«Φέρτε κι άλλα πλοία στην ελληνική σημαία»

«Φέρτε κι άλλα πλοία στην ελληνική σημαία»

«Ενας στόλος 250 και πλέον εκατομμυρίων τόνων d.w. υπό ελληνική διαχείριση, με ναυπηγήσεις, παραλαβές και παραγγελίες νεότευκτων πλοίων πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων τα τελευταία πέντε χρόνια, συνιστούν επίδοση χωρίς ιστορικό προηγούμενο στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Δεν το λέμε αυτό μόνο εμείς. Το αναγνωρίζουν ανεπιφύλακτα οι ξένοι και φίλοι και ανταγωνιστές». Τάδε έφη Νίκος Ευθυμίου, πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης.
«Θα τολμούσα, αγαπη

«Φέρτε κι άλλα πλοία στην ελληνική σημαία»

«Ενας στόλος 250 και πλέον εκατομμυρίων τόνων d.w. υπό ελληνική διαχείριση, με ναυπηγήσεις, παραλαβές και παραγγελίες νεότευκτων πλοίων πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων τα τελευταία πέντε χρόνια, συνιστούν επίδοση χωρίς ιστορικό προηγούμενο στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Δεν το λέμε αυτό μόνο εμείς. Το αναγνωρίζουν ανεπιφύλακτα οι ξένοι και φίλοι και ανταγωνιστές». Τάδε έφη Νίκος Ευθυμίου, πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης.
«Θα τολμούσα, αγαπητοί συνάδελφοι, να πω ότι για μια ακόμη φορά, η θάλασσα δείχνει στην πατρίδα μας τον δρόμο της προόδου και της ανάπτυξης πέρα και μακριά από εσωστρέφεια, παλινδρομήσεις και αγκυλώσεις του παρελθόντος.

 
Οι εξελίξεις στην Ελλάδα


Για το εσωτερικό τώρα και στις εξελίξεις στη χώρα μας, που αφορούν στη ναυτιλία, ο Νίκος Ευθυμίου επεσήμανε: «Θα έλεγα ότι τον Νοέμβριο του 2006 έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα από μέρους της πολιτείας, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το κρίσιμο πρόβλημα της μειωμένης ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου. Βήμα αποφασιστικής σημασίας, έστω και αν τα μέτρα που το 2007 άρχισαν να εφαρμόζονται, δεν καλύπτουν την απόσταση η οποία μας χωρίζει από την πλεονεκτική μεταχείριση των περισσότερων Ευρωπαίων συναδέλφων μας.
Ωστόσο για πρώτη φορά έπειτα από 30 χρόνια, έρχεται ελληνική κυβέρνηση να αναγνωρίσει έμπρακτα την ναυτιλία ως βασικό πυλώνα της οικονομικής ανάπτυξης του τόπου πέρα από τα κατά καιρούς μεγάλα λόγια. Και αυτό έχει μεγάλη πρακτική, αλλά και εξίσου μεγάλη ψυχολογική σημασία».

»Και εδώ ακριβώς προβάλλει η ευθύνη του εφοπλισμού που πρέπει πρόθυμα να αναλάβει το δικό του μερίδιο. Δεν είναι μόνο πατριωτικό καθήκον η επιλογή της ελληνικής σημαίας, είναι και χρέος προς την ίδια τη ναυτιλία που έχει ανάγκη από εθνική στήριξη για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις πολλές και ενίοτε απροσδόκητες δυσκολίες που η διεθνής αλλά και η κοινοτική συγκυρία εγείρουν στον δρόμο της. Πρέπει τα 105 πλοία που ύψωσαν πέρυσι την κυανόλευκο να γίνουν πολύ περισσότερα εφέτος. Δόξα τω Θεώ, τα περιθώρια μας και σε νεότευκτες μονάδες και σε νέες αγορές είναι μεγάλα».


Αιμοδότης της οικονομίας


Θετική εξέλιξη στη διάρκεια του χρόνου που πέρασε ήταν επίσης η περαιτέρω ανοδική τάση του ναυτιλιακού συναλλάγματος. Υπολογίζεται ότι άγγιξε τα 23 δισ. δολάρια, τα 17 περίπου δισ. ευρώ.
«Πρόκειται για μια ακόμη σημαντική εξέλιξη που δείχνει τη μετατόπιση του κύριου όγκου της ναυτιλιακής διαχείρισης στην Ελλάδα -1.200 είναι πλέον οι εγκατεστημένες εδώ ναυτιλιακές εταιρίες- αλλά και την ισχυρή τάση εξωναυτιλιακών επενδύσεων που διαχέει εφοπλιστικά κεφάλαια στη στεριά και σ’ ένα μεγάλο εύρος επενδυτικών ευκαιριών», τόνισε ο Νίκος Ευθυμίου και πρόσθεσε: «Ο μεγάλος και το σπουδαιότερο, απριμοδότητος αυτός αιμοδότης της εθνικής οικονομίας και του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, που πέρυσι κάλυψε το 7% του ΑΕΠ εξακολουθεί να διαρρέει σε σημαντικό βαθμό, ελλείψει θεσμικής και υλικοτεχνικής υποδομής η οποία θα καθιστούσε δυνατή σε μεγάλο βαθμό τη μεγαλύτερη απορρόφησή του».

Στήριξη για τα λιμάνια

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ αναφέρθηκε και στην πολιτική της κυβέρνησης για τα λιμάνια παρέχοντας στήριξη:
«Για μια ακόμη φορά τίθεται επιτακτικά το θέμα του σύγχρονου ναυτιλιακού και χρηματοπιστωτικού κέντρου και μάλιστα σε περίοδο που η χώρα μας αξιοποιώντας το γεωστρατηγικό της πλεονέκτημα, μεταβάλλεται σε ενεργειακό κόμβο με τους δύο αγωγούς στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε κέντρο διαμετακόμισης του διεθνούς εμπορίου, με βάσεις στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη. Διαμορφώνεται έτσι ένας μεγάλος ζωτικός χώρος για την ανάπτυξη του ναυτιλιακού κέντρου και για τη διεύρυνση των δυνατοτήτων του, αρκεί να μπορέσει να ανταποκριθεί με τολμηρές παρεμβάσεις ο παλιός και σαθρός πλέον, πολεοδομικός ιστός του Πειραιά. Η γρήγορη υλοποίηση άλλωστε των κυβερνητικών αποφάσεων για τη μερική ιδιωτικοποίηση των container terminals του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης αποτελεί βεβαίως μονόδρομο για την επίτευξη αυτού του στόχου».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης