Αυξήθηκε η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων, αλλά παραμένει πολύ χαμηλή

Αυξήθηκε η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων, αλλά παραμένει πολύ χαμηλή

Κατά επτά μονάδα αυξήθηκε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το δεύτερο τρίμηνο του 2013 – Σε κατάσταση «αναμονής» ο ευρωπαίος καταναλωτής

Αυξήθηκε η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων, αλλά παραμένει πολύ χαμηλή
Αύξηση κατά επτά μονάδες παρουσίασε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το δεύτερο τρίμηνο του 2013, και διαμορφώθηκε στις 47 μονάδες, σύμφωνα με τη διεθνή έρευνα της εταιρείας Nielsen, που διεξήχθη τον Μάιο, μεταξύ 29.000 καταναλωτών σε 58 χώρες, οι οποίοι κάνουν αγορές μέσω του διαδικτύου.

Αν και πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση που σημειώθηκε διεθνώς, μαζί με την Κολομβία και το Πακιστάν, η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων παραμένει η πέμπτη χαμηλότερη μεταξύ των χωρών που συμμετέχουν στην έρευνα. Σε χειρότερη θέση από τη χώρα μας, βρίσκονται η Πορτογαλία (33 μονάδες), η Ιταλία και η Ουγγαρία (41 μονάδες) και η Κροατία (45 μονάδες).

Ο παγκόσμιος δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen αυξήθηκε κατά μία μονάδα στις 94 μονάδες στο δεύτερο τρίμηνο.

Σημαντική αύξηση του δείκτη καταγράφηκε στις ΗΠΑ (3 μονάδες σ 96 μονάδες), στη Βρετανία (4 μονάδες στις 79 μονάδες) και την Ιαπωνία (5 μονάδες στις 78 μονάδες), ενώ ο δείκτης έμεινε σταθερός στη Γερμανία στις 90 μονάδες.

Η εμπιστοσύνη μειώθηκε σε 14 από τις 29 ευρωπαϊκές αγορές, καθώς οι μειώσεις στους κρατικούς προϋπολογισμούς, οι αυξήσεις φόρων και η υψηλή ανεργία συνέχισαν να βαραίνουν τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά.
Κλείσιμο

«Ο Ευρωπαίος καταναλωτής βρίσκεται σε μία κατάσταση αναμονής και στην πραγματικότητα, στη Nielsen βλέπουμε διαφορετικές ταχύτητες, με τους Γερμανούς καταναλωτές να έχουν τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη, ακολουθούμενοι από τους Βρετανούς, τους Γάλλους και κατόπιν τους Ιταλούς και τους Έλληνες, όπου η εμπιστοσύνη είναι χαμηλή», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του Cambridge Club της Nielsen κ. Βενκτατές Μπάλα.

Η άνοδος της εμπιστοσύνης στις ΗΠΑ αντανακλά την αύξηση των ευκαιριών απασχόλησης, τις υψηλότερες τιμές των ακινήτων και των μετοχών, δήλωσε ο κ. Μπάλα.

«Όταν οι καταναλωτές αισθάνονται πλουσιότεροι και περισσότερο ασφαλείς για την απόκτηση ή διατήρηση της θέσης εργασίας τους, τότε φυσικά έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη… Είναι το αντίθετο αυτού που συνέβαινε τη διετία 2008-2009, όταν κορυφώνονταν οι απολύσεις και οι τιμές των ακινήτων κατέρρεαν μαζί με την πτώση των τιμών των μετοχών σε χαμηλά επίπεδα», δήλωσε ο κ. Μπάλα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης