ΟΛΠ: Ενέκρινε η Κομισιόν τη δημόσια χρηματοδότηση έργων υποδομής

ΟΛΠ: Ενέκρινε η Κομισιόν τη δημόσια χρηματοδότηση έργων υποδομής

Τη δημόσια χρηματοδότηση για έργα υποδομής στο λιμάνι του Πειραιά. ενέκρινε, εν μέρει, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση  η Κομισιόν ενέκρινε τη δημόσια χρηματοδότηση για την κατασκευή γέφυρας πεζών και κατασκευής μόλων στο σταθμό επιβατών του λιμανιού του Πειραιά, έργο κόστους 5,1 εκατομμύρια ευρώ.

Όσον αφορά την κατασκευή της γέφυρας, η

ΟΛΠ: Ενέκρινε η  Κομισιόν τη δημόσια χρηματοδότηση έργων υποδομής

Τη δημόσια χρηματοδότηση για έργα υποδομής στο λιμάνι του Πειραιά. ενέκρινε, εν μέρει, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση  η Κομισιόν ενέκρινε τη δημόσια χρηματοδότηση για την κατασκευή γέφυρας πεζών και κατασκευής μόλων στο σταθμό επιβατών του λιμανιού του Πειραιά, έργο κόστους 5,1 εκατομμύρια ευρώ.

Όσον αφορά την κατασκευή της γέφυρας, η Επιτροπή θεωρεί ότι η «δημόσια χρηματοδότηση δεν εμπλέκει κρατικές ενισχύσεις, δεδομένου ότι αποτελεί γενικού χαρακτήρα υποδομή, ανοικτή σε όλους τους χρήστες και δεν αποτελεί αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς»

Η Επιτροπή έκρινε επίσης ότι  δεν συνιστά κρατική ενίσχυση ούτε η χρηματοδότηση της κατασκευής μόλων στο σταθμό επιβατών του λιμανιού. Όπως επισημαίνει,  «το έργο αυτό αφορά δημόσια επένδυση σε λιμενικές εγκαταστάσεις, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν το αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης, πλην όμως συμβατής με την κοινή αγορά».

Το σκεπτικό της Επιτροπής είναι  ότι «η επένδυση στις εν λόγω λιμενικές εγκαταστάσεις ευθυγραμμίζεται με τους στόχους της ευρωπαϊκής πολιτικής για τις μεταφορές. Αποβλέπει, δηλαδή, στη σύνδεση περιφερειακών περιοχών (των ελληνικών νησιών με την ηπειρωτική χώρα) και σύνδεση με το σιδηροδρομικό σύστημα του αστικού συγκροτήματος Πειραιώς – Αθηνών».

Αμφιβολίες για τον εξοπλισμό

Όμως αμφιβολίες εκφράζει  η Επιτροπή για  τη δημόσια χρηματοδότηση κατασκευής μόλου και την αγορά διαφόρων τύπων εξοπλισμού στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά, συνολικού κόστους 52,8 εκατ. ευρώ. Μέρος των συγκεκριμένων υποδομών και του εξοπλισμού τίθεται στη διάθεση του ΟΛΠ, ενώ το υπόλοιπο πρόκειται να αποτελέσει αντικείμενο εκμετάλλευσης βάσει συμφωνίας παραχώρησης, από ιδιωτική επιχείρηση, που επελέγη μέσω πανευρωπαϊκής ανοικτής πρόσκλησης υποβολής προσφορών.

Για τον λόγο αυτό  η Επιτροπή θεωρεί ότι η συγκεκριμένη  χρηματοδότηση συνιστά κρατική ενίσχυση υπέρ του ΟΛΠ, αφού  απαλλάσσει τις λιμενικές αρχές από επενδυτικό κόστος σε εμπορικά εκμεταλλεύσιμες υποδομές, κόστος το οποίο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα υφίσταντο.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης