Ιδιωτικοποιήσεις : Παίρνουν σειρά Καζίνο Πάρνηθας και ΕΥΑΘ
Η κυβέρνηση καίγεται για ρευστό χρήμα και ύστερα από την πώληση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» ανοίγει δύο θέματα που εκκρεμούν, καθώς ο απώτερος στόχος είναι να μειωθούν το έλλειμμα και το κόστος του δανεισμού που έχει ξεπεράσει τα 30 δισ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2009.
Οι δύο εκκρεμότητες αφορούν στην πώληση του 2% του Καζίνο της Πάρνηθας, όπως προέβλεπε η σύμβαση εξαγοράς, και στην περαιτέρω πώληση ποσοστού της
Η κυβέρνηση καίγεται για ρευστό χρήμα και ύστερα από την πώληση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» ανοίγει δύο θέματα που εκκρεμούν, καθώς ο απώτερος στόχος είναι να μειωθούν το έλλειμμα και το κόστος του δανεισμού που έχει ξεπεράσει τα 30 δισ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2009.
Οι δύο εκκρεμότητες αφορούν στην πώληση του 2% του Καζίνο της Πάρνηθας, όπως προέβλεπε η σύμβαση εξαγοράς, και στην περαιτέρω πώληση ποσοστού της εταιρείας ύδρευσης Θεσσαλονίκης ΕΥΑΘ στην οποία η γαλλική «Suez» κατέχει ήδη το 5%.
Και στις δύο υποθέσεις αναζητείται ένα χρυσό modus vivendi διότι αμφότερες άπτονται του δημόσιου συμφέροντος.
Το πρώτο θέμα έχει μείνει σε εκκρεμότητα από τη θητεία του κ. Αλογοσκούφη και αφορά στην πώληση του 2% στην κοινοπραξία «BC Partners» - «Ελλακτωρ», η οποία διαχειρίζεται το Καζίνο της Πάρνηθας (κατέχει το 49%).
Το πρόβλημα έχει να κάνει με την αποτίμηση, καθώς η κοινοπραξία επιδιώκει να ισχυροποιήσει την επένδυσή της τόσο από πλευράς management όσο και εσόδων.
Μια παλαιότερη εκτίμηση αποτιμούσε το 2% σε περίπου 6 εκατ. ευρώ, έτσι η συνολική αποτίμηση για το Καζίνο της Πάρνηθας θα ανερχόταν σε 300 εκατ. ευρώ.
Εφόσον βρεθεί η χρυσή τομή, τότε τα αμοιβαία οφέλη θα είναι πολλαπλά.
Από τη μία, λοιπόν, η κυβέρνηση χρειάζεται χρήματα και από την άλλη πρέπει να προχωρήσουν οι επενδύσεις στην Πάρνηθα.
Πάντως, σε κάθε περίπτωση η διαχείριση έχει περάσει ουσιαστικά στην κοινοπραξία - άρα, το θέμα του 2% μοιάζει τυπικό.
ΕΥΑΘ
Πιο ακανθώδες είναι το θέμα της πώλησης ποσοστού στην ΕΥΑΘ, δεδομένου ότι πρόκειται περί δημόσιου αγαθού (νερό), έτσι χρειάζεται να καθοριστεί σε ποιον βαθμό επιθυμεί το κράτος την ιδιωτικοποίηση μιας εταιρείας κοινής ωφέλειας.
Με τις παλινωδίες που σημειώθηκαν στον ΟΛΘ, κανείς ξένος επενδυτής δεν θα τοποθετήσει κεφάλαια όταν το κράτος θα μπορεί να αναλάβει ξανά τη διαχείριση.
Από την άλλη πλευρά, με τα κεφάλαια η ΕΥΑΘ μπορεί να αποκτήσει τεχνογνωσία, χρήσιμη για μια επέκταση στα Βαλκάνια. Την ίδια στιγμή, η γαλλική «Suez» δεν είναι μικρή εταιρεία και δεν έχει μείνει τυχαία επί τέσσερα χρόνια στην εταιρεία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr