Λιμάνια: Παραχώρηση χερσαίων χώρων ή δραστηριοτήτων για νέες επενδύσεις

Λιμάνια: Παραχώρηση χερσαίων χώρων ή δραστηριοτήτων για νέες επενδύσεις

Τα θέματα των άρθρων του νέου σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου τα οποία αφορούν την ανάπτυξη του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος συζητήθηκαν στη συνεδρίαση   της Γενικής Συνέλευσης και του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΙΜΕ

Λιμάνια: Παραχώρηση χερσαίων χώρων ή δραστηριοτήτων για νέες επενδύσεις
Τα θέματα των άρθρων του νέου σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου τα οποία αφορούν την ανάπτυξη του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος συζητήθηκαν στη συνεδρίαση   της Γενικής Συνέλευσης και του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΙΜΕ (Ένωση Λιμένων Ελλάδας), στη δύναμη της οποίας συμμετέχουν 17 μεγάλα λιμάνια της χώρας και πιο συγκεκριμένα, ΟΛΠ Α.Ε., ΟΛΘ Α.Ε. και οι λιμένες Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Βόλου, Ραφήνας, Λαυρίου, Ελευσίνας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Κατάκολου, Ηρακλείου, Σαντορίνης, Μυκόνου, Πάτμου, Μήλου και Χανίων.

Η  ΕΛΙΜΕ με παλαιότερες προτάσεις της, είχε εμμείνει στη θέση της για λιμένες υπό το μετοχικό έλεγχο του δημοσίου, της αυτοδιοίκησης, των Επιμελητηρίων ή φορέων της ναυτιλιακής και λιμενικής βιομηχανίας, χωρίς πώληση του συνόλου των μετόχων τους, θέση η οποία συμπεριελήφθη  στην ουσία και στο Μνημόνιο ΙΙΙ, αφού ως η πλέον αποδεκτή μετεξέλιξη θεωρείται πλέον η παραχώρηση χερσαίων χώρων ή δραστηριοτήτων για νέες επενδύσεις. Το μοντέλο αυτό ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας έχει αποδεχθεί στην πρόσφατη Γενική της Συνέλευση και η ESPO (Ευρωπαϊκή Ένωση Λιμένων), ισχύει δε στο 96% των ευρωπαϊκών λιμανιών.

Ο  Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής καθ. Κώστας Μουτζούρης, ο οποίος επίσης ανέπτυξε και σχολίασε τα θέματα λιμενικής πολιτικής και του νέου σχεδίου νόμου. Ανακοίνωσε επίσης ότι άρχισε  η σύνταξη και η επικαιροποίηση των masterplan των 57 μεγάλων λιμένων της χώρας.
    
Η δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Λιμένων, η νέα δομή του λιμενικού δικτύου, η συγχώνευση η μετεξέλιξη του Ν.Π.Δ.Δ. σε εταιρίες, οι αδειοδοτήσεις έργων, η ανάπτυξη Περιφερειακού Λιμενικού Συστήματος, η πολιτική αξιοποίησης και ανάπτυξης και η προσέλκυση επενδύσεων, υποστηρίχτηκαν με θετικά σχόλια και ελάχιστες παρατηρήσεις, ενώ έντονος ήταν ο προβληματισμός για τη μετεξέλιξη σε ΔΕΚΟ της Πλοηγικής Υπηρεσίας του Υ.Ν.Α.
   
Η ΕΛΙΜΕ θεωρεί  ότι η Πλοήγηση αποτελεί δημόσια υπηρεσία, πρέπει να παραμείνει υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του Υπουργείου, ενώ η επιχειρησιακή της λειτουργία να περάσει στις Αρχές Λιμένων του Οργανισμού του Δικτύου, όπως συμβαίνει  σε όλα σχεδόν τα ευρωπαϊκά λιμάνια. Ούτε η πλήρης ιδιωτικοποίηση της, ούτε η πλήρης κρατικοποίηση της αποτελούν λύσεις. Η πλοήγηση έχει σχέση με τη διακίνηση πλοίων σε λιμάνια και πρέπει να βρίσκεται λειτουργικά υπό την ευθύνη των λιμενικών Οργανισμών, ως Αρχών Λειτουργίας Λιμένος.
Κλείσιμο
    
H Ένωση Λιμένων Ελλάδος αποφάσισε να συμμετάσχει επίσης στην εταιρία Marketing Greece Α.Ε., την οποία ίδρυσε με πρωτοβουλία του ο ΣΕΤΕ, καθώς και να συμμετάσχει και φέτος ενεργά:

(α) στο MIAMI SEATRADE με ενιαίο Εθνικό Περίπτερο μαζί με τον ΕΟΤ και
(β) στο The Posidonia Sea Tourism Forum.
       
Τέλος, η ΕΛΙΜΕ αποδέχθηκε ως νέο μέλος της το Λ.Τ. Μυκόνου, ενώ παράλληλα αποφάσισε, λόγω θεσμικών εμπλοκών, τα μέλη της τα οποία έχουν τη μορφή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου να μην πληρώνουν ετήσιες συνδρομές.
     
Η Γ.Σ. της ΕΛΙΜΕ ενημερώθηκε επίσης για την ολοκλήρωση της μελέτης για τη χειμερινή κρουαζιέρα και ζήτησε από τη MedCruise να διερευνήσει τη δυνατότητα κοινής σύσκεψης με άλλα λιμάνια του ευρωπαϊκού νότου.    


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης