ΟΛΘ: Τα κυβερνητικά σχέδια μετά το ναυάγιο του διαγωνισμού
Ο επικοινωνιακός χειρισμός της αποτυχίας των διαπραγματεύσεων για τη παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων έχει δημιουργήσει πονοκέφαλο στα υπουργεία Οικονομίας και Εμπορικής Ναυτιλίας.
Ο διαγωνισμός, δύο μήνες μετά την αποχώρηση της κοινοπραξίας από τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της σύμβασης, βρίσκεται ακόμα στον αέρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όλα δείχνουν ότι η κυβέρνηση θα επιλέξει να κηρύξει άγονο τον δια
Ο επικοινωνιακός χειρισμός της αποτυχίας των διαπραγματεύσεων για τη παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων έχει δημιουργήσει πονοκέφαλο στα υπουργεία Οικονομίας και Εμπορικής Ναυτιλίας.
Ο διαγωνισμός, δύο μήνες μετά την αποχώρηση της κοινοπραξίας από τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της σύμβασης, βρίσκεται ακόμα στον αέρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όλα δείχνουν ότι η κυβέρνηση θα επιλέξει να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό.
Μετά την κήρυξη του διαγωνισμού ως άγονου η διοίκηση του ΟΛΘ θα αναλάβει άμεσα να τρέξει μέρος του επενδυτικού προγράμματος για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
Θα είναι ύψους 100 εκατ. ευρώ περίπου για την επέκταση του προβλήτα VI του ΣΕΜΠΟ ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να μπορεί να προσελκύσει μεγαλύτερα και περισσότερα πλοία.
Η επιτυχία του διαγωνισμού παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ από τον ΟΛΠ στην Cosco δημιουργεί και άλλα προβλήματα χειρισμού και διαπραγματεύσεων στον ΟΛΘ.
Αναγκάζει ουσιαστικά την κυβέρνηση και τη διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με τα σημερινά τουλάχιστον δεδομένα, να προωθεί τη μόνη λύση που έχει στα χέρια της. Να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό και να παγώσει τις διαδικασίες.
Οι προτάσεις
To οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εξέτασε τρεις προτάσεις:
- Να διεξαχθούν συζητήσεις με τον δεύτερο ή τον τρίτο του διαγωνισμού. Απορρίφθηκε, διότι οι προσφορές τους ήταν πολύ χαμηλότερες, όχι μόνο από της Hutchison περίπου 2,3 δισ. σε βάθος 30 ετών, αλλά διότι ήταν χαμηλότερες και από το χειρότερο σενάριο που είχε φτιάξει η διοίκηση του ΟΛΘ.
- Να κάνει ο ΟΛΘ άτυπη έρευνα αγοράς για πιθανό ενδιαφέρον επενδυτών. Ομως το πιθανότερο είναι ότι οι προτάσεις που θα δέχονταν θα ήταν πολύ μικρότερες από αυτή της Hutchison.
- Τελευταία λύση, και μέχρι σήμερα κυρίαρχη, είναι να κηρυχθεί ο διαγωνισμός άγονος, να παγώσει η διαδικασία της παραχώρησης, με το σκεπτικό ότι «έχουμε πάντα τα μάτια μας ανοικτά».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr