
Απειλούν με απεργίες στα πλοία το κατακαλόκαιρο
Με απεργιακές κινητοποιήσεις απειλούν οι ναυτεργάτες στην ακτοπλοϊα εν μέσω καλοκαιριού εάν δεν υπογραφή άμεσα η νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, βάζοντας σε κίνδυνο τις διακοπές εκατομμυρίων τουριστών.
Όπως επεσήμανε ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδία, Ιωάννης Χαλάς, «αν η σύμβαση δεν κλείσει άμεσα τότε θα συγκληθεί η εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ, προκειμένου να αποφασίσει απεργιακές κινητοποιήσεις».
Η οικονομι

Με απεργιακές κινητοποιήσεις απειλούν οι ναυτεργάτες στην ακτοπλοϊα εν μέσω καλοκαιριού εάν δεν υπογραφή άμεσα η νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, βάζοντας σε κίνδυνο τις διακοπές εκατομμυρίων τουριστών.
Όπως επεσήμανε ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδία, Ιωάννης Χαλάς, «αν η σύμβαση δεν κλείσει άμεσα τότε θα συγκληθεί η εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ, προκειμένου να αποφασίσει απεργιακές κινητοποιήσεις».
Η οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις με τον διπλασιασμό της τιμής των καυσίμων μέσα στο 2009 δημιουργεί και πάλι εφιάλτες αν υπολογίσει κανείς ότι από τις αρχές του έτους έως το τέλος του Μαϊου έχει μειωθεί κατά 20% η εμπορική και επιβατική κίνηση.
Οι συνθήκες αυτές αντικατοπτρίζονται και στις διαπραγματεύσεις της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοϊας με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Στην έκτη συνάντηση των δύο πλευρών, το χάσμα παραμένει αγεφύρωτο. Η ΠΝΟ ζητάει αύξηση που κυμαίνεται στο 5% ενώ η ΕΕΑ έριξε νερό στο κρασί της και ανέβηκε από το 1% στο 4%, χωρίς όμως να βρεθεί λύση.
Δικαίωμα στην ανάπτυξη
Η ΕΕΑ έχει ξεκαθαρίσει ότι διεκδικεί το δικαίωμα σε ένα μέλλον αναπτυξιακό και βιώσιμο για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Η θέση της ξεκάθαρη:
«Βρισκόμαστε στη δυσχερή θέση να μην μπορούμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Είναι ανεπίτρεπτο να υποβαθμίζεται ένας κλάδος, οποιεσδήποτε κλάδος, πόσο μάλλον ο ακτοπλοϊκός κλάδος όταν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα διαχειρίζονται πάνω από το 10% του παγκόσμιου ακτοπλοϊκού στόλου, όταν τα ελληνικά πλοία μεταφέρουν ετησίως 15 εκ. επιβάτες και 40 τόνους φορτίων, όταν εξυπηρετείται το 20% των κατοίκων της χώρας μας και το 61% των ξενοδοχειακών κλινών στην Ελλάδα από τον ακτοπλοϊκό κλάδο, όταν με την συνεισφορά μας στο ΑΕΠ δημιουργούμε επιπλέον 120.000 θέσεις εργασίας στη χώρα μας» και προσθέτει:
«Από τον περασμένο Ιούνιο λέμε ότι το εισιτήριο πρέπει να πάψει να επιβαρύνεται κατά 35% από τις εισπρακτικές πολιτικές του κράτους!
Από τον περασμένο Ιούνιο λέμε ότι τα 175 εκ. ευρώ που προέρχονται από τις κρατικές επιβαρύνσεις στα εισιτήριά σας, στα εισιτήρια των επιβατών πρέπει να επιστραφούν σ’ αυτούς που τα πληρώνουν, ως επένδυση σε υποδομές για τα νησιά μας και την ακτοπλοΐα!»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr