Ο «θάνατος του εμποράκου» και στα λιμάνια
Δραματικές είναι οι αλλαγές στον ακτοπλοϊκό χάρτη της Ελλάδας.
Η κατάσχεση οκτώ πλοίων της G.A. Ferries ήρθε να πρστεθεί στην αποχώρηση από την ακτοπλοΐα της Kallisti Ferries του Γ. Σπανού και της αίτηση για πτώχευση της ΣΑΟΣ του Φώτη Μανούση.
Τρεις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες στην ουσία δεν υπάρχουν, δεν είναι ενεργές και τα πλοία τους αποσύρθηκαν από τον συγκοινωνιακό χάρτη του Αιγαίου.
«Οι προοπτικές για το μέλλον χαρακτηρίζονται από σημαντικό βαθμό αβεβαιότη
Δραματικές είναι οι αλλαγές στον ακτοπλοϊκό χάρτη της Ελλάδας.
Η κατάσχεση οκτώ πλοίων της G.A. Ferries ήρθε να πρστεθεί στην αποχώρηση από την ακτοπλοΐα της Kallisti Ferries του Γ. Σπανού και της αίτηση για πτώχευση της ΣΑΟΣ του Φώτη Μανούση.
Τρεις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες στην ουσία δεν υπάρχουν, δεν είναι ενεργές και τα πλοία τους αποσύρθηκαν από τον συγκοινωνιακό χάρτη του Αιγαίου.
«Οι προοπτικές για το μέλλον χαρακτηρίζονται από σημαντικό βαθμό αβεβαιότητας, ο οποίος απορρέει κυρίως από το διεθνές ασθενές οικονομικό περιβάλλον. Η φετινή σεζόν θα είναι ένα πολύ δυνατό τέστ κοπώσεως για τους ακτοπλόους» προδίκαζε πριν από τέσσερις περίπου μήνες σε αναλύσή της η εταιρεία συμβούλων στη ναυτιλία XRTC. Και πριν αλέκτωρ φωνήσαι ήρθαν τα γεγονότα.
Οι τρεις αυτές εταιρείες δεν μπόρεσαν να αντέξουν στο τεστ.
Ο Γερ. Αγούδημος και ο Φώτης Μανούσης, εκτός των άλλων, έπεσαν θύματα και του τρόπου καταβολής των χρημάτων από το κράτος για τις ήδη εκτελεσμένες επιδοτούμενες γραμμές.
Τους χρώσταγαν αλλά δεν τους έδινε το κράτος χρήματα στην ώρα τους για να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, με τους πιστωτές να πιέζουν.
«Διαχρονικά, οι εταιρείες που εργάζονται τον χειμώνα εξυπηρετώντας τις άγονες γραμμές βαδίζουν στην κόψη του ξυραφιού κατά την εαρινή περίοδο όταν η ρευστότητά τους ελαχιστοποιείται. Έτσι οποιαδήποτε καθυστέρηση μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει την εταιρεία στη χρεοκοπία επιφέροντας μεγάλες αναταράξεις στον κλάδο, διαταράσσοντας τις σχέσεις εργοδοτών – εργαζομένων και εταιρειών – χρηματοδοτών – προμηθευτών» επισημαίνει η XRTC:
«Το τελευταίο δωδεκάμηνο η αγορά τα γεύτηκε όλα αυτά τόσο με επισχέσεις πλοίων από τους ναυτικούς όσο και με κατασχέσεις πλοίων από τράπεζες και προμηθευτές. Η ιδιαιτερότητα των θαλασσίων μεταφορών λόγω της έντονης εποχικότητας επιβάλλει την εξαίρεση του υπουργείου Ναυτιλίας και την επανασύσταση των ειδικών λογαριασμών αυτού».
Όμως στα αδιέξοδα των ακτοπλοϊκών εταιρειών συμβάλλουν και οι τράπεζες:
«Τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές τράπεζες ήταν αρωγοί της ελληνικής ακτοπλοΐας εξομαλύνοντας την εποχική ροή εσόδων των εταιρειών, κάτι που δεν μπορεί να συνεχιστεί λόγω έλλειψης πίστης των τραπεζών στην ομαλή αποπληρωμή από το κράτος και δει από το μη εξειδικευμένο προς την ναυτιλία προσωπικό».Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr