Αλ. Μανιατόπουλος - Καρό σημαία για τη «MAVA A.E.»

Αλ. Μανιατόπουλος - Καρό σημαία για τη «MAVA A.E.»

Πολλοί ήταν αυτοί που στο άκουσμα του οικονομικού αδιεξόδου της «MAVA A.E.», στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, έσπευσαν να μιλήσουν για «πρόωρη συνταξιοδότηση» του γνωστού ως Λεωνίδα («Leo» για τους μύστες του μαγικού κόσμου των ράλι). Του προέδρου δηλαδή της αντιπροσωπίας και εισαγωγικής εταιρείας των αυτοκινήτων Renault στην Ελλάδα, κ. Αλέξανδρου Μανιατόπουλου. Οπως και να ’χει, το να μπαίνει λουκέτο σε μια δραστηριότητα 32 ετών δεν είναι και ό,τι καλύτερο για τον καθένα μ

Αλ. Μανιατόπουλος - Καρό σημαία για τη «MAVA A.E.»

Πολλοί ήταν αυτοί που στο άκουσμα του οικονομικού αδιεξόδου της «MAVA A.E.», στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, έσπευσαν να μιλήσουν για «πρόωρη συνταξιοδότηση» του γνωστού ως Λεωνίδα («Leo» για τους μύστες του μαγικού κόσμου των ράλι). Του προέδρου δηλαδή της αντιπροσωπίας και εισαγωγικής εταιρείας των αυτοκινήτων Renault στην Ελλάδα, κ. Αλέξανδρου Μανιατόπουλου. Οπως και να ’χει, το να μπαίνει λουκέτο σε μια δραστηριότητα 32 ετών δεν είναι και ό,τι καλύτερο για τον καθένα μας, ούτε φυσικά για την ελληνική αγορά. Ομως αυτοί που πραγματικά γνωρίζουν τον πρόεδρο της «MAVA A.E.» είναι σίγουροι ότι έτσι όπως αντιμετώπιζε τα διάφορα απρόοπτα στα ράλι όπου έπαιρνε μέρος, έτσι θα καταφέρει να «γυρίσει» την κατάσταση και να παραμείνει δυνατός στον χώρο του αυτοκινήτου.

Σε μια ανακοίνωση που ευθέως έβαλε κατά της γαλλικής «Renault» και που μιλούσε για μελλοντική αξίωση αποζημιώσεων, η «MAVA A.E.» αποφάσισε μόνη της να γράψει τον επίλογο μιας μακροχρόνιας συνεργασίας. Ηδη από το καλοκαίρι ο επιτυχημένος στον χώρο του αυτοκινήτου επιχειρηματίας είχε προσπαθήσει να πείσει τους Γάλλους συνεργάτες του ότι η Ελλάδα διέπεται από ειδικούς όρους σε ό,τι αφορά στην αγορά αυτοκινήτου. Οι τελευταίοι όμως, όπως φαίνεται και από τις εξελίξεις, είχαν αποφασίσει να δώσουν την εισαγωγή και αντιπροσωπία των οχημάτων τους σε ξένο παίκτη και όχι σε κάποιον Ελληνα, αφού αγνόησαν επιδεικτικά τις προσπάθειες του κ. Μανιατόπουλου για εξασφάλιση στήριξης από ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών.

Πηγές που γνωρίζουν την εγχώρια πραγματικότητα στον κλάδο τονίζουν ότι η εμπορική πολιτική της γαλλικής πολυεθνικής επέβαλε δυσβάστακτους όρους, όπως εκτός πραγματικότητας στόχους πωλήσεων και επίτευξη ανέφικτων μεριδίων αγοράς, ενώ υιοθετήθηκε, όπως καταγγέλλεται, ακόμα και εμπάργκο σε παραδόσεις οχημάτων, από τον Ιούνιο του 2007. Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι που οδήγησε τη «ΜAVA A.E.» σε αδιέξοδο.

Το πρόστιμο
Οπως αναφέρουν άνθρωποι του περιβάλλοντος του κ. Μανιατόπουλου, η ακολουθούμενη από τη γαλλική εταιρεία πολιτική δεν είναι τυχαίο πως ήλθε αμέσως μετά την ανακοίνωση προστίμου από την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού. Τα 12,7 εκατ. ευρώ που η ανεξάρτητη αρχή επέβαλε ως πρόστιμο αποτέλεσαν το καταλληλότερο άλλοθι για τους Γάλλους, οι οποίοι βέβαια δεν το άφησαν να πάει χαμένο. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο Ελληνας επιχειρηματίας για πρώτη φορά αντιμετωπίζει μια τόσο δύσκολη κατάσταση, παρότι πριν από χρόνια και η «BMW» είχε αποφασίσει να κινηθεί αυτόνομα και να μη συνεχίσει τη μεταξύ τους συνεργασία. Ομως τότε ο πρόεδρος της «MAVA A.E.» είχε λάβει το ποσό των 40 εκατ. ευρώ για να δώσει την αντιπροσωπία στην ίδια τη μητρική εταιρεία (αποφάσισε πανευρωπαϊκά να ελέγχει η ίδια με κατά τόπους θυγατρικές το δίκτυο), κρατώντας όμως για τον ίδιο τον ρόλο του dealer. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο κ. Μανιατόπουλος κατείχε το 80% του δικτύου της «Renault» στη χώρα μας, με πληροφορίες να αναφέρουν πως διέθετε και συμμετοχές σε άλλες μικρότερες αντιπροσωπίες. Κανείς πάντως δεν μπορεί με σιγουριά να διαγνώσει το μέλλον των πωλήσεων της συγκεκριμένης φίρμας οχημάτων στην Ελλάδα. Κι αυτό διότι, εκτός των δυσκολιών οι οποίες θα υπάρξουν μετά τις εδώ ανακατατάξεις, είναι γεγονός πως οι νέοι τύποι που η «Renault» λάνσαρε πανευρωπαϊκά δεν έτυχαν και της καλύτερης υποδοχής.

Τα «ορφανά» της «Renault»
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία στην ανακοίνωσή της υπογράμμισε πως «η “Renault” επέδειξε πρωτοφανή αδιαφορία για τη ζημιογόνα κατάσταση που δημιούργησε στη “ΜAVA”, σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα στην Ιρλανδία, όπου κι εξαγόρασε αμέσως τον εισαγωγέα. Στην Ελλάδα αποφάσισαν να μην αποτελέσουν τη συνέχεια της αντιπροσωπείας, αλλά να ξεκινήσουν την εταιρεία από το μηδέν». Και είναι αλήθεια πως οι περίπου 300 εργαζόμενοι της εταιρείας αυτή τη στιγμή βρίσκονται στον… αέρα, χωρίς να είναι σίγουροι για το μέλλον τους, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει ο κ. Μανιατόπουλος προκειμένου να απορροφήσει όσο το δυνατόν περισσότερους σε άλλες επιχειρηματικές του δραστηριότητες.

Porsche και Land Rover
Το παράδοξο της όλης υπόθεσης πάντως είναι πως η οικογένεια Μανιατόπουλου όχι μόνο δεν φεύγει με το κεφάλι… σκυμμένο από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, αλλά, πολύ περισσότερο, εξακολουθεί να γράφει με επιτυχία ένδοξες σελίδες στον κλάδο της εμπορίας και αντιπροσωπίας αυτοκινήτων. Κι αυτό διότι οι δύο άλλες επιχειρήσεις τις οποίες τρέχουν τα παιδιά του κ. Αλέξανδρου Μανιατόπουλου, Λεωνίδας και Νταίζη, σπάνε το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων Porsche της κυρίας Νταίζης Μανιατοπούλου οδήγησαν την εταιρεία σε ράλι κερδών και τη χώρα μας στις υψηλότερες θέσεις της σχετικής ευρωπαϊκής κατάταξης.

Ποιος από εμάς εξάλλου δεν έχει παρατηρήσει το φαινόμενο της γεμάτης Cayenne Κηφισίας; Ανάλογα θετική είναι και η πορεία του κ. Λεωνίδα Μανιατόπουλου, ο οποίος με την εταιρεία «ΚΕΔΑ Α.Ε.» εμπορεύεται τα Land Rover.

ΤΙ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΤΩΡΑ Ο «LEO» ΤΩΝ ΡΑΛΙ;
Λάτρης των αγώνων ράλι ο κ. Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, διατηρεί στενούς δεσμούς με τον θεσμό του Ράλι Ακρόπολις, του οποίου είναι χορηγός και με την εταιρεία «Alman» διαχειρίζεται και τη διοργάνωσή του. Ραλίστας ο ίδιος εδώ και πολλά χρόνια, έτρεχε με το προσωνύμιο «Leo» από το όνομα του υιού του Λεωνίδα. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως είναι τέτοια η αγάπη του για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό που ο ίδιος διατηρεί μουσείο σπάνιων αυτοκινήτων το οποίο πρόσφατα εγκαινίασε. Ενα μουσείο που έχει αγκαλιαστεί από μεγάλη μερίδα του κόσμου και το οποίο πρόσφατα επιχείρησε να μιμηθεί και ο κατασκευαστής κ. Θόδωρος Χαραγκίωνης. Ολες οι συγκεκριμένες δραστηριότητες αναμένεται να ενταθούν παρά την τύχη της «MAVA», αφού ο κ. Μανιατόπουλος θα εντατικοποιήσει τις δράσεις της.

Κλείσιμο

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης