Αυτεπάγγελτη έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην αγορά ζύθου

Αυτεπάγγελτη έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην αγορά ζύθου

Διερεύνηση για μια αγορά που ενώ είχε πέντε εταιρείες το 2000, σήμερα αριθμεί πάνω από 100 διαφορετικές ετικέτες

Αυτεπάγγελτη έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην αγορά ζύθου
Από τη μια μεριά, μια πολυεθνική εταιρεία που ανακοίνωσε επενδύσεις στην Ελλάδα, συναντήθηκε ήδη δύο φορές με τον πρωθυπουργό και δεσμεύτηκε για τη συνέχιση της παρουσίας της, τη διατήρηση των θέσεων εργασίας (απασχολεί το 0,7% του συνόλου του εγχώριου εργατικού πληθυσμού) και την αύξηση των δαπανών της στη χώρα μας.

Από την άλλη, ένας ανταγωνισμός που διαρκώς οξύνεται, μια σειρά νέων επιχειρήσεων που δυναμώνουν τη θέση τους  καθώς από πέντε εταιρείες μόλις το 2000 σήμερα υπάρχουν άνω των 20 υπολογίσιμων δυνάμεων με 100 διαφορετικές ετικέτες στον κλάδο. Ένας ανταγωνισμός που θεωρεί πως ήλθε η ώρα της μεγάλης ρεβάνς απέναντι στον πρώτο παίκτη της αγοράς για περισσότερα από 30 χρόνια.

Σήμερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού με ανακοίνωση της αναφέρει πως ξεκινά η διαδικασία αυτεπάγγελτης έρευνας στην αγορά ζύθου με στόχο τη διερεύνηση της καταγγελίας της Μύθος Ζυθοποιίας Α.Ε. κατά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Α.Ε. για πιθανές παραβάσεις του άρθρου 2 ν. 703/1977, νυν 2 ν. 3959/2011, και 102 ΣΛΕΕ

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει στις 20 Φεβρουαρίου 2014 για να εξετάσει, εάν συντρέχει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά του ζύθου από την «Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε.». Από την έρευνα της υπηρεσίας φαίνεται να προκύπτουν στοιχεία, ότι η μεγάλη πολυεθνική είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε στοχευμένη πολιτική για τον αποκλεισμό και τον περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της.

Από τη μεριά της πάντως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αφού ενημερώθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σχετικά με την εισήγηση για την μακροχρόνια έρευνά της στην αγορά της μπίρας,  που ξεκίνησε το 2001 και διήρκησε περισσότερα από 12 χρόνια αρνήθηκε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς της εισήγησης αναφέροντας πως
Κλείσιμο

-          Η ελληνική αγορά μπίρας είναι άκρως ανταγωνιστική και αριθμεί πολλές εταιρίες αλλά και προϊόντα που ξεκίνησαν τη δραστηριοποίησή τους την τελευταία δεκαετία

-          Ο αριθμός των εταιριών που παράγουν και εμπορεύονται προϊόντα μπίρας αυξήθηκε από 5 το 2000 σε πάνω από 20 σήμερα

-          Οι νέες εταιρίες στην αγορά έχουν, σύμφωνα με τις δικές τους δηλώσεις, αναπτυχθεί με επιτυχία και αποκτούν αυξανόμενα μερίδια αγοράς

-          Σήμερα πάνω από 100 διαφορετικές ετικέτες μπίρας διακινούνται από 1.300  ανεξάρτητους χονδρεμπόρους και διατίθενται στους έλληνες καταναλωτές σε όλη την επικράτεια μέσα από σημεία λιανικής πώλησης που υπερβαίνουν τις 100.000.

«Όλα τα παραπάνω στοιχεία αποδεικνύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την υγιή ανάπτυξη της αγοράς»τονίζει η πολυεθνική.

Πάντως δεν λείπουν παράγοντες της αγοράς που αναφέρουν πως ένα εξοντωτικό πρόστιμο κατά της εταιρείας θα δημιουργήσει μεγάλο πλήγμα στην διεθνή εικόνα της Ελλάδος κυρίαρχα επειδή πρόκειται για μια πολύ παλιά ιστορία, σε μια εντελώς διαφορετική εγχώρια αγορά του ζύθου και φυσικά με εντελώς διαφορετική διοικητική πυραμίδα. 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης