Φεύγουν οι …ακριβότεροι στις βενζίνες

Φεύγουν οι …ακριβότεροι στις βενζίνες

Για τον μέσο πολίτη, ένα deal της τάξης των 400 εκατ. ευρώ, με το οποίο ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων, στον οποίο συμμετέχει και ο όμιλος Λάτση, αποκτά το δίκτυο πρατηρίων, τους αποθηκευτικούς χώρους και τα αρκετά ακίνητα της πολυεθνικής BP στην Ελλάδα, προφανώς δεν λέει και πολλά πράγματα. 

Όπως δεν θα λέει και η απόκτηση του αντίστοιχου δικτύου της Shell από την Avin του ομίλου Βαρδινογιάννη ή από κάποιον εκ των

Φεύγουν οι …ακριβότεροι στις βενζίνες

Για τον μέσο πολίτη, ένα deal της τάξης των 400 εκατ. ευρώ, με το οποίο ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων, στον οποίο συμμετέχει και ο όμιλος Λάτση, αποκτά το δίκτυο πρατηρίων, τους αποθηκευτικούς χώρους και τα αρκετά ακίνητα της πολυεθνικής BP στην Ελλάδα, προφανώς δεν λέει και πολλά πράγματα. 

Όπως δεν θα λέει και η απόκτηση του αντίστοιχου δικτύου της Shell από την Avin του ομίλου Βαρδινογιάννη ή από κάποιον εκ των ενδιαφερόμενων ξένων ομίλων, σε μία διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας η προθεσμία υποβολής προσφορών έληξε την Παρασκευή αλλά και που σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες μπορεί σιωπηρά να παραταθεί για το πρώτο 10ήμερο του Ιουλίου. 

Ωστόσο, μπορεί ως καταναλωτές τελικά να βγούμε κερδισμένοι από την αποχώρηση των δύο πολυεθνικών από την χώρα μας! Πολύ απλά γιατί οι Βρετανοί της BP και οι Ολλανδοί της Shell πουλούσαν ακριβότερα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών τα καύσιμά τους! 

Το γνωρίζουμε αυτό ως οδηγοί, αλλά και μια γρήγορη ματιά στις πλέον πρόσφατες δηλώσεις τιμών στο Παρατηρητήριο καυσίμων από τους ίδιους τους πρατηριούχους επαληθεύει…του λόγου το αληθές! 

Στην Αθήνα, τα τρία ακριβότερα πρατήρια στην απλή αμόλυβδη 95 είναι της BP και πουλούσαν μέχρι και την Κυριακή το βράδυ προς 1,128 ευρώ στα Βριλήσσια, προς 1,120 στο Γαλάτσι και προς 1,137 στο κέντρο της Αθήνας. Τα δε πρατήρια της Shell δεν δηλώνουν τιμές για απλή 95άρα αμόλυβδη, αλλά για ενισχυμένη, όντας πάντως με 1,18-1,19 ευρώ ανά λίτρο τα ακριβότερα της κατηγορίας. 

Ανάλογη είναι η Θεσσαλονίκη, όπου το ακριβότερο πρατήριο είναι και πάλι της BP, το οποίο μέχρι χτες πουλούσε στα 1,099 ευρώ ανά λίτρο, ενώ και πάλι τα πρατήρια της Shell δηλώνουν την πιο ακριβή ενισχυμένη 95άρα αμόλυβδη, με χρεώσεις που προσεγγίζουν τα 1,13 ευρώ ανά λίτρο.  

Κλείσιμο

Η τακτική αυτή των δύο πολυεθνικών στην διάρκεια της κρίσης τους έχει κοστίσει σε μερίδια αγοράς και σε απώλειες πρατηρίων. Η BP το 2007 είχε συνολικά το 14,9 της αγοράς ενώ πέρσι έπεσε στο 13,7% της αγοράς, η δε Shell είχε 13,6% και 13,1% αντιστοίχως. 

Στο δε πρώτο τρίμηνο της χρονιάς τα πράγματα πήγαν ακόμη χειρότερα με την BP να πέφτει από το 16,9% πέρσι μόλις στο 14,3% και την Shell ανάλογα να έχει απώλειες από το 16,8% στο 16,3% αντιστοίχως, προκειμένου για τα μερίδια αγοράς στις βενζίνες. 

Αν σε όλα αυτά προσθέσει κανείς ότι η μεν BP σε έναν χρόνο έπεσε από τα 31 εκατ. ευρώ σε κέρδη μόλις 6 εκατομμυρίων, η δε Shell από τα κέρδη των 21 εκατ. ευρώ γύρισε σε ζημιές 14 εκατ. ευρώ, γίνεται αντιληπτό γιατί οι δύο πολυεθνικές δεν θεωρούν ότι έχουν λόγους να μείνουν κι άλλο στην έτσι κι αλλιώς πολύ μικρή για αυτούς ελληνική αγορά. 

Για να δούμε, λοιπόν, το ότι τα 1.200 πρατήρια της BP περνούν στην ΕΚΟ των Ελληνικών Πετρελαίων (δείτε εδώ http://www.protothema.gr/content.php?id=36943 την σχετική ανακοίνωση της Παρασκευής) και το ότι, πιθανότατα, κάποια από αυτά στην πορεία θα περάσουν και σε άλλα σήματα -αφού οι μικρότερες ελληνικές εταιρείες (όπως η Ελινόιλ, η Aegean κ.α.) κερδίζουν έδαφος – μήπως φέρει κάποια …ανάσα για τον Ελληνα καταναλωτή καυσίμων…

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης