Ακτοπλοϊα: Οδηγούμαστε σε συνεχή μείωση δρομολογίων στο Αιγαίο
Σε μία χρονιά που η τιμή των καυσίμων είναι μειωμένη έως και 30% σε σύγκριση με πέρσι τα οικονομικά στελέχη των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων πρέπει να βάλουν στον υπολογιστή όλα τα δεδομένα και να παρακαλάνε να μην καεί ο… server!
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για το καλοκαίρι και έως τις αρχές Αυγούστου είχαμε αύξηση επιβατών στις εσωτερικές γραμμές κατά 1,5%, αύξηση ιχ κατά 6%, μείωση δρομολογίων κατά 3,6% μείωση φορτηγών κ
Σε μία χρονιά που η τιμή των καυσίμων είναι μειωμένη έως και 30% σε σύγκριση με πέρσι τα οικονομικά στελέχη των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων πρέπει να βάλουν στον υπολογιστή όλα τα δεδομένα και να παρακαλάνε να μην καεί ο… server!
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για το καλοκαίρι και έως τις αρχές Αυγούστου είχαμε αύξηση επιβατών στις εσωτερικές γραμμές κατά 1,5%, αύξηση ιχ κατά 6%, μείωση δρομολογίων κατά 3,6% μείωση φορτηγών κατά 27,7%.
Παράλληλα στην Αδριατική η κίνηση είναι μειωμένη σύμφωνα με τα στοιχεία των Λιμεναρχείων Πάτρας και Ηγουμενίτσας δείχνουν για τον Ιούνιο, μείωσης πτώση της επιβατικής κατά 5% στους επιβάτες και κατά 16% στη μεταφορά οχημάτων και φορτηγών σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα έσοδα από τη δραστηριότητα της ΑΝΕΚ και της Attica στις εσωτερικές γραμμές είναι, βάσει των οικονομικών αποτελεσμάτων εξαμήνου, μεγαλύτερα από εκείνα της Αδριατικής καταρρίπτοντας μία παράδοση ετών.
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις παρουσίασαν ζημιές που άγγιξαν τα 52 εκ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2009 και περιμένουν το τρίτο τρίμηνο να πάρουν ανάσες.
Λιγότερα δρομολόγια, περισσότεροι επιβάτες
«Η μείωση των δρομολογίων δεν αποτελεί έκπληξη, (565 λιγότερα δρομολόγια, μείωση κατά 3,6% με 70.789 περισσότεροι επιβάτες και αύξηση 1,5%) και αναμένεται να συνεχιστεί κατά τα επόμενα χρόνια μέχρι να αλλάξει κάτι στο στρεβλό μας σύστημα εξυπηρέτησης της νησιωτικής Ελλάδας. Ευχάριστη έκπληξη απετέλεσε η αύξηση των επιβατών παρά τα λιγότερα δρομολόγια και τα κατά πολύ μειωμένα, σε αριθμό, πλοία» επεσήμανε ο καθηγητής Άλκης Κορρές, πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων Ελλάδος:
«Τα λιγότερα δρομολόγια, βέβαια, σε συνδυασμό με σταθερές – τουλάχιστο στις Κυκλάδες – τιμές εισιτηρίων και αύξηση επιβατών και αυτοκινήτων, δείχνουν ότι πάμε προς ακόμα λιγότερα δρομολόγια στο μέλλον»
Η Αδριατική
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις «ματώνουν» οικονομικά πλέον στην Αδριατική. Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα στις γραμμές της Αδριατικής είναι μειωμένα: - κατά 21% για τις Μινωϊκές, στα 50,8 εκατ. ευρώ από 64,37 εκατ. ευρώ πέρυσι,
- κατά 18,7% για την Attica στα 61,7 εκατ. ευρώ από 75,9 εκατ. ευρώ και
- για την ΑΝΕΚ κατά 15,7% στα 51,2 εκατ. ευρώ από 60,8 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι για πρώτη φορά, τα τελευταία χρόνια, η Attica και η ΑΝΕΚ έχουν μικρότερα έσοδα από την Αδριατική σε σύγκριση με τα έσοδα από τις γραμμές του εσωτερικού.
Η είσοδος των δύο νεότευκτων πλοίων των Μινωικών θα επιτείνει τον ανταγωνισμό στην ήδη φορτωμένη με πλοία γραμμή της Ανκόνα, όπου σήμερα είναι δρομολογημένα 7 πλοία. Τρία της Attica, και από δύο ΑΝΕΚ και Μινωικών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr