ΟΛΠ: Υπεγράφη το νέο δάνειο 55 εκ. ευρώ από την ΕΤΕπ
Σε τροχιά ενίσχυσης της δυναμικότητας του λιμένα Πειραιά για την αντιμετώπιση της αύξησης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και στη διασυνοριακή μεταφόρτωση βρίσκεται η ΟΛΠ ΑΕ μετά την σημερινή υπογραφή της νέας δανειακής σύμβασης ύψους 55 εκατ. ευρώ μεταξύ του Οργανισμού και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
Το δάνειο θα χρησιμοποιηθεί για την αναβάθμιση και επέκταση της προβλήτας Ι του λιμανιού στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο Νέο Ικόνιο..
Οι χρηματο
Σε τροχιά ενίσχυσης της δυναμικότητας του λιμένα Πειραιά για την αντιμετώπιση της αύξησης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και στη διασυνοριακή μεταφόρτωση βρίσκεται η ΟΛΠ ΑΕ μετά την σημερινή υπογραφή της νέας δανειακής σύμβασης ύψους 55 εκατ. ευρώ μεταξύ του Οργανισμού και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
Το δάνειο θα χρησιμοποιηθεί για την αναβάθμιση και επέκταση της προβλήτας Ι του λιμανιού στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο Νέο Ικόνιο..
Οι χρηματοδοτούμενες επενδύσεις θα επιτρέψουν την ενίσχυση της δυναμικότητας του λιμένα για την αντιμετώπιση της αύξησης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και στη διασυνοριακή μεταφόρτωση.
Η σύμβαση υπεγράφη από τον Αντιπρόεδρο της ΕΤΕπ Πλούταρχο Σακελλάρη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΠ ΑΕ, Νίκο Αναστασόπουλο κατά τη διάρκεια τελετής που πραγματοποιήθηκε παρουσία του ΥΕΝΑΝΠ, Αναστάση Παπαληγούρα, του γγ Λιμένων και λιμενικής Πολιτικής Γιώργου Βλάχου και του προέδρου της οΛΠ ΑΕ Διονύση Μπεχράκη.
«Η Διοίκηση του ΟΛΠ, διαβλέποντας την εν λόγω δυναμική του εμπορίου στην περιοχή, έλαβε έγκαιρα απόφαση για περαιτέρω αύξηση της δυναμικότητας του ΣΕΜΠΟ, με την επέκταση του Προβλήτα Ι και μάλιστα με τεχνικά χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στον ΟΛΠ να εξυπηρετήσει ακόμη και τα μεγαλύτερα πλοία που έχουν μέχρι σήμερα παραγγελθεί. Ειδικότερα, ο υπό επέκταση προβλήτας Ι θα διαθέτει Γ/Γ Super Post Panamax και βυθίσματα κατά πολύ μεγαλύτερα από τα αναγκαία των 14μ περίπου για την εξυπηρέτηση πλοίων άνω των 10000TEU» επεσήμανε ο Νϊκος Αναστασόπουλος.
Από την πλευρά του, ο Πλούταρχος Σακελλάρης επεσήμανε: «Στηρίζοντας την ανάπτυξη των θαλασσίων μεταφορών στην Ελλάδα η ΕΤΕπ σύνηψε το 2005 μία σύμβαση-πλαίσιο ύψους 3 δισ. ευρώ με την Ελληνική Δημοκρατία για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών στο σύνολο της χώρας.
Με το νέο αυτό δάνειο οι πρόσφατες χρηματοδοτήσεις της ΕΤΕπ για το λιμάνι του Πειραιά ανέρχονται συνολικά στα 90 εκ.ευρώ. Η ΕΤΕπ είχε χορηγήσει ένα πρώτο δάνειο ύψους 35 εκ.ευρώ για το έργο αυτό το 2005.
Ο ΥΕΝΑΝΠ Αναστάσης Παπαληγούρας τόνισε:»Σκοπός μα είναι η δημιουργία μείζονος διαμετακομιστικού κέντρου στον Πειραιά. Προχωράμε σε μαί ολοκληρωμένη αναβάθμιση που θα υπερβεί τα 160 εκ.ευρώ»
Τα έργα στην προβλήτα Ι
Σε παγκόσμιο επίπεδο οι οικονομίες κλίμακας που προσφέρουν τα μεγαλύτερα πλοία οδήγησαν σε ραγδαία αύξηση παραγγελιών και παραδόσεων πλοίων Ε/Κ άνω των 10000 TEU. Ειδικότερα, ενώ το 2008 δραστηριοποιούνται μόλις 9 πλοία αυτής της χωρητικότητας, οι παραδόσεις για ανάλογου μεγέθους πλοίων μέχρι το 2012 αγγίζουν τα 160 πλοία. Τα πλοία εκτιμάται από διάφορους μελετητές ότι προσφέρουν οικονομία στο μέσο κόστος ανά TEU ως και 99$ και συνεπώς παρέχουν αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα για τις ναυτιλιακές εταιρείες, ειδικά όταν το μέγεθος του εμπορίου εξασφαλίζει επαρκή πληρότητα της χωρητικότητάς τους. Τα πλοία αυτά, δραστηριοποιούνται ως mainliners (κύριας διαδρομής) στη γραμμή ΝΑ Ασίας – Ευρώπης μέσω Μεσογείου, που παρουσιάζει επαρκή όγκο και αύξηση φορτίων.
Ταυτόχρονα, η αύξηση του μέσου μεγέθους των πλοίων mainliners οδηγεί συνήθως και στην αύξηση του μέσου μεγέθους πλοίων feeders. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται τόσο από τα ιστορικά στοιχεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και από τις παραγγελίες πλοίων όπου τα πλοία μέχρι 1000 TEU παρουσιάζουν στάσιμη ή/και αρνητική πορεία.
Οι εργασίες λιμενικών έργων του Προβλήτα Ι προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και εντός του χρονοδιαγράμματος
Εντός του 2008, υπεγράφησαν οι συμβάσεις προμήθειας μηχανολογικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας που αφορούν σε
4 γερανογέφυρες Super Post Panamax,
3 γερανογέφυρες Panamax
8 Rail Mounted Gantries για στοιβασία εμπορευματοκιβωτίων
Σύγχρονο αναβαθμισμένο μηχανογραφικό σύστημα ( PMIS )
Η συνολική Επένδυση ανέρχεται σε 160εκ. Ευρώ και χρηματοδοτείται με ίδια κεφάλαια και δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με τους ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους του πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ ΥΕΝΑΝΠ και ΕΤΕπ.
Ο προβλήτας Ι ο οποίος θα παραμείνει υπό τη λειτουργία του ΟΛΠ διαθέτει καίρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Ø Τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό με δυνατότητα πλήρους αυτοματοποίησης στο μέλλον.
Ø Βυθίσματα 18μέτρων για την εξυπηρέτηση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων νέας γενιάς που κανένα άλλο λιμάνι στη Μεσόγειο δεν διαθέτει.
Ø Δυναμικότητα περίπου 1.000.000 TEU που επαρκεί για την εξυπηρέτηση του συνόλου των εισαγωγών και εξαγωγών και την δυνατότητα προσέλκυσης φορτίου μεταφόρτωσης περίπου 500.000 TEU
Εξειδικευμένο προσωπικό που η εμπειρία του αποτελεί εχέγγυο για την ταχεία λειτουργικότητα του νέου τερματικούΔείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr