Ο Λάτσης και ο διάδοχος του Μπαχρέιν συζητούν για επιχειρηματική συμμαχία

Ο Λάτσης και ο διάδοχος του Μπαχρέιν συζητούν για επιχειρηματική συμμαχία

Εξετάζουν το ενδεχόμενο να διεκδικήσουν μαζί το πρώην αεροδόμιο του Ελληνικού και πιθανόν να έχουν απέναντι τους την London Regional με την  Elbit - Διαβάστε όλο το παρασκήνιο για το ραντεβού των δυο ανδρών στην θαλαμηγό " Al Salamah"

Ο Λάτσης και ο διάδοχος του Μπαχρέιν συζητούν για επιχειρηματική συμμαχία
Tι κι αν είναι περίοδος δραματικής οικονομικής κρίσης; Τα lear jets προσγειώνονται το ένα πίσω από το άλλο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αποβιβάζοντας κροίσους που έρχονται στην Αθήνα -για λίγες ώρες ή ημέρες- για business δισεκατομμυρίων ευρώ. Με ένα lear jet λοιπόν έφτασε στην Αθήνα από τη Γενεύη όπου κατοικεί μόνιμα και ο πιο πλούσιος Ελληνας, ο κ. Σπύρος Λάτσης.

Ηρθε για να συναντήσει τον φίλο του πρίγκιπα και διάδοχο του θρόνου του Μπαχρέιν που περνούσε ένα τριήμερο στην Αθήνα πάνω σε μια θαλαμηγό 140 μέτρων. Ο πρίγκιπας Σαλμάν μπιν Χαμάντ αλ Χαλίφα τελευταία φορά που απασχόλησε τον διεθνή Τύπο ήταν όταν κάλεσε την αντιπολίτευση σε διάλογο, κομίζοντας «την καλύτερη πρόταση που θα μπορούσαν να ελπίζουν».



Κλείσιμο
Φωτό: WILLIAM FAITHFUL

Με ένα lear jet προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο των Σπάτων προς τα τέλη Σεπτεμβρίου και ο ένας εκ των δύο αδελφών Λίβινγκστον. Και ο Αγγλος δισεκατομμυριούχος ήρθε στην Αθήνα για τον ίδιο λόγο: για να πάρει τις αποφάσεις του για το Ελληνικό. Με ένα άλλο lear jet ήρθε πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα και ο τέταρτος πλουσιότερος άνθρωπος της Τουρκίας, ο Φερίτ Σαχένκ. Αυτός όμως δεν ήρθε για το Ελληνικό. Τον ενδιαφέρει ο «Αστέρας» Βουλιαγμένης.
Μόνον το χρεοκοπημένο ελληνικό κράτος θα μπορούσε να καταφέρει μια παρέλαση δισεκατομμυριούχων στην Αθήνα, δελεάζοντάς τους με το… ΕΣΧΑΔΑ. Οπου πίσω από το προφανώς πασοκικής προέλευσης ακρωνύμιο ΕΣΧΑΔΑ, ήτοι Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων, κρύβονται οι χρήσεις γης κ.λπ., ώστε ένας επενδυτής να γνωρίζει πώς μπορεί να εκμεταλλευτεί τις εκτάσεις στο Ελληνικό και στον «Αστέρα».
Η συζήτηση έχει ανάψει, καθώς τώρα καθορίζονται οι χρήσεις γης για τα δύο καλύτερα οικόπεδα της Αττικής. Αν δεν υπάρξει νέα αναβολή -που είναι το πιο πιθανόν-, στις 11 Νοεμβρίου θα υποβληθούν οι προσφορές για τον «Αστέρα», ενώ μέσα στον Νοέμβριο υποτίθεται ότι θα πρέπει να προχωρήσει το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το Ελληνικό.



Τριήμερο με φίλους

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρίγκιπας του Μπαχρέιν βρέθηκε για ένα τριήμερο στην Αθήνα. Εμεινε στη θαλαμηγό «Αl Salamah», που είναι αραγμένη στον Φλοίσβο και ανήκει σε έναν άλλο Αραβα κροίσο. Ο κ. Λάτσης έχει μια σειρά επιχειρήσεων στο εξωτερικό - μεταξύ αυτών και μια εταιρεία που ειδικεύεται στη διαχείριση των mega yachts. Βρίσκει πληρώματα, φροντίζει για την πληρωμή των εξόδων, προγραμματίζει τον ελλιμενισμό των σκαφών κ.ο.κ. Ο πρίγκιπας του Μπαχρέιν είναι πελάτης της συγκεκριμένης εταιρείας, αλλά ούτως ή άλλως με τον κ. Λάτση είναι φίλοι.



Φωτό: WILLIAM FAITHFUL

Το «αφεντικό» του Μπαχρέιν ήρθε στην Αθήνα με μερικούς φίλους του για τρεις ημέρες που τις πέρασε στα σαλόνια της θαλαμηγού «Αl Salamah». Μάλιστα για να ικανοποιηθούν οι γαστριμαργικές αδυναμίες του πρίγκιπα και των φίλων του προσελήφθη ειδικά γι’ αυτό ο σεφ Λευτέρης Λαζάρου, ο οποίος προετοίμασε και το δείπνο που απόλαυσαν πάνω στο σκάφος ο Σαλμάν μπιν Χαμάντ αλ Χαλίφα με τον κ. Λάτση. Τι συζήτησαν οι δύο φίλοι μεγιστάνες εκείνο το βράδυ; Στον βαθμό που μπορεί κάποιος να πιστέψει τις πληροφορίες, εκτός από τα ψάρια του Λαζάρου, το μενού περιλάμβανε επίσης real estate, ενέργεια, αλλά και άλλες business στο εξωτερικό. «Δεν είναι υπερβολή να λεχθεί ότι ο κ. Λάτσης αναζητεί συμμαχίες στον τομέα του real estate», λένε οι γνωρίζοντες τα πράγματα.

Η διεκδίκηση του Ελληνικού φαίνεται ότι είναι πιθανόν να εξελιχθεί σε μια αραβο-ισραηλινή μονομαχία. Είναι ενδεχόμενο να δούμε μια σύμπραξη της London Regional με την ισραηλινή Εlbit, έχοντας απέναντι τη Lamda του ομίλου Λάτση με «καύσιμα» κεφάλαια από το Μπαχρέιν ή το Κατάρ. Παρά τα περί του αντιθέτου φημολογούμενα, η London Regional ενδιαφέρεται για το Ελληνικό. Ο πρώην ορκωτός λογιστής Ρίτσαρντ και ο πρώην οπτικός Ιαν έχουν περιουσία 3,4 δισ. δολαρίων και το «Forbes» τούς κατατάσσει στη 14η θέση των πλουσιότερων στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην 377η στον κόσμο. Η εταιρεία των Βρετανοεβραίων αδελφών Λίβινγκστον είναι μαθημένη στα μεγάλα projects. Το 2012 πήραν άδεια για την αξιοποίηση του «Εlizabeth House Hotel» στο κεντρικό Λονδίνο, μια δουλειά 930 εκατ. δολαρίων. Από το 2007 δουλεύουν στη δημιουργία της Panama Pacifico, μιας πόλης που δημιουργούν στον Παναμά σε έκταση πρώην βάσης του αμερικανικού στρατού. Δουλεύουν το project σε τέσσερα στάδια και όταν ολοκληρωθεί το πρώτο (το 2016) θα έχουν επενδύσει στον Παναμά 405 εκατομμύρια. Οταν ολοκληρωθεί συνολικά, η επένδυση θα έχει φτάσει τα 4 δισ. δολάρια.



Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό ακριβώς το μοντέλο θέλουν να εφαρμόσουν οι αδελφοί Λίβινγκστον και στο Ελληνικό: κάποια λεφτά αρχικά στο Δημόσιο, ώστε να ξεκινήσει η επένδυση, και όσο προχωράει η δουλειά, χτίζονται και πωλούνται ακίνητα, το Δημόσιο θα εισπράττει περισσότερα χρήματα.

Οι καμπάνες του «Αστέρα»

Τη δυνατότητα να κατεδαφίσει μία ή και δύο από τις υφιστάμενες ξενοδοχειακές μονάδες του «Αστέρα» για να γίνουν κατοικίες φαίνεται ότι θα προβλέπει το σχέδιο των χρήσεων γης της περιοχής, το λεγόμενο ΕΣΧΑΔΑ. Επίσης, οι διάσημες καμπάνες του «Αστέρα» θα μπορούν να μετατραπούν σε πολυτελείς κατοικίες ώστε να πουληθούν. Με αυτόν τρόπο στον επικείμενο διαγωνισμό μπορεί να εξασφαλιστούν υψηλά τιμήματα από τους ενδιαφερομένους.
Και αυτό επειδή οι περισσότεροι επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται για τον «Αστέρα» αποβλέπουν κυρίως στην οικιστική αξιοποίηση της περιοχής και συμπληρωματικά μόνον στο ξενοδοχείο. Αυτό ισχύει και για τον κ. Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο, που αν και ξεκίνησε να κοιτάζει… χλιαρά τον διαγωνισμό του «Αστέρα», τώρα προβάλει ως φαβορί. Ο κ. Κωνσταντακόπουλος δείχνει ότι θα διεκδικήσει με αξιώσεις τον «Αστέρα» και μάλιστα έχει και κρυφούς άσους που θα βγάλει την κατάλληλη στιγμή από το μανίκι του. Ο Ελληνας εφοπλιστής και ιδιοκτήτης του «Costa Navarino» έχει συμμαχήσει για τον «Αστέρα» με έναν πανίσχυρο επενδυτικό όμιλο της Σαουδικής Αραβίας που πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια χρηματιστηριακή σκηνή.



Πολύ θερμός για τον «Αστέρα» παρουσιάζεται και ένας άλλος ισχυρός Ελληνας εφοπλιστής, ο Λου Κολλάκης. Ο Παντελής-Ελευθέριος Κολλάκης, όπως είναι το όνομά του, έχει προσλάβει Αμερικανούς συμβούλους οι οποίοι φαίνεται ότι προετοιμάζουν μεθοδικά τις επόμενες κινήσεις του για τον «Αστέρα». Από παραδοσιακή εφοπλιστική οικογένεια, ο 62χρονος σήμερα εφοπλιστής ξεκίνησε από πλοία ψυγεία και διευθύνει σήμερα με ένα από τα αδέλφια του έναν στόλο περίπου 45 πλοίων.

Ηταν για πολλά χρόνια εγκατεστημένος στο Λονδίνο. Τα γραφεία της εταιρείας του ήταν στην Βerkeley square, δίπλα στα γραφεία του αείμνηστου Δημήτρη Μανιού. Οι δύο εφοπλιστές ήταν στενοί φίλοι και άφησαν εποχή εκείνη την περίοδο στο Λονδίνο. Σήμερα ο Λου Κολλάκης ζει στη Βουλιαγμένη με τη Βρετανίδα σύζυγό του, με την οποία απέκτησαν πέντε παιδιά.
Τoν «Αστέρα» φλερτάρει και ο κ. Σαχένκ, ιδιοκτήτης του ομίλου Dogus, του οποίου η περιουσία υπολογίζεται σε 3,4 δισ. δολάρια. Ο κ. Σαχένκ ήρθε πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, ενώ τους τελευταίους μήνες έχει αγοράσει ποσοστά, αναλαμβάνοντας το management στη μαρίνα του Φλοίσβου, της Ζέας και τριών ακόμη μαρίνων.
Είτε όμως η συζήτηση αφορά τον «Αστέρα», είτε το Ελληνικό, πολλά θα εξαρτηθούν από το αν θα δοθεί τελικά άδεια λειτουργίας καζίνο σε ένα από τα δύο projects.



Φωτό: WILLIAM FAITHFUL


Τα πιάτα του Λαζάρου άνοιξαν την όρεξη

Σε μία από τις μεγαλύτερες θαλαμηγούς του κόσμου η συνάντηση του Σπύρου Λάτση με τον πρίγκιπα του Μπαχρέιν

Αραβικός αέρας φυσάει στη μαρίνα του Φλοίσβου, στην οποία από τα τέλη Σεπτεμβρίου έχει αγκυροβολήσει ένα από τα μεγαλύτερα γιοτ του κόσμου.

Το εντυπωσιακό «Al Salamah», η θαλαμηγός μήκους 140 μέτρων που κατασκευάστηκε πριν από 14 χρόνια για λογαριασμό του Σαουδάραβα πρίγκιπα Σουλτάν μπιν Αμπντούλ Αζίζ, φιλοξένησε το περασμένο Σάββατο τον γιο του βασιλιά του Μπαχρέιν πρίγκιπα Σαλμάν μπιν Χαμάντ αλ Χαλίφα και τον Ελληνα επιχειρηματία κ. Σπύρο Λάτση.

Στο μοναδικό σκάφος κλήθηκε να προσφέρει τις υπηρεσίες του και ο Λευτέρης Λαζάρου με την ομάδα του. Ο βραβευμένος με αστέρι Michelin σεφ και ιδιοκτήτης του γνωστού εστιατορίου «Βαρούλκο», πέρασε πέντε ημέρες στο «Al Salamah». Εδινε το «παρών» στις 8 το πρωί και έφευγε στις 2 το βράδυ, αλλά όσο υψηλή κι αν ήταν η αμοιβή του, φαίνεται ότι ταλαιπωρήθηκε αρκετά από τις πριγκιπικές απαιτήσεις. Ο Σαλμάν μπιν Χαμάντ αλ Χαλίφα είχε έρθει στην Αθήνα με ανδροαπαρέα που ακολουθούσε χαλαρούς ρυθμούς και έριχνε συνέχεια εκτός το χρονοδιάγραμμα γευμάτων και δείπνων, δυσκολεύοντας τον γνωστό σεφ στις δημιουργίες του.
Αν και η θηριώδης θαλαμηγός δεν ανήκει στη βασιλική οικογένεια του Μπαχρέιν, εντούτοις παραχωρήθηκε από τους ιδιοκτήτες του στον πρίγκιπα Σαλμάν μπιν Χαμάντ αλ Χαλίφα για τις συναντήσεις του αλλά και τη διαμονή του. Και γιατί άλλωστε να προτιμήσει ένα πολυτελές ξενοδοχείο της Αθήνας όταν οι ανέσεις αλλά και η ασφάλεια που προσφέρει το «Al Salamah» δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε από αυτά που θα προσέφερε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο;



Η κατασκευή του κρατήθηκε ως επτασφράγιστο μυστικό από τον Σαουδάραβα πρίγκιπα Σουλτάν μπιν Αμπντούλ Αζίζ και για τον λόγο αυτό η γερμανική εταιρεία HDW, που ανέλαβε την κατασκευή του γιοτ, ονόμασε το πρότζεκτ «Mipos» από το «Mission possible» (που σημαίνει εφικτή αποστολή), παραφράζοντας τη γνωστή τηλεοπτική σειρά που αργότερα έγινε και ταινία με τον Τομ Κρουζ «Mission Impossible». Το «Al Salamah» χτίστηκε στα γερμανικά ναυπηγεία Lurssen και όταν βγήκε για πρώτη φορά στη θάλασσα θεωρήθηκε ένα κατασκευαστικό θαύμα, παρά τα εξαιρετικά σφιχτά χρονικά περιθώρια παράδοσης και τις υψηλές προδιαγραφές της κατασκευής του. Με μήκος 139,30 μέτρων, αποτελούσε το τρίτο μεγαλύτερο σκάφος της εποχής του, ενώ σήμερα έχει πέσει στην έβδομη θέση της σχετικής κατάταξης, πίσω από το «Azzam», το «Eclipse», το «Dubai» και άλλες πλωτές πολιτείες. Το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται στα 200 εκατ. δολάρια, ενώ διαθέτει 22 καμπίνες και 97μελές πλήρωμα.



Φωτό: WILLIAM FAITHFUL

Οι ανέσεις που μπορεί να προσφέρει στους 40 φιλοξενουμένους του, όπως τζακούζι, αίθουσα κινηματογράφου, χαμάμ και εσωτερική πισίνα με γυάλινο πάτωμα, το κάνουν να ξεχωρίζει ανάμεσα στις θαλαμηγούς που κυκλοφορούν στην περιοχή των Αραβικών Εμιράτων. Κομψό και πολυτελές το εσωτερικό του, περιλαμβάνει τέσσερις πολυτελείς καμπίνες για τους ιδιοκτήτες, δέκα VIP και οκτώ επισκεπτών. Στο τέταρτο κατάστρωμα βρίσκονται οι καμπίνες των ιδιοκτητών, μαζί με ένα πολυτελές γραφείο, αλλά και ένα πλήρως εξοπλισμένο ιατρείο.
Το «Al Salamah» έχει αγκυροβολήσει στο ίδιο σημείο όπου πριν από κάποιους μήνες ήταν δεμένο το «Al Mirqab» της βασιλικής οικογένειας του Κατάρ. Πάντως το «Al Salamah» δεν αποτελεί τη μοναδική ατραξιόν στη μαρίνα του Φλοίσβου, μια και πριν από λίγες ημέρες απέναντί του αγκυροβόλησε το «Maltese Falcon», ιδιοκτησίας της κυρίας Ελενας Αμβροσιάδου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης