Γερές ενέσεις για τους Έλληνες εργολάβους από τη Μέση Ανατολή
Γερές ενέσεις για τους Έλληνες εργολάβους από τη Μέση Ανατολή
Συμβόλαια άνω των 4 δισ. ευρώ υπέγραψαν Άκτωρ, J&P Άβαξ από τις αρχές του έτους
Στα 4 δισ. ευρώ, εκτοξεύει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων ο όμιλος Ελλάκτωρ μετά την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του μετρό της Ντόχας στο Κατάρ, επιβεβαιώνοντας ότι η Μέση Ανατολή αποτελεί την δύναμη πυρός των Ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών από την αρχή του χρόνου. Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο συμβόλαιο στο Αραβικό Εμιράτο μετά την συμφωνία που σύναψε πριν τέσσερις μήνες η J&P Άβαξ, αναλαμβάνοντας την κατασκευή τμήματος του αυτοκινητοδρόμου «New Orbital Highway» της Ντόχα, συνολικού προϋπολογισμού 700 εκ. ευρώ αλλά και έργο αξίας 120 εκατ. ευρώ για την επέκταση του διεθνούς αεροδρομίου Queen Alia, στο Αμάν της Ιορδανίας σε συνεργασία με την J&P Overseas.
Η νέα σύμβαση στο Κατάρ που ανακοίνωσε χθες η θυγατρική του ομίλου Άκτωρ, επισφραγίζει την μεγάλη επιστροφή στην Μέση Ανατολή της ελληνικής κατασκευαστικής καθώς αντίστοιχου μεγέθους έργο είχε να υπογράψει χρόνια. Το άλλο μεγάλο συμβόλαιο για το “Blue City” στο Ομάν ύψους 2 δισ. Ευρώ που είχε αναλάβει προ εξαετίας με την Τουρκική ΕΝΚΑ δεν υλοποιήθηκε ποτέ και έχει καταγραφεί σε μία από τις πιο αρνητικές εμπειρίες στην περιοχή του μεγάλου κατασκευαστικού ομίλου. Από τη νέα συμφωνία στο Κατάρ συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ, το μερίδιο της Ελλάκτωρ υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ καθώς συμμετέχει στην νικηφόρα κοινοπραξία που θα κατασκευάσει την Golden Line όπως ονομάζεται η νέα γραμμή του μετρό της Ντόχας με τους 13 σταθμούς, με 32%. Με το νέο συμβόλαιο τα έργα από τις διεθνείς δραστηριότητες των κατασκευών μαζί με εκείνα που είναι προς υπογραφή ανεβάζουν το ποσοστό των έργων εξωτερικού περίπου στο 50%. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι σήμερα οι χώρες της Μέσης Ανατολής είναι μονόδρομος για τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου καθώς η περιοχή βρίσκεται σε ένα διαρκή κατασκευαστικό οργασμό προκηρύσσοντας πολύ μεγάλα έργα υποδομών που οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες θα ήταν αδύνατο με τις παρούσες συνθήκες να δουν στην ελληνική αγορά ή στις κοντινές αγορές της Βαλκανικής και της Κεντρικής Ευρώπης. Στις χώρες αυτές υπάρχει σοβαρό εργολαβικό αντικείμενο όπως π.χ στην Αλβανία όπου κατασκευάζει σημαντικά έργα ο Άκτωρας και πρόσφατα σε συνεργασία με την Vinci και τη Strabag ανέλαβε τον αυτοκινητόδρομο Cormanic – Brasov στη Ρουμανία, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ. Ταυτόχρονα όμως ενέχουν και υψηλό ρίσκο, με χαρακτηριστική περίπτωση την Πολωνία όπου η προ ετών διείσδυση της J&P Άβαξ υπήρξε περιπετειώδης με αποτέλεσμα να θεωρείται ζημιογόνος η παρουσία της.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Η νέα σύμβαση στο Κατάρ που ανακοίνωσε χθες η θυγατρική του ομίλου Άκτωρ, επισφραγίζει την μεγάλη επιστροφή στην Μέση Ανατολή της ελληνικής κατασκευαστικής καθώς αντίστοιχου μεγέθους έργο είχε να υπογράψει χρόνια. Το άλλο μεγάλο συμβόλαιο για το “Blue City” στο Ομάν ύψους 2 δισ. Ευρώ που είχε αναλάβει προ εξαετίας με την Τουρκική ΕΝΚΑ δεν υλοποιήθηκε ποτέ και έχει καταγραφεί σε μία από τις πιο αρνητικές εμπειρίες στην περιοχή του μεγάλου κατασκευαστικού ομίλου. Από τη νέα συμφωνία στο Κατάρ συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ, το μερίδιο της Ελλάκτωρ υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ καθώς συμμετέχει στην νικηφόρα κοινοπραξία που θα κατασκευάσει την Golden Line όπως ονομάζεται η νέα γραμμή του μετρό της Ντόχας με τους 13 σταθμούς, με 32%. Με το νέο συμβόλαιο τα έργα από τις διεθνείς δραστηριότητες των κατασκευών μαζί με εκείνα που είναι προς υπογραφή ανεβάζουν το ποσοστό των έργων εξωτερικού περίπου στο 50%. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι σήμερα οι χώρες της Μέσης Ανατολής είναι μονόδρομος για τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου καθώς η περιοχή βρίσκεται σε ένα διαρκή κατασκευαστικό οργασμό προκηρύσσοντας πολύ μεγάλα έργα υποδομών που οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες θα ήταν αδύνατο με τις παρούσες συνθήκες να δουν στην ελληνική αγορά ή στις κοντινές αγορές της Βαλκανικής και της Κεντρικής Ευρώπης. Στις χώρες αυτές υπάρχει σοβαρό εργολαβικό αντικείμενο όπως π.χ στην Αλβανία όπου κατασκευάζει σημαντικά έργα ο Άκτωρας και πρόσφατα σε συνεργασία με την Vinci και τη Strabag ανέλαβε τον αυτοκινητόδρομο Cormanic – Brasov στη Ρουμανία, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ. Ταυτόχρονα όμως ενέχουν και υψηλό ρίσκο, με χαρακτηριστική περίπτωση την Πολωνία όπου η προ ετών διείσδυση της J&P Άβαξ υπήρξε περιπετειώδης με αποτέλεσμα να θεωρείται ζημιογόνος η παρουσία της.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα