθμούς» αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος της ΑΕΓΕΚ που κατασκευάζει το έργο.     

Κλείσιμο

Χθες μετέβη στη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός δημοσίων έργων κ. Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος επισκέφτηκε το εργοτάξιο του μετρό στο Συντριβάνι όπου ξεκίνησε να σκάβει ο μετροπόντικας. Ο Θεσσαλονικιός πολιτικός εμφανίστηκε για πρώτη φορά ενωτικός με την προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου δημοσίων έργων, την οποία ευχαρίστησε δημόσια για την εξέλιξη του μετρό της Θεσσαλονίκης.  

Ο ίδιος πάντως γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τις  δυσκολίες του έργου απέφυγε  να αναφερθεί σε χρονοδιαγράμματα και  υπογράμμισε ότι το υπουργείο  θα φροντίσει να δημοπρατήσει τις  μελέτες για να προχωρήσουν οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά.  

Για το έργο έχει ήδη υποβληθεί ένσταση στο  ΣτΕ καθώς ο σταθμός πάρκινγκ που προβλέπεται, έχει χωροθετηθεί  σε περιοχή που δεν επιτρέπει  αντίστοιχες χρήσεις. Στόχος του  υπουργείου είναι να ολοκληρωθεί  ο διαγωνισμός για τις επεκτάσεις εντός του 2010 αλλά η υποβολή ενστάσεων μεταξύ των διαγωνιζομένων παραμένει αστάθμητος παράγοντας.  

Για τις επεκτάσεις προς Σταυρούπολη χρειάζεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες και  αναζητούνται τρόποι χρηματοδότησης. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης