Chrysler – GM: Η μεγάλη μέρα του Ντιτρόιτ (upd)
Η μεγάλη ημέρα για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι η 1η Ιουνίου, μεταφορικά και κυριολεκτικά. Το δικαστήριο, αρμόδιο για θέματα πτωχεύσεων αποφάσισε για την τύχη της τρίτης μεγαλύτερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, την Chrysler, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Ρόμπερτ Ναρντέλι να δηλώνει πως η εξέλιξη δεν είναι η καλύτερη δυνατή για τους εργαζόμενους, τους συνεργαζόμενους προμηθευτές και τους πιστωτές της Chrys
Η μεγάλη ημέρα για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι η 1η Ιουνίου, μεταφορικά και κυριολεκτικά. Το δικαστήριο, αρμόδιο για θέματα πτωχεύσεων αποφάσισε για την τύχη της τρίτης μεγαλύτερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, την Chrysler, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Ρόμπερτ Ναρντέλι να δηλώνει πως η εξέλιξη δεν είναι η καλύτερη δυνατή για τους εργαζόμενους, τους συνεργαζόμενους προμηθευτές και τους πιστωτές της Chrysler αλλά «είναι η μόνη εφικτή λύση που εγγυάται τη συνέχιση της λειτουργία της εταιρίας».
Η επόμενη ημέρα για την New Chrysler λοιπόν θα τη βρει να ανήκει στην ιταλική … Fiat, τα σωματεία εργαζομένων και τις κυβερνήσεις του Καναδά και των ΗΠΑ.
Για την ακρίβεια οι δύο κυβερνήσεις θα λάβουν μετοχές της νέας εταιρίας σε αντάλλαγμα του δανείου, ύψους άνω των 2 δις δολαρίων, που θα παράσχουν για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της εταιρίας στο διάστημα έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία μετάβασης του μάνατζμεντ στους Ιταλούς. Ένα διάστημα που δεν πρόκειται να ξεπεράσει επ΄ουδενί τις 30 ημέρες, όπως ήδη έχει ανακοινώσει ο δικαστής Γκονζάλες που χειρίζεται το φάκελο της εταιρίας με την αίτηση υπαγωγής της στο περίφημο άρθρο 11.
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση Ομπάμα ετοιμάζεται να γίνει μεγαλομέτοχος της General Motors. Της εταιρίας που επισήμως από αύριο θα ονομάζεται – όπως λένε χαριτολογώντας οι Αμερικανοί αναλυτές – “Government Motors”! Η εταιρία πέτυχε μεν μια πρώτη συμφωνία με μερίδα των πιστωτών της και με το σωματείο των εργαζομένων στον κλάδο αυτοκινήτων (UAW), πλην όμως δεν θα αποφύγει την υπαγωγή της στο άρθρο 11. Εφόσον συμβεί αυτό τότε το αμερικανικό Δημόσιο θα αποκτήσει τον έλεγχο το 72,5% των μετοχών του ομίλου της GM.
Μιας GM που σε κάθε περίπτωση ΔΕΝ θα έχει πλέον το «βαρίδι» της Opel. Με την ευρωπαϊκή θυγατρική του κολοσσού του Ντιτρόιτ να περνάει πλέον στον έλεγχο μιας – ομολογουμένως εντυπωσιακής – κοινοπραξίας. Όπου κύριος «μέτοχος» είναι η καναδική εταιρία ανταλλακτικών και εξαρτημάτων αυτοκινήτων Magna που θα κρατήσει ποσοστό 20% της GM Europe, δηλαδή της εταιρίας που διαχειρίζεται τα brand names Opel και Vauxhall.
Όπου μέτοχοι θα είναι ακόμα και η γερμανική κυβέρνηση, η μεγάλη ρωσική τράπεζα Sberbank με ποσοστό 35% (το οποίο όμως σταδιακά και όσο θα αποπληρώνονται τα δάνεια που θα παράσχει στο νέο σχήμα το ποσοστό της θα μειώνεται – για την ακρίβεια θα περνάει στον έλεγχο της Magna), τα σωματεία εργαζομένων της Opel κατά 10% και τα ταμεία δύο γερμανικών ομόσπονδων κρατιδίων στο έδαφος των οποίων η εταιρία διατηρεί τις κυριότερες εγκαταστάσεις της. Το εναπομείναν ποσοστό θα κρατήσει μεν η μητρική GM με πρόβλεψη όμως για περαιτέρω εκχώρηση μεριδίων σε τρίτους ενδιαφερόμενους!
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα χαιρέτισε τη συμφωνία ως «θετικό βήμα για την βιομηχανία αυτοκινήτων». Με τις κακές γλώσσες πάντως να λένε πως εκείνο που τον χαροποίησε ιδιαίτερα είναι το ότι δεν χρειάστηκε καμία οικονομική δέσμευση από την αμερικανική κυβέρνηση για να διασωθεί η Opel...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr