Οι Έλληνες σάρωσαν τα ακριβά αυτοκίνητα!

Οι Έλληνες σάρωσαν τα ακριβά αυτοκίνητα!

Ελαφρά άνοδο των πωλήσεων των ΙΧ –πολυτελών κυρίως- δείχνουν τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας το Μάιο  φέτος, σε σχέση με τον περσινό Μάιο. Ο αντίκτυπος της εξέλιξη αυτής δεν ήταν όμως σημαντικός καθώς η αγορά του αυτοκινήτου στο πρώτο πεντάμηνο του 2009 «βουλιάζει» κατά 32,9% σε σχέση με πέρυσι (έναντι 39,9% στο α΄ τετράμηνο).

Η οριακή ανάκαμψη το φετινό Μάιο αποδίδεται εν μέρει στις μειώσεις των τελών

Οι Έλληνες σάρωσαν τα ακριβά αυτοκίνητα!

Ελαφρά άνοδο των πωλήσεων των ΙΧ –πολυτελών κυρίως- δείχνουν τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας το Μάιο  φέτος, σε σχέση με τον περσινό Μάιο. Ο αντίκτυπος της εξέλιξη αυτής δεν ήταν όμως σημαντικός καθώς η αγορά του αυτοκινήτου στο πρώτο πεντάμηνο του 2009 «βουλιάζει» κατά 32,9% σε σχέση με πέρυσι (έναντι 39,9% στο α΄ τετράμηνο).

Η οριακή ανάκαμψη το φετινό Μάιο αποδίδεται εν μέρει στις μειώσεις των τελών ταξινόμησης αλλά και στο γεγονός ότι ο περσινός Μάιος ήταν «κακός μήνας», αφού οι πωλήσεις ήταν ήδη σημαντικά μειωμένες σε σχέση με τον Μάιο του 2007.

Συγκεκριμένα, το Μάιο φέτος ταξινομήθηκαν 28.190 ΙΧ, έναντι 27.221 το Μάιο πέρυσι και 32.564 το Μάιο του 2007. Παρόλα αυτά, στην Αττική όπου πωλούνται τα μισά ΙΧ, πουλήθηκαν και το Μάιο λιγότερα (14.048) έναντι του Μαΐου πέρυσι (14.141) και τον αντίστοιχο μήνα του 2007 (17.798).

Ωφελημένες βγήκαν κυρίως οι εταιρίες εισαγωγής πολυτελών αυτοκινήτων. Η Mercedes πούλησε μόνο το Μάιο 1269 καινούργια οχήματα, έναντι 2530 οχημάτων που είχε πουλήσει συνολικά στους προηγούμενους 4 μήνες, η BMW πούλησε σε ένα μήνα 1.187 οχήματα έναντι 2057 στο προηγούμενο τετράμηνο η Chevrolet (General Motors) 12 έναντι 18, η Ferrari 4 έναντι μόλις 8 και η Maserati 2 το Μάιο, έναντι 3 στο τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου των εισαγωγέων αυτοκινήτων, το ενδιαφέρον των καταναλωτών συνεχίζει να επικεντρώνεται στις κατηγορίες κυβισμού ως τα 1.600 cc, οι οποίες άλλωστε αποτελούν το 71% της αγοράς.

Αυτό σημαίνει ότι παρά τις μειώσεις τιμών στις κατηγορίες αυτές, οι καταναλωτές δεν μπόρεσαν «να ανέβουν κατηγορία». Τη μεγαλύτερη πάντως αύξηση στα μερίδια αγοράς παρουσίασαν οι κατηγορίες 1.600 και 1.800 cc.

Κλείσιμο

Όπως είχε υποστηριχτεί από τους εκπροσώπους των Εισαγωγέων, τα δημοσιονομικά έσοδα από την αγορά αυτοκινήτου δεν μειώθηκαν. Ειδικότερα, ενώ δίχως τη λήψη μέτρων τα δημοσιονομικά έσοδα από το τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ τον περασμένο Μάιο δεν θα υπερέβαιναν τα 85 εκατομμύρια ευρώ, η μείωση του τέλους ταξινόμησης εκτιμάται ότι έφερε αποτέλεσμα να προκύψουν έσοδα ύψους περίπου 120 εκατομμυρίων ευρώ (άνοδος 35% ως 40%).

Από στοιχεία των εταιρειών της αγοράς αυτοκινήτου προκύπτει ότι οι πωλήσεις του περασμένου μηνός Μαΐου υπήρξαν ελαφρώς υψηλότερες (+5%) σε σχέση με τον ίδιο μήνα του προηγουμένου έτους. Ειδικότερα, προκύπτουν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

Η προσωρινή μείωση του Τέλους Ταξινόμησης (ΤΤ) ανέτρεψε τη συνεχώς φθίνουσα πορεία της αγοράς αυτοκινήτου ως τον περασμένο Απρίλιο και συνεπώς ανέστειλε, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, τη συρρίκνωση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης στον κλάδο της επίσημης διανομής αυτοκινήτου, όπου δραστηριοποιούνται περισσότερες από 3.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται πάνω από 25.000 εργαζόμενοι.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης