Αν Μουρ, το μυστικό στην ανατροπή του «Time»
Την περασμένη εβδομάδα μία ακόμη μεγάλη εφημερίδα των ΗΠΑ, η «Chicago Sun-Times», προστέθηκε στη λίστα με τα έντυπα τα οποία έχουν κηρύξει πτώχευση τους τελευταίους έξι μήνες. Μια λίστα στην οποία υποψηφιότητα έθεσε προ ημερών και η «Boston Globe», ενώ περιλαμβάνει και άλλα ηχηρά ονόματα του αμερικανικού Τύπου, όπως η «Chicago Tribune» και η «Los Angeles Times». Με την ύφεση να βαθαίνει ολοένα και περισσότερο, τα «μαύρα κατάστιχα» του αμερικανικού Τύπου αναμένεται να μεγαλώνουν διαρκώς.
Την περασμένη εβδομάδα μία ακόμη μεγάλη εφημερίδα των ΗΠΑ, η «Chicago Sun-Times», προστέθηκε στη λίστα με τα έντυπα τα οποία έχουν κηρύξει πτώχευση τους τελευταίους έξι μήνες. Μια λίστα στην οποία υποψηφιότητα έθεσε προ ημερών και η «Boston Globe», ενώ περιλαμβάνει και άλλα ηχηρά ονόματα του αμερικανικού Τύπου, όπως η «Chicago Tribune» και η «Los Angeles Times». Με την ύφεση να βαθαίνει ολοένα και περισσότερο, τα «μαύρα κατάστιχα» του αμερικανικού Τύπου αναμένεται να μεγαλώνουν διαρκώς.
Η κυρία Αν Μουρ, ωστόσο, επιδεικνύει αξιοθαύμαστη αισιοδοξία. Η διευθύνουσα σύμβουλος της «Time Inc.», θυγατρικής του κολοσσού της «Time Warner» και κατά τεκμήριο μεγαλύτερης εταιρείας περιοδικού Τύπου στη Βόρεια Αμερική, βάζει σε εφαρμογή ένα νέο πρόγραμμα αναδιοργάνωσης αγκαλιάζοντας τις νέες τεχνολογίες. Κάπως έτσι υποστηρίζει ότι θα προφυλάξει την «Time Inc.» από την κατρακύλα που έχουν πάρει πολλοί ανταγωνιστές της τον τελευταίο καιρό.
Μπορεί το «Time», το ιστορικό περιοδικό-ναυαρχίδα της «Time Inc.», να έσπαγε κάθε ρεκόρ κυκλοφορίας και αναγνωσιμότητας στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, με αποκορύφωμα το τεύχος που ανακήρυξε τον Ομπάμα «πρόσωπο της χρονιάς» (εξαντλήθηκε και επανακυκλοφόρησε σε τέσσερις εκδόσεις), όμως οι ημέρες αυτές φαίνεται να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Η μητρική εταιρεία «Time Warner» ανακοίνωσε ότι κάποια από τα τμήματά της καταγράφουν πτώση, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει ζημίες για την τρέχουσα χρονιά.
Οι εξελίξεις αυτές έκαναν την κυρία Μουρ, το όνομα της οποίας εμφανίζεται σταθερά τα τελευταία 12 χρόνια στις λίστες με τις ισχυρότερες γυναίκες της Αμερικής, να σκίσει το αρχικό πενταετές πρόγραμμα που είχε ετοιμάσει για την εταιρεία, να το πετάξει στα σκουπίδια και να καταρτίσει ένα νέο διετές με βάση τα καινούρια δεδομένα και σημαία την καινοτομία.
Αφού ανακοίνωσε την απόλυση 600 ατόμων σε σύνολο 10.000 από το προσωπικό της εταιρείας, έθεσε σε εφαρμογή την πλήρη αναδιοργάνωση της «Time Inc.», η οποία, εκτός από το «Time», το «People», το «Sports Illustrated» και το «Fortune», περιλαμβάνει 120 ακόμα τίτλους περιοδικών. Στόχος της ήταν να κρατήσει τα περιοδικά αυτά «μες στα πράγματα», παρά τον συνεχώς συρρικνούμενο προϋπολογισμό των νοικοκυριών-αναγνωστών, την απήχηση του δωρεάν Internet και τη μείωση των διαφημίσεων.
Στο πλαίσιο του νέου προγράμματος, λοιπόν, οργάνωσε την εταιρεία σε τρία νέα τμήματα (ειδήσεις, ψυχαγωγία και lifestyle) και υπό την ίδια στέγη τα περιοδικά με την αντίστοιχη ύλη, τους διαφημιστές και το αναγνωστικό κοινό. Στόχος της ήταν η διατήρηση της ποιότητας παράλληλα με την αύξηση της αποδοτικότητας, καθώς τα περιοδικά που παρουσιάζουν ομοιότητες στην ύλη ή στο αναγνωστικό κοινό τους μπορούν να μοιράζονται πηγές, συγγραφείς και άρθρα.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει, όμως, η κυρία Μουρ και στην εκπαίδευση του προσωπικού. Ετσι συγκρότησε το «Time Inc. University», μια σειρά σεμιναρίων από στελέχη της εταιρείας σχετικά με θέματα όπως το branding και η ομαδική εργασία. Σε κάποιο από αυτά τα σεμινάρια μάλιστα θα διδάξει και η ίδια.
Για όλα τα γούστα…
Η κυρία Αν Μουρ υιοθέτησε ένα νέο εκδοτικό μοντέλο με καινούριες υπηρεσίες και σχέσεις με τους αναγνώστες. Το «Mine», π.χ., είναι ένα μοντέλο το οποίο λάνσαρε η εταιρεία πριν από λίγες ημέρες και με το οποίο ο αναγνώστης μπορεί να δημιουργήσει το δικό του «προσωπικό» περιοδικό επιλέγοντας online τα άρθρα που τον ενδιαφέρουν από οκτώ διαφορετικά περιοδικά, τα οποία του παραδίδονται τυπωμένα ή σε ηλεκτρονική μορφή. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το «Maghound», μια online συνδρομητική υπηρεσία, η οποία επιτρέπει στους αναγνώστες να επιλέγουν διαφορετικά περιοδικά τα οποία λαμβάνουν ταχυδρομικώς κάθε μήνα, επιλέγοντας κάθε φορά εκείνο που τους ενδιαφέρει περισσότερο.
Πολλοί, βέβαια, υποστηρίζουν ότι η κυρία Μουρ μάλλον θα δυσκολευτεί να πείσει τους αναγνώστες ότι σε καιρό ύφεσης πρέπει να αρχίσουν να πληρώνουν και για τις online πληροφορίες. Ωστόσο πιστεύει ότι η εταιρεία της μπορεί να ανοίξει τον δρόμο ώστε η online πληροφόρηση να γίνεται πλέον με πληρωμή, όπως συμβαίνει με κάθε άλλη μορφή πληροφόρησης σήμερα την οποία πρέπει να πληρώσει κανείς για να την αποκτήσει. Θεωρεί μάλιστα την έως τώρα πρακτική, δηλαδή τη δωρεάν online ενημέρωση, επιχειρηματικά παράλογη.
Παρά τις δυσκολίες, η κυρία Μουρ πιστεύει ότι η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών είναι ο μόνος τρόπος για να επιβιώσει η εκδοτική βιομηχανία, αποφεύγοντας να κάνει τα λάθη της μουσικής βιομηχανίας, η οποία δαιμονοποίησε το Internet. Για τον λόγο αυτό σχεδιάζει μια σειρά συνεργασιών, όπως με το ηλεκτρονικό βιβλίο «Kindle» της «Amazon» και τα νέα πολυτηλέφωνα.
Who is who
- Το 1922 οι Henry Luce και Briton Hadden, φίλοι και συμφοιτητές από το Πανεπιστήμιο Yale, ιδρύουν την εταιρεία «Time» και λίγους μήνες αργότερα κυκλοφορεί το πρώτο τεύχος του ομότιτλου περιοδικού.
- Το 1985 η εταιρεία αγοράζει τη «Southern Progress Corporation» (SPC).
- Το 1989 η «Time Inc.» αγοράζει το 59,3% της «Warner Communications Inc.». Ετσι, η νέα εταιρεία που προκύπτει, η «Time Warner Inc.», αναδεικνύεται στη μεγαλύτερη επιχείρηση media στον κόσμο.
- Εναν χρόνο αργότερα η «Time Inc.» αποκτά τον πλήρη έλεγχο της «Time Warner».
- Το 2001 η εταιρεία αγοράζει την «IPC Media», τη μεγαλύτερη εκδοτική επιχείρηση του Ηνωμένου Βασιλείου, με περίπου 100 εκδόσεις στον ενεργητικό της, μεταξύ των οποίων και το περιοδικό «Marie Claire».
- Το 2005 η «Time Inc.» αγοράζει τη μεξικάνικη εκδοτική εταιρεία «Grupo Editorial Expansion».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr