Σε χρεοκοπία οδηγείται η SAAB;
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν φαίνεται να έχουν τελειωμό. Μετά τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ακόμα και μετά την γενναιόδωρη κρατική επιχορήγηση δεν φαίνεται να μπορούν να βγουν από το τούνελ της κρίσης, τώρα έρχεται ακόμα μια μεγάλη, ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία, η σουηδική Saab, θυγατρική της General Motors, να διαβεί την ελάχιστη απόσταση που τη χώριζε από το χείλος του γκρεμού. <
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν φαίνεται να έχουν τελειωμό. Μετά τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ακόμα και μετά την γενναιόδωρη κρατική επιχορήγηση δεν φαίνεται να μπορούν να βγουν από το τούνελ της κρίσης, τώρα έρχεται ακόμα μια μεγάλη, ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία, η σουηδική Saab, θυγατρική της General Motors, να διαβεί την ελάχιστη απόσταση που τη χώριζε από το χείλος του γκρεμού.
Λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις της σουηδικής κυβέρνησης πως δεν προτίθεται να αναλάβει τον έλεγχο της Saab, όπως φέρονται να είχαν ζητήσει τα στελέχη της και όπως πρακτικά έχει συμβεί στη Γαλλία με τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, η διοίκηση της μεγάλης σουηδικής εταιρίας κατέθεσε αίτηση προστασίας από τους πιστωτές της. Αδυνατώντας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της και με δεδομένη, εκπεφρασμένη επισήμως και δημοσίως, την πρόθεση της μητρικής General Motors να απαλλαγεί από τα βάρη της, έχοντας και η ίδια να αντιμετωπίσει τεράστια οικονομικά προβλήματα.
Οι Αμερικανοί της General Motors δεν έψαξαν καν για πιθανούς αγοραστές της σουηδικής θυγατρικής τους, προφανώς γιατί δύσκολα θα έβρισκαν! Αντ αυτού κατέθεσαν στο Κογκρέσο σχέδιο αναδιάρθρωσης του ομίλου τους στο οποίο περιλαμβανόταν η πρόβλεψη πως η θυγατρικής της Saab μπορούσε να οδηγηθεί έως και σε πτώχευση εντός του Φεβρουαρίου, εκτός κι αν η σουηδική κυβέρνηση ενίσχυε με ρευστό την εταιρεία. Κάτι που δεν συνέβη και η μόνη λύση ήταν - όπως φάνηκε - η αίτηση για υπαγωγή της εταιρίας στην πρώτη φάση της διαδικασίας πτώχευσης.
Η σουηδική κυβέρνηση πάντως, δια στόματος της υπουργού Επιχειρήσεων ΜΟντ Όλοφσον, ξεκαθάρισε πως το σουηδικό κράτος και οι Σουηδοί φορολογούμενοι δεν πρόκειται να γίνουν ιδιοκτήτες εργοστασιακών μονάδων κατασκευής αυτοκινήτων.
Προφανώς αναλαμβάνοντας και το κόστος της επιλογής αυτής μεσομακροπρόθεσμα, καθώς η Saab απασχολεί περίπου 4.000 εργαζομένους στη Σουηδία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr