ΥΠΕΧΩΔΕ: Το Μετρό μοιράζει έργα 2,5 δισ. ευρώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Aποφασισμένος να βγάλει και νέα γενιά δημοσίων έργων είναι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς δίνοντας την σκυτάλη στις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για διαγωνισμούς που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 2,5 δισ. ευρώ και οι οποίοι προβλέπεται να προκηρυχθούν πριν το καλοκαίρι δίνοντας τροφή στην αγορά των κατασκευών που περιμένει πως και πώς να τονωθεί με νέα έργα.
Η αρχή θα γί
Aποφασισμένος να βγάλει και νέα γενιά δημοσίων έργων είναι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς δίνοντας την σκυτάλη στις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για διαγωνισμούς που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 2,5 δισ. ευρώ και οι οποίοι προβλέπεται να προκηρυχθούν πριν το καλοκαίρι δίνοντας τροφή στην αγορά των κατασκευών που περιμένει πως και πώς να τονωθεί με νέα έργα.
Η αρχή θα γίνει με τις επεκτάσεις του μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη και θα συνεχιστεί με την επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Για το μετρό της Συμπρωτεύουσας που έχει περάσει από 40 κύματα τα τελευταία χρόνια, υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ύψους 400 εκ. ευρώ για τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά. Το πιθανότερο είναι ότι τα νέα έργα θα ανακοινωθούν από τον ίδιο τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ στη Θεσσαλονίκη πριν το Πάσχα, περίοδος κατά την οποία προβλέπεται να πιάσει δουλειά και ο «Γιωρίκας», ο δεύτερος μετροπόντικας.
Πριν το καλοκαίρι διαμηνύουν από την Αττικό Μετρό ότι θα ανακοινωθεί από τον κ. Σουφλιά και η δημοπράτηση του έργου για την κατασκευή της γραμμής U του μετρό (γραμμή 4) που θα ξεκινά από το Γαλάτσι και περνώντας μέσα από το κέντρο της Αθήνας θα καταλήγει στο Μαρούσι.
Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας σημασίας για το λεκανοπέδιο Αττικής με 20 συνολικά σταθμούς (Άλσος Bεΐκου, Γαλάτσι, Kυψέλη, Δικαστήρια, Aλεξάνδρας, Eξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Kολωνάκι, Eυαγγελισμός, Kαισαριανή, Παγκράτι, Άνω Iλίσια, Zωγράφου, Γουδί, Kατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, OAKA, Παράδεισος και Mαρούσι), το οποίο προβλέπεται ότι θα εξυπηρετεί με την ολοκλήρωσή του περίπου 400.000 επιβάτες.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει ήδη εγκρίνει την περιβαλλοντική μελέτη για το τμήμα του έργου από την Κατεχάκη έως τον Παράδεισο Αμαρουσίου ενώ προμελέτες έχουν γίνει και για το άλλο τμήμα (από το κέντρο ως το Γαλάτσι).
Επίσης έχουν ξεκινήσει σε αρκετά τμήματα του έργου οι απαλλοτριώσεις και μένουν να ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες της χωροθέτησης των σταθμών στο Αλσος Βείκου και στα Εξάρχεια (θεωρείται ένα σημείο με αρκετές δυσκολίες γιατί βρίσκεται στο κέντρο της πόλης) αλλά κυρίως η χρηματοδότηση του έργου ύψους πάνω 2,2 δις. ευρώ που είναι και το «κλειδί» για την υλοποίησή του.
Κατά την ίδια πληροφόρηση, για την κατασκευή του έργου, το υπουργείο προσανατολίζεται στην προείσπραξη μέρους των εσόδων της Αττικής Οδού, σχέδιο όμως που απαιτεί συμφωνία με την κοινοπραξία που τη διαχειρίζεται. Η διαχείριση των εσόδων της Αττικής Οδού με σκοπό την χρηματοδότηση έργων ανάπτυξης των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι μια ιδέα των συγκοινωνιολόγων της Αττικό Μετρό που είχε αποκαλύψει πριν από τρία χρόνια ο κ. Σουφλιάς αλλά σκόνταφτε στον τότε υπουργό Οικονομίας κ. Γιώργο Αλογοσκούφη, ο οποίος δεν συμμεριζόταν τους σχεδιασμούς του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Σήμερα ο κ. Σουφλιάς έχει το πάνω χέρι στους δημοσιονομικούς σχεδιασμούς και εκείνο που απομένει είναι να επιτευχθεί οριστική συμφωνία με τις εταιρείες που λειτουργούν τον αυτοκινητόδρομο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr